Ik ben al een redelijke tijd een tevreden klant, alleen het weekend ging het voor het eerst mis.
Afgelopen zaterdag kreeg ik een sms-je dat ik op 80% van mijn internet bundel zit. Zo op het einde v.d. maand leek mij dit prima te kloppen. Ik gebruikte het internet bewust mondjes maat die dag, om niet snel door de limiet heen te gaan. Een paar uur later heb ik een sms-je gekregen dat ik 100% door mijn internet bundel heen was. (22:04). Na het zijn van het sms-je (paar minuten later) heb ik gelijk mijn mobiel internet via mijn iPhone uitgezet (22:09). Ik zie vandaag pas dat ik in die paar minuten toch al ca 70 euro verstook. De aangesloten iPhone heb ik net nieuw en het internet instellingen scherm geeft aan dat de 'General - System Service' wel 1,5GB heeft verbruikt afgelopen week. Nu is dat natuurlijk niet helemaal jullie schuld, maar een nieuwe iPhone setting die dat veroorzaakt heeft. Wel is in zo'n geval het lastig als klant op tijd te reageren op zo'n 100% limiet. Ik begrijp dat er een optie is om internet uit te zetten bij het bereiken van de limiet. Ten eerste zag ik het nut hier niet van in omdat ik een paar uur daar voor nog op 80% zat en het internet zelf nauwelijks gebruikte. Ten tweede zou dit dan elke maand handmatig opnieuw aangezet moeten worden?
Op de Simyo website staat: "Je kunt van de eerste tot de laatste dag van de maand MB’s bijkopen. Ook als je bundel nog niet op is. " Wat in mijn ogen suggereert dat wanneer je binnen de maandelijkse periode MB's bijkoopt dit ook wordt verrekent met de totaal verbruikte data over deze zelfde periode. Dit blijkt dus niet zo te zijn. Netter zou zijn als het er duidelijk bijstaat dat dit niet het geval is of dat de buiten-de-bundel kosten pas berekend zouden worden aan het einde van de maandelijkse abonnementsperiode. Nu heb ik dus een fikse 70 euro 'boete' en een pakket van 500mb's gekocht die dit als nog niet verlichten. Hopelijk snappen jullie in mijn geval waar een paar minuten systeem update dit een flinke domper is.
Hopelijk valt hier iets te regelen.
Beste antwoord door Caspar
Bekijk originele reactie