.

Beantwoord

Hoe kan ik internet verbruikt hebben?

  • 22 October 2013
  • 8 reacties
  • 483 Bekeken

Badge +1
Nou .... ik heb 1200 gebeld want ondanks dat ik nog niks gedaan
heb met mijn spiksplinternieuwe simyo kaart ben ik al 6.21Euro van mijn beltegoed kwijt !!!
Het antwoord wat ik kreeg was als volgt : mevrouw ... u moet 3 g uitzetten op uw telefoon
want als dat aanstaat maakt uw telefoon vanzelf verbinding met internet  en kost het geld .

Betekend dit dat iedereen die wel internet heeft en dus 3 g aan heeft staan ... 6 euro per dag kwijt is zonder dat
hij of zij de telefoon in handen had ??

DAT KAN NIET WAAR ZIJN  ..... 

Of begrijp ik het niet helemaal ???

Ik kreeg 7,50euro  ekstra beltegoed ... nou die zijn bijna op... leuk kadootje .
icon

Beste antwoord door Charlene 23 October 2013, 10:45

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Een smartphone wil Internet om vanalles en nog wat te kunnen doen; Het locale weer ophalen, emails ophalen, whatsapps, twitter, facebook, backups maken van enkele gegevens, apps updaten en zo zijn er nog vele dingen op te noemen. Sommige hiervan hoef jij je mobiel niet voor te gebruiken, want bijvoorbeeld emails worden automatisch opgehaald waarna het toestel jou een notificatie geeft.

Afhankelijk van de smartphone en de instellingen daarvan is het mogelijk dat juist als de smartphone uitstaat, 3G voor internet wordt gebruikt. (kost minder van de accu!) Ook als de smartphone wel wifi gebruikt, kan het zijn dat ipv wifi 3G wordt gebruikt omdat het toestel niet (snel genoeg) kon verbinden aan je wifi-netwerk. Dat gebeurd als je bijvoorbeeld niet thuis bent, maar ook thuis kan dat gebeuren!

Zonder databundel is het aan te raden om op mijn simyo de optie "Internet op je mobiel - Nederland" uit te schakelen om kosten te voorkomen.
Badge +1
HHmm .... mischien is het raadzaam om nieuwe simyo klanten hierop te wijzen ?
Ik had altijd ah mobiel zonder internet en dus nooit te maken gehad met dit soort "problemen"Ik vind het echt jammer dat mijn start bij Simyo zo begint .
Reputatie 7
Badge +9
Je bent niet de enige die bij het overstappen van een ouderwets mobiel op een mobiel met internet ("smartphone") met dit probleem geconfronteerd wordt, er zijn massa's mensen je voorgegaan die door onbekendheid met de werking van dit soort gadgets onbewust op kosten zijn gejaagd veroorzaakt door onbedoeld internetverbruik.

Ik ben het met je eens dat providers maar ook smartphonefabrikanten een taak hebben om potentiele klanten hier duidelijker op te wijzen in hun advertenties. Overigens is dit niet een specifiek Simyo probleem, was je klant geworden bij een andere provider dan was je ervaring precies hetzelfde geweest.
Reputatie 7
Badge +9
Mooi gezegd Scotsman, weinig aan toe te voegen. Of het moet zijn dat het heel zinnig is om goede realtime dataverbruik apps te installeren, zoals daar zijn: My DataManager, Onavo Count en 3G Watchdog (alleen Android). 🆒
Badge +8
Nou .... ik heb 1200 gebeld want ondanks dat ik nog niks gedaan
heb met mijn spiksplinternieuwe simyo kaart ben ik al 6.21Euro van mijn beltegoed kwijt !!!
Het antwoord wat ik kreeg was als volgt : mevrouw ... u moet 3 g uitzetten op uw telefoon
want als dat aanstaat maakt uw telefoon vanzelf verbinding met internet  en kost het geld .

Betekend dit dat iedereen die wel internet heeft en dus 3 g aan heeft staan ... 6 euro per dag kwijt is zonder dat
hij of zij de telefoon in handen had ??

DAT KAN NIET WAAR ZIJN  ..... 

Of begrijp ik het niet helemaal ???

Ik kreeg 7,50euro  ekstra beltegoed ... nou die zijn bijna op... leuk kadootje .


HHmm .... mischien is het raadzaam om nieuwe simyo klanten hierop te wijzen ?
Ik had altijd ah mobiel zonder internet en dus nooit te maken gehad met dit soort "problemen"Ik vind het echt jammer dat mijn start bij Simyo zo begint .


Hoi Sanamo,

We waarschuwen daar wel voor, hoor. Het staat onder andere vermeld bij het bestellen, en in de welkomstmail. Nog heel vervelend natuurlijk dat je werd verrast. Vandaar dat we nu ook het berichtje sturen als je internet verbruikt zonder bundel. Voor je nog meer onbedoelde kosten maakt.

groetjes,
Charlene
Badge +1
Je bent niet de enige die bij het overstappen van een ouderwets mobiel op een mobiel met internet ("smartphone") met dit probleem geconfronteerd wordt, er zijn massa's mensen je voorgegaan die door onbekendheid met de werking van dit soort gadgets onbewust op kosten zijn gejaagd veroorzaakt door onbedoeld internetverbruik.

Ik ben het met je eens dat providers maar ook smartphonefabrikanten een taak hebben om potentiele klanten hier duidelijker op te wijzen in hun advertenties. Overigens is dit niet een specifiek Simyo probleem, was je klant geworden bij een andere provider dan was je ervaring precies hetzelfde geweest.


Ja schotsman ....... alleen ben ik niet van telefoon veranderd maar van provider .
Dit probleem heb ik  in de 30 jaar hiervoor nooit eerder meegemaakt , daarom de vragen hierover .

Maar ondertussen is alles HELEMAAL duidelijk hoor !! 
Badge +1
Hoi Charlene ,

Bedankt voor je antwoorden op mijn vragen.
Ik plak  onderaan even het stukje uit de welkomstmail .
Dat heb ik wel gelezen maar omdat ik geen plannen heb om
op mijn telefoon op internet te gaan leek het me onbelangrijk .
Omdat ik wel wilde weten hoeveel het me zou gaan kosten als ik 1 x bv even op google zou kijken heb ik op mijn simyo even de mogelijkheid aangezet .
Ik had nog niks gedaan en ik kreeg al die sms over die meer dan 5 mb die ik gebruikt zou hebben .
Nou snap ik dat je telefoon iets  zelf doet ... maar het lijkt me dat  meer 5 mb 
in amper een uur ... ongelofelijk veel is .
Dus blijft het voor mij IETS RAARS ... !!!!

Ik had al eerder willen reageren maar kon niet meer antwoorden op t forum omdat ik dan naar het registratieformulier werd gestuurd .
Inloggen was onmogelijk ... dus de vraag waarom kan ik niet meer inloggen kon ik hier ook niet stellen .
Dus heb ik er een mailtje over gestuurd .... nog geen antwoord.
Het forum vind ik handiger wat dat betreft ...als ik kan inloggen tenminste ..haha ..
Groetjes Sanamo

LET OP: Met je Simyo simkaart kun je direct gebruik maken van 'Internet op je Mobiel'. Voorkom hoge kosten en activeer een dag- of maandbundel om voordelig te internetten. Via 'Mijn Instellingen & Simkaart' op Mijn Simyo kun je de optie 'Internet op je Mobiel' altijd uitzetten.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Sanamo,

Ik wil proberen een paar dingen uit te leggen met betrekking tot mobiel datagebruik.

Met een simkaart van Simyo is het standaard mogelijk om te data te gebruiken. Dat komt omdat wij gebruik maken van UMTS simkaarten, deze zijn gemaakt om mee te kunnen bellen én internetten. Om klanten niet onnodig kosten te laten maken voor datagebruik hebben wij de mogelijkheid om internetten via je simkaart uit te schakelen.

Wanneer je een telefoon hebt die geschikt is om data mee te gebruiken -en de optie 'internet op je mobiel' staat aan- kan het voorkomen dat je besturingssysteem of een applicatie op je telefoon ongemerkt gebruik maakt van internet.
Je kunt dit vergelijken met je computer; als deze aanstaat en verbonden is met internet, kan er data verbruikt worden zonder dat je je browser open hebt staan of iets aan het up- of downloaden bent.

Daar komt bij dat de hoeveelheid data zeer relatief is. Als het gaat om platte tekst, kun je op 5 MB een hele encyclopedie kwijt. Met mijn eigen smartphone kan ik met 5 MB amper 2 foto's versturen.

Met de snelheid van ons netwerk (Max. 14,4 Mbps) is 5 MB verbruiken een slechts kwestie van seconden.

Ik zie dat je voor beide aansluitingen die je hebt inmiddels de optie 'internet op je mobiel' uit hebt gezet, dus zal dit voorval zich niet meer herhalen, gelukkig.

Reageer