.

Beantwoord

Hoe kan ik een abonnement zonder internet hebben, maar toch internetkosten maken?

  • 3 May 2017
  • 5 reacties
  • 685 Bekeken

Voor onze dochter een abonnement zonder internet afgesloten en zie nu toch al ruim 6 euro kosten ivm gebruik internet??
Jullie gaan vast zeggen dat er ergens iets uitgezet moet worden, maar ik heb hier NIET om gevraagd! Er staat ook niets in de brief die bij de sim kaart zat. Ik ga ervan uit dat dit wordt rechtgezet.
icon

Beste antwoord door Samantha 4 May 2017, 11:09

Bekijk originele reactie

5 reacties

Vervelend maar in de welkomstmail staat het keurig vermeld. Gelukkig heb ik de mail nog :)




Met je Simyo simkaart kun je direct gebruik maken van 'Internet op je Mobiel', ook als je geen internetbundel hebt gekozen.

Badge +7
Hoi MvO,

Welkom op het Simyo forum :)

Ik kan het me voorstellen dat het erg vervelend is als je ziet dat er internetkosten in rekening zijn gebracht. Ik zie dat de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' nog aan staat op Mijn Simyo. Als deze optie aan staat, kan je simkaart automatisch een internetverbinding maken met het netwerk zodra je toestel niet (meer) verbonden is met wifi. Ik raad je daarom aan deze optie uit te zetten op Mijn Simyo. Dit doe je onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen.

We hebben je hiervoor overigens wel gewaarschuwd in de mail die je van ons hebt ontvangen waarin ook je 06-nummer en je pin- en pukcode staan. Als er iets onduidelijk is in deze communicatie, horen we dat graag.

Laat je weten of het lukt om de internetoptie uit te zetten?

Groetjes,
Samantha

@Ray, Heel erg bedankt voor je hulp 🙂
Beste Samantha,

Dat uitzetten is gelukt hoor, niet ingewikkeld om een schuifje om te zetten. Ik vind het idioot dat wij dat moeten doen, terwijl ik toch duidelijk NIET om een abonnement met internet vraag. Maar goed, op deze manier heeft Simyo wat extra inkomsten. Het zijn wel de dingen die maken dat je bedrijven niet aan anderen aanraadt...
Beste Samantha,

Dat uitzetten is gelukt hoor, niet ingewikkeld om een schuifje om te zetten. Ik vind het idioot dat wij dat moeten doen, terwijl ik toch duidelijk NIET om een abonnement met internet vraag. Maar goed, op deze manier heeft Simyo wat extra inkomsten. Het zijn wel de dingen die maken dat je bedrijven niet aan anderen aanraadt...

Dit schuifje staat los van het abbo. Ook als je geen abbo met internet hebt kun je data op je telefoon gebruiken, denk aan WhatsApp, Messenger, navigatie.
Allemaal kleine verbruikers.

Er zijn ook providers zonder schuifje o.i.d. Is het normaal, denk je, dat Simyo voor anderen (dus ook jullie) het schuifje uitzetten of wil je zelf bepalen wel/geen data/internet?
Badge +7
Hoi MvO,

Ik snap dat het vervelend is dat je zelf het schuifje uit moet zetten. Al onze simkaarten worden standaard geleverd met de internetoptie aan. Wij kunnen namelijk bij het verzenden niet zien of jij een internetbundel hebt of niet. Jouw simkaart wordt namelijk pas door het activeren aan je account gekoppeld. Dus pas op het moment dat jij je simkaart activeerde, wisten wij dat je geen internetbundel had. Daarom hebben we je hiervoor gewaarschuwd in de mail die je daarna van ons hebt ontvangen. De verantwoordelijkheid ligt bij jezelf of je dit leest.

Daarnaast zijn er klanten die wel graag willen internetten, ook al hebben ze geen internetbundel. Dit geeft Friesian al aan. Wij willen niet voor jullie bepalen of je wel of niet kunt internetten.

Ik zie dat het inderdaad gelukt is om je internetoptie weer uit te zetten. Vanaf nu kan je geen internetkosten meer maken.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Friesian, Bedankt voor je bijdrage 🙂

Reageer