.

Beantwoord

Hoe kan ik negatief Prepaid saldo hebben na onopgemerkt dataverbruik?

  • 13 August 2020
  • 2 reacties
  • 286 Bekeken

k heb al vrij lang een prepaid simkaart van Simyo. Nu heb ik een probleem.  Ik heb nieuwe smartphone aangeschaft. Hiermee heb ik thuis met de wifi verbonden. Dit leek allemaal prima te gaan. niet meer gebeld , vond ik dit heel raar. Toen heb ik online ingelogd en zag ik tot mijn grote schrik dat ik 133 euro in het rood stond. Blijkbaar was mijn telefoon ongemerkt, terwijl ik thuis zat en dacht gebruik te maken van wifi, gebruik gaan maken van mobiele data. Dit was natuurlijk absoluut niet mijn bedoeling.

icon

Beste antwoord door Bas 14 August 2020, 11:55

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Dat beltegoed zal als het goed is weer naar 0 gaan. Al dan niet met hulp van de moderator op het forum. Daarna dien je weer op te waarderen om verder de aansluiting te gebruiken.

Als tip: Op mijn Simyo bestaat de optie om “Internet op je mobiel” uit te zetten indien je geen internet via Simyo wil gebruiken.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi volta, 

Welkom op ons forum!

We begrijpen dat je je afvraagt hoe het mogelijk is dat er zulke hoge kosten in rekening zijn gebracht.

Volgens onze gegevens had je bijna geen beltegoed meer en heb je in korte tijd veel internet verbruikt. Eigenlijk veel meer dan je nog aan beltegoed had. Wij verwerken je verbruik alleen met een vertraging, waardoor we er te laat achter kwamen dat je eigenlijk te weinig beltegoed had voor deze kosten. Maar je hebt  een Prepaid aansluiting, dus wij hebben op € 0,16 na alles vergoed!

Om dit in de toekomst te voorkomen is het belangrijk dat je mobiel internet uitschakelt op het moment dat je met WiFi verbonden bent. Dan weet je zeker dat dit niet meer gebeurt! Zoals Groentjuh zegt kun je het naast je toestel ook uitschakelen via onze app. Dan kunnen wij ook zien dat het uitgeschakeld is :innocent: Kijk voor meer tips even hier en hier :blush: 

Om weer gebruik te kunnen maken van je aansluiting moet je nu wel eerst je beltegoed opwaarderen. Dat kun je doen via Mijn Simyo!

Heb je hier nog vragen over? 

Groetjes, 
Bas

 

Reageer