.

Beantwoord

Hoe kan ik MB's verbruiken terwijl ik niet op internet zit?

  • 11 April 2017
  • 1 reactie
  • 1204 Bekeken

Hallo...ik heb binnen een week 50 mb van de 150mb verbruikt terwijl ik op wifi zit. Er wordt per dag op verschillende tijdstippen b.v 1mb of 2mb afgeschreven. Ik zet nu dus bij instellingen steeds mobiel netwerk aan en uit maar mijn telefoon staat op slimme wisselwerking dus het zou niet nodig hoeven zijn. Vind het echt belachelijk dat er mb 's worden afgeschreven terwijl ik het niet gebruik. Er is zaterdag zelfs afgeschreven dat ik niet op mijn telefoon heb gezeten eind v.d middag.Gisterenmiddag ga ik de deur uit en zet ik mobiele netwerken aan maar heb hem niet gebruikt en prompt is er weer mb gebruikt. Hoe kan dit en is dit op te lossen. Vind dit echt belachelijk.
Gr.Yolanda
icon

Beste antwoord door Caspar 12 April 2017, 16:31

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Yolanda58,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je denkt dat er wat misgaat. Ik snap heel goed dat je wilt weten hoe het komt dat je MB's verbruikt terwijl je dit zelf niet doet.

Ook als je op de wifi zit kan je MB's verbruiken via Simyo. Wanneer je wifi een zwak signaal aflevert, schakelt je toestel namelijk over op 3G. Hier merk je niet zoveel van, alleen dat het icoontje aan de bovenkant van je scherm verandert. Wat voor toestel heb je? Je kan bijvoorbeeld met een iPhone ervoor zorgen dat dit niet gebeurt door je wifi-assistentie uit te zetten in je instellingen.

Verder kan je toestel ook internet verbruiken zonder dat je dit zelf doet. Dit gebeurt bijvoorbeeld met het updaten van apps of van je besturingssysteem. Je kan er voor zorgen dat deze updates alleen via de wifi worden gedownload. Dit zul je in moeten stellen bij de Google/Play Store app.

Het verbruik wordt overigens rechtstreeks van je simkaart geregistreerd. Vanwege privacyredenen kan ik niet zien waar je MB's aan opgaan, toch is het voor jou erg handig als je hierachter komt. Lees daarom deze blog eens door.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar

Reageer