.

Beantwoord

Hoe kan ik in een dag ruim 500 MB verbruiken?

  • 9 March 2017
  • 2 reacties
  • 1024 Bekeken

Hoe kan het zo zijn dat ik gisteren woensdag 8 maart ruim 500 mb verbruikt heb terwijl mijn verbruik normaal 50 mb maximaal is?

Ik kom zelden over mijn bundel heen tenzij ik op vakantie ben en ik geen WiFi heb. Nu in een paar uur tijd ruim 500 mbs verbruikt.

Ik heb niks anders op mijn telefoon. als ik op mijn Simyo naar mijn verbruik kijk zie ik dat het om 6:12 begon toen sliep ik de tijden daarna was ik ook gewoon thuis op de WiFi.
icon

Beste antwoord door Ray 10 March 2017, 10:01

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hoi,

Dat kan helaas echt wel gebeuren. Er kunnen echter verschillende redenen voor zijn. Ik noem een aantal veel voorkomende redenen hieronder op;

- Naast wifi stond ook je mobiel internet van Simyo aan. Wifi is een instabiele verbinding ten opzichte je mobiele data verbinding dus bij wegvallen wifi gaat je telefoon verder op je mobiele data verbinding van Simyo.

- Je hebt wifi assistentie (iPhone) of slimme netwerkwissel (Android) aan staan. Bij een wegvallende of zwakke wifi verbinding kiest je telefoon de sterkste verbinding, je mobiele internetverbinding (zet deze zelf aan).

- Je telefoon is dusdanig ingesteld dat hij op beide verbinding mag syncen, apps mag updaten of telefoon software mag updaten.

Dit zijn de meest voorkomende punten die er voor kunnen zorgen dat je hoogverbruik heb zonder dat je er erg in hebt.

Lees dit eens door >> https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/ en https://forum.simyo.nl/internet-62/faq-mijn-internet-verbruik-hoog-zijn-2989
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Stefan77.

Welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat je in korte tijd zoveel data hebt verbruikt.

Waar jouw MB's aan op zijn gegaan mag ik van de wet niet inzien. Gelukkig kun je dit zelf wel achterhalen aan de hand van het artikel dat Ray in zijn reactie heeft geplaatst.

Als er internet is verbruikt op een moment dat je zelf niet met de telefoon bezig was, dan verwacht ik dat er een automatische update of download heeft plaatsgevonden.

Een Wifi-verbinding is helaas niet altijd betrouwbaar. Wanneer de optie Wifi assistentie (iPhone) of Slimme Netwerkwissel (Android) op je toestel is ingeschakeld, kiest je telefoon automatisch voor de sterkste verbinding. Wanneer je Wifi-signaal verzwakt, schakelt de telefoon zonder dat je het merkt over op mobiel internet.

Hoe je ongemerkt dataverbruik voorkomt, lees je in dit blog.

Als je hier nog vragen over hebt, dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Sean

@Ray, bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Reageer