.

Beantwoord

Hoe kan ik een kindertelefoon begrenzen voor internetverbruik?

  • 13 November 2017
  • 5 reacties
  • 578 Bekeken

Ik wil voor mijn kinderen een Simyo abonnement afsluiten met de kleinste databundel. Echter wil ik absoluut niet meer datakosten maken dan de bundel, ik kan dit inderdaad begrenzen in de Android telefoons maar omdat kinderen alles uitproberen kan dit alsnog misgaan en onbegrensde kosten geven. Wie weet een oplossing?
icon

Beste antwoord door franswon 13 November 2017, 13:03

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Helfire,

De standaard Android instellingen zijn niet extra beveiligd.

Ik vond deze site met wat tips https://www.allaboutphones.nl/tips/android-veilig-voor-kinderen/

In Android 8 is het eenvoudig mogelijk om een gebruikersaccount toe te voegen https://support.google.com/nexus/answer/2865483?hl=nl in Android 7 jammer genoeg niet. Omdat ik zelf geen Android 8 op mijn toestel heb kan ik niet uittesten welke functies hier uitgesloten kunnen worden voor de nieuwe gebruiker.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Helfire,

Welkom op het Simyo Forum! Goed dat je hier deze vraag stelt.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet zit te wachten op extra kosten. Het is via Simyo helaas niet mogelijk om automatisch het internet te laten blokkeren zodra de bundel op is. Wel sturen we een waarschuwings-sms zodra de bundel voor 80% en 100% is verbruikt, maar ik kan me voorstellen dat je wat meer controle wilt in het geval van kinderen en de telefoon. Ik zie dat franswon je al een aantal tips heeft gegeven over de mogelijkheden wat betreft begrenzing op Android-telefoons, kun je hier iets mee?

Laat je het me weten als je nog vragen hebt over het abonnement of de bundels?

@ franswon, bedankt voor je input!

Groetjes,
Els
Ik wil voor mijn kinderen een Simyo abonnement afsluiten met de kleinste databundel. Echter wil ik absoluut niet meer datakosten maken dan de bundel, ik kan dit inderdaad begrenzen in de Android telefoons maar omdat kinderen alles uitproberen kan dit alsnog misgaan en onbegrensde kosten geven. Wie weet een oplossing?
@Helfire
Je geeft het zelf eigenlijk al aan, kinderen proberen alles uit. Kinderen hebben vaak de eigenschap al heel gauw meer te kunnen dan wij met smartphones. En hier zit het venijn. De tips die franswon geeft zijn goed en goed gevonden. Alleen zou ik Simyo niet aanraden omdat er geen plafond is of een ander soort bescherming.

Er zijn providers die werken met een plafond, dus een limiet in hoogte van kosten.
Het zusje van Simyo, Telfort, daar kun je alleen data gebruiken als je een databundel hebt. Is de bundel op stopt internet via de sim dus. Dat geldt voor sim only en prepaid.

Er bestaan dus opties die voor jou wellicht ook interessant zijn behalve de genoemde door franswon.

Een smartphone en kindveilige is niet altijd eenvoudig, een smartphone maakt een veelvoud van verbindingen en is dus veelzijdig.
Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast.

(In principe bevat mijn simyo 1 beveiliging, internet uit.)
Bedankt voor de tips tot nu toe,
de beste oplossing lijkt dus inderdaad Telfort te zijn, MIjn vrouw heeft ook Telfort maar ik vind Simyo wel fijner wegens de App, deze gebruik ik best vaak.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Helfire,

Mooi dat je blij bent met de tips. Nog een tip voor je: download Onavo. Deze app analyseert je verbruik en je kan hier een begrenzer instellen van het dataverbruik. Klik hier voor meer informatie.

Heb je voor nu nog vragen?

Groetjes,
Caspar

@Friesian bedankt!

Reageer