.

Beantwoord

Hoe kan ik opeens buitensporig veel MB verbruik hebben?

  • 28 February 2020
  • 10 reacties
  • 909 Bekeken

Beste mevrouw/meneer,

Heeft iemand hier ervaring mee?

Voor de maand februari is er op sommige dagen buitensporig veel MB verbruikt volgens de app. Echter op momenten dat er lessen op school werden gevolgd en geen telefoon gebruikt mag worden (deze liggen verplicht in een kluis).
 

Soms oplopend tot bijna 1000MB. Wij zijn ons rot geschrokken en vragen ons af hoe dit kan? Iemand daar bij Simyo al eens eerder mee te maken gehad? De rekening is nu einde maand bijna €200. 
 

Graag jullie ervaring en evt. hulp/tips om deze rekening enigzins omlaag te krijgen.

Met vriendelijke groet,

Catharina

 

icon

Beste antwoord door Tessanne 2 March 2020, 12:15

Bekijk originele reactie

10 reacties

Beste Catharina.

Vervelend om mee te maken.

Als Forum Expert - behulpzame klant - ben ik 1 van de mensen die graag helpt.

Dit kan te maken hebben met hoe een telefoon is ingesteld. Om welk merk en type telefoon gaat het? Daarmee kunnen we meer gericht helpen.

Simyo heeft dit blog gemaakt om te voorkomen dat je over je limiet gaat.

Een moderator - medewerker van Simyo - zal zich nog bij u melden.

 

Succes!

Ondanks dit voorval toch een fijn weekend.

Goedemorgen,

Ik heb helaas hetzelfde probleem. Vanaf 29 januari wordt volgens de app 's nachts internet verbruikt (soms wel oplopend tot 58 mb). Terwijl ik 's nachts altijd mijn mobiele gegevens en wifi uitzet. In februari heeft dit verbruik mij 200mb gekost terwijl ik helemaal geen internet heb gebruikt! 

Ik heb geen nieuw toestel en niets aan mijn instellingen veranderd. Ik kreeg het advies om mijn telefoon na te laten kijken bij een telefoonzaak. Maar nu ik deze topic lees, vraag ik mij af of het wel aan mijn toestel ligt of dat er een probleem bij Symio ligt.

Weet iemand hier een oplossing voor?

 

Met vriendelijke groet W321

 

Zet als je gaat slapen de telefoon op vliegtuigstand en daarna WiFi aan. De simkaart is dan geblokkeerd. Simyo ontvangt de gegevens in blokjes van ±58MB met vertraging. Dit moet je zien als 1 datasessie.

 

Controleer of slimme netwerkwissel/WiFi assistent aan staat. Dit moet UIT staan. Kan anders worden genoemd maar houdt in dat bij minder WiFi ontvangst de telefoon overschakelt naar mobiel internet.

Beste Bjorn,

 

Bedankt voor uw reactie. Het betreft hier een Iphone 7. Deze hebben wij sinds december 2019. Kunt u hier iets mee?

 

Met vriendelijke groet,

Catharina

Dag Bjorn, 

Dank voor je antwoord. 

Je suggestie voor de vliegtuigstand vind ik persoonlijk geen goed idee omdat ik juist wel snachts telefonisch bereikbaar wilt zijn, maar niet online wil zijn.

Bedoel je in je antwoord, dat als ik snachts appjes krijg en deze pas doorkomen als ik mijn wifi aanzet, dat het me dan standaard zoveel mb kost? Waarom wordt  er dan rond 02:00/03:00  bijna elke nacht mb's afgeschreven terwijl iemand pas rond 6u appt?

Persoonlijk begrijp ik niet dat het probleem zich deze maand voordoet, terwijl ik voorheen nooit last had.

Je tip van de slimme netwerkwissel moet ik nakijken waar ik dat kan vinden.

Groet wendy

 

Beste Wendy.

Nee, Simyo krijgt de gegevens van het netwerk met vertraging. Alleen de waarschuwingen sms bij 80 en 100% ontvang je real time. Dit is de belangrijkste leidraad. 

**Edlt, Simyo ontvangt de gegevens verdeeld in ±58MB blokjes, dit moet je zien als 1 datasessie..**

Slimme netwerkwissel/WiFi assistent staat bij de WiFi instellingen.

En ik ben Friesian. Bjorn Nabuurs zijn levensmotto heb ik als handtekening om een speciale reden.

 

Een moderator meldt zich ook bij u.

 

Groet,

Friesian.

Beste Bjorn,

 

Bedankt voor uw reactie. Het betreft hier een Iphone 7. Deze hebben wij sinds december 2019. Kunt u hier iets mee?

 

Met vriendelijke groet,

Catharina

Beste Catharina, ik ben Friesian - een Forum Expert = behulpzame klant.

Neem even deze Apple pagina door.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Catherina en Wendy,

 

Het verbruik van de MB's worden rechtstreeks van de telefoon op de simkaart gemeten, dus we kunnen er niet omheen dat de MB's worden verbruikt door de telefoon.

Toch is het heel begrijpelijk dat je schrikt van onverwachte hoge kosten! Om er achter te kunnen komen welke applicaties zo veel MB's verbruiken kun je het beste even dit blog doornemen (zoals Friesian al aangaf). Dat is erg belangrijk om hoge kosten te voorkomen. 

 

Als je helemaal wilt voorkomen dat er ongewenst MB's worden gebruikt, maar wel nog bereikbaar wilt zijn, kun je op Mijn Simyo alleen de optie voor Internet 's nachts uitschakelen. 

 

Ik hoor graag of jullie er uit komen met de blog of nog vragen hebben! 

 

Bedankt Friesian!! 

 

Groetjes,

Tessanne 

 

Beste,

 

Mag ik iedereen ontzettend bedanken voor hun input?! We hebben zo een hoop tips om te kijken hoe dit heeft kunnen gebeuren en hoe dit in de toekomst te voorkomen. Bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

Catharina

Reputatie 7
Badge +6

Graag gedaan Catharina! We hopen dat je er mee uit de voeten komt!

 

Mocht je nog ergens tegen aanlopen dan zien we je graag terug!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer