.

Beantwoord

Hoe kan ik MB's verbruik terwijl de WiFi aanstaat?

  • 12 September 2016
  • 6 reacties
  • 1202 Bekeken

Waarom wordt er veel mb's verbruikt tijdens WiFi
Verschillende dagen waarop er veel mb verbruikt wordt terwijl ik gewoon verbonden ben met WiFi
icon

Beste antwoord door Caspar 12 September 2016, 16:22

Bekijk originele reactie

6 reacties

Hoi Cdejager,

Wifi is een onstabiele verbinding. Zelfs als je ziet dat je vol bereik lijkt te hebben met je Wifi signaal kan het gebeuren dan er toch geen goed lopende verbinding is. Als je dan ook tevens je data verbinding (internet van Simyo in deze) aan hebt staan, wat een veel stabielere verbinding is, kiest je telefoon automatisch voor de beste verbinding. Sommige telefoons hebben ook instellingen zoals Wifi+ of Wifi assistentie die dit vergemakkelijken maar dus voor grote problemen kunnen zorgen.

Aangezien het niet duidelijk is wat voor telefoon je hebt zul je daar zelf even naar kunnen kijken in je instellingen van je telefoon.

Tevens het dringende advies om je data verbinding uit te zetten zodra, bijvoorbeeld thuis, op Wifi gaat werken met je telefoon. Want de data verbinding heeft ook aangestaan.
Beste
Hen n iPhone 6 en probleem bestaat pas sinds 2 mnd daarvoor nooit last! WiFi assistentie staat uit... Blijf het heel vreemd vinden.. Lijkt alsof de verkoopcijfers van mb's moet stijgen
Het zijn geregistreerde MB's wat wil zeggen dat het daadwerkelijk verbruikt is. In de Iphone kun je zien waar het verbruik aan op is gegaan. Geeft je misschien ook een beter beeld van wat er gebeurt is. En dat je er nooit eerder last van hebt gehad wil niet zeggen dat het kan gebeuren. Wifi assistentie hoeft niet persé de reden te zijn. Wifi en data tegelijk aan en dan een slecht wifi signaal is al voldoende zoals ik eerder omschreef.


Lijkt alsof de verkoopcijfers van mb's moet stijgen


Uitspraak die nergens op is gebaseerd.
Hallo

Gisteren tijdens het downloaden, is bij mij ook de wifi weggevallen. Mijn telefoon is toen verder gegaan op mijn data verbinding, wat resulteerde in een extreem hoge rekening van 140 euro. Mijn data verbinding is daardoor geblokkeerd totdat ik een aanbetaling van 100 euro zou doen. Ik heb gistermiddag gelijk die 100 euro naar jullie overgemaakt, waarna ik een SMS kreeg waarin stond dat mijn telefoon binnen een uur gedeblokkeerd zou worden. Nou snap ik dat dit op zondag misschien niet geregeld kan worden, maar het is nou maandagmiddag en het werkt nog steeds niet. Zou hier naar gekeken kunnen worden?

Gr. Mike
Ik heb mijn telefoon zojuist even aan en uit gezet, waarna de data verbinding het weer deed. Probleem is voor mij opgelost.

Gr. Mike
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Cdejager,

Welkom op het forum,

Wat vervelend dat je WiFi regelmatig weg lijkt te vallen de laatste tijd. Wel heel raar dat je WiFi assistentie uitstaat en dat je alsnog MB's verbruikt. Het lijkt er dan ook op dat je veel MB's verbruikt als je niet op de WiFi zit. Lees deze blog eens door. Hier zal je meer te weten komen over het dataverbruik van je apps!

@ mik3, ook jij heet ik hierbij welkom op het forum. Wat vervelend dat je WiFi was weggevallen en dat er daardoor hoge kosten zijn ontstaan. Heb jij ook je WiFi assistentie uitstaan?

@ Raytje bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar

Reageer