.

Beantwoord

Hoe kan ik internet zonder bundel sms waarschuwing uit zetten?

  • 1 February 2016
  • 5 reacties
  • 275 Bekeken

Ik ontvang iedere eerste van de maand een sms met de info dat ik internet zonder bundel gebruik. Dit doe ik bewust en ik heb geen intentie om een bundel te nemen. Ik zit daarom niet te wachten op deze reclame. Is het mogelijk om dit ergens uit te zetten?
icon

Beste antwoord door Tiury 2 February 2016, 13:02

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi RickvdS,

Als je bewust internet verbruikt zonder internetbundel, kan ik mij voorstellen dat het vervelend is om elke maand een sms'je te krijgen dat je internet gebruikt zonder internetbundel. Helaas valt dit niet uit te zetten, omdat Simyo verplicht is om jou van deze informatie te voorzien en mogen we hier geen uitzondering op maken.

Al geef ik je helemaal gelijk, kunnen we je hier helaas niet mee helpen 😞.

Groetjes, Tiury
De SMS wordt sinds maart 2017 op een willekeurige dag en tijdstip van de maand verstuurd, ook midden in de nacht!
Reputatie 6
Badge +5
Hi jeyking,

Leuk om je weer terug te zien op het Simyo Forum!

Het berichtje wordt nooit op een willekeurig tijdstip verstuurd. Op het moment dat er voor het eerst internetverbruik plaatsvindt in de maand, zal je een sms als deze ontvangen. Zoals in de reply van Tiury al staat uitgelegd, is dit om overmatig verbruik te voorkomen. Dat zo'n berichtje midden in de nacht binnen komt, kan er mee te maken hebben dat je telefoon dan verbinding maakt met het mobiele netwerk. Dit kan als bijvoorbeeld Wifi in huis wegvalt.

Via dit blog kan je erachter komen welke apps het verbruik hebben veroorzaakt. Als je de optie voor mobiel internet liever uit wilt hebben, kan je dit doen via Mijn Simyo. Ga daarvoor naar het kopje 'Instellingen > Internet en bellen'

Heb je hier verder nog vragen over? Ik hoor het graag!

Groetjes,
Niels
...
Op het moment dat er voor het eerst internetverbruik plaatsvindt in de maand, zal je een sms als deze ontvangen.
...

Groetjes,
Niels


Ik kan dit met 100% zekerheid tegenspreken daar er gewoonweg elke dag internetverbuik is. Dat is ook terug te zien in mijn verbuiksgegevens.
Wat overigens opvalt is dat de SMS doorgaans op of vanaf de achtste van de maand wordt verstuurd.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Jeyking,

Ik heb het even voor je nagevraagd want je krijgt de melding inderdaad steeds op een andere dag van de maand. Je krijgt de melding nadat je 5 MB hebt verbruikt zonder internetbundel. Aangezien je zo weinig internet verbruikt, kom je pas aan dit verbruik na een aantal dagen. Bij veel van onze klanten, gaat 5 MB er al gemakkelijk doorheen op de eerste dag en krijg je dus al vrij snel deze melding. Het antwoord van Niels was dus niet helemaal volledig en gelukkig is je verbruik zo laag dat je deze melding pas later in de maand krijgt!

Zoals Tiury al aangaf is deze melding helaas niet uit te schakelen.

Hopelijk is het nu duidelijk. Mocht je toch nog vragen hebben dan hoor ik het natuurlijk graag! :)

Groetjes,

Kevin

Reageer