.

Beantwoord

Hoe kan ik binnen enkele minuten € 100,- aan negatief saldo hebben?

  • 6 September 2016
  • 4 reacties
  • 231 Bekeken

Ik heb voor 4 man in mijn gezin een Simyo prepaid kaart (tot voor kort zonder data). Mijn oudste zoon wilde tijdens zijn vakantieperiode Pokemons kunnen vangen en daar heb ik een internetbundel van 250Mb voor aangeschaft. Werkt prima: binnenshuis is alles via Wifi en buiten is het alleen data voor pokemons. Werkt perfect.
Enkele weken terug komt mijn 2e zoon: pap ik wil ook 250Mb voor pokemons. Uitgelegd: buitenshuis alleen pokemons vangen, niks geen andere internet activiteit. Samen met mijn oudste zoon uitgelegd waar op gelet moet worden en wat er ook gebeurd: GEEN YOUTUBE buiten de deur!

Dat werkte prima, tot vandaag...
Hieronder de mails zoals ik ze ontvangen heb.
om 3.24Pm mail dat de internetbundel (van 250Mb) tot de helft gedaald is
om 3.24Pm mail dat het betegoed laag is (stond na de internetbundel aanschaf nog een paar euro op - genoeg voor wat sms en bellen)
om 3.25Pm mail dat alle Mb's van de bundel op zijn, waarschuwing dat mb's nu buiten de bundel vallen
om 3.26Pm mail dat de internet bundel verlopen is (2x ontvangen)
om 4.20Pm mail dat simkaart geblokkeerd is en dat het tegoed >100 euro negatief is. (2x ontvangen)

Wat is het geval: Vodafone heeft storing gehad en zonder dat we het door hadden is de internet verbinding via wifi hier thuis uitgevallen en is tijdens het youtuben (gewoon thuis op zijn kamer) blijkbaar de verbinding via Simyo verder gegaan.
Nou had ik het idee dat als de internet bundel op was dat dan ook de internet verbinding afgebroken werd. Of als dat niet het geval was, dat dan in ieder geval maximaal het overgebleven prepaid tegoed verbruikt zou worden (PREpaid namelijk), maar nee: meer dan 100 euro in de min!!

Het is schandalig dat dit kan! Daar neem ik toch geen PREpaid voor.

Tot vandaag was ik tevreden over Simyo maar na vanmiddag zeker niet meer! Wat een rotmanier manier van geld verdienen!
Hopelijk komt hier een fatsoenlijke reactie op.
icon

Beste antwoord door Ilias 7 September 2016, 14:45

Bekijk originele reactie

4 reacties

Op het moment dat u de prepaid simkaarten aan had gevraagd, had u toen ook gelezen wat wel en niet kan met prepaid? Ik vraag dit omdat Simyo heel duidelijk aan geeft dat er sprake kan zijn Negatief beltegoed. Dit negatieve tegoed kan ontstaan door bel of internetgebruik bij een lopende sessie.


Negatief beltegoed
Bij Simyo kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je een negatief saldo krijgt. (Let op: Bij intensief internet gebruik kan het gaan om meer dan enkele euro’s). Zuiver je beltegoed dan zo snel mogelijk aan zodat je weer kunt bellen, SMS'en & internetten op je mobiel. We raden je aan om regelmatig je beltegoed te checken via Mijn Simyo en voor je internetverbruik een MB meter App te downloaden.

https://www.simyo.nl/prepaid?_ga=1.150374582.1262949494.1473020149



Maar Simyo is ook de beroerdste niet dus die zullen vast en zeker met een gedegen oplossing komen.

Tip van mijn kant: Als je op Wifi zit, zet je data verbinding uit. Kan dit ook niet gebeuren.. 🙂
Reputatie 3
Badge +5
Hoi RoelR,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat enorm vervelend dat je tegen dergelijke kosten bent aangelopen! € 100,- negatief beltegoed is natuurlijk niet fijn om ineens mee geconfronteerd te worden.

Gezien de situatie is het niet gek dat zoiets heeft plaatsgevonden. Het is namelijk mogelijk bij Simyo om de internetsessies af te maken en daardoor kan het zo zijn dat er sprake is van een negatief tegoed. Dit is zo geregeld, omdat wij klanten niet willen afsluiten terwijl ze bezig zijn met een sessie.

Gelukkig zijn wij niet de beroerdste, zoals Raytje heeft opgemerkt! Wij hebben namelijk je tegoed met € 101,91 aangevuld tot € 0,-! Je hoeft je hier dus gelukkig geen zorgen over te maken. Dit is een eenmalige coulance.

Ik raad je sterk aan om je mobiele gegevens uit te schakelen als je verbonden bent met de wifi. Dan kan dit niet meer voorkomen.

Dankjewel voor je reactie, Raytje!

Groetjes,
Ilias
Ilias,

Ah, dat is een pak van mijn hart. Mijn zoon zei nog: ja maar pappa, ik kan als ik youtube kijk helemaal niet zien of ik via wifi of mobiel verbonden ben. Tja, dan kan ik niet boos op hem worden want als de wifi tijdens het kijken geen internet meer opleverd en de telefoon zelf bedenkt: ah, dan maar via mobiel dan heeft hij dat inderdaad niet door.
Maar om dit in de toekomst te voorkomen had ik hem zelf ook al de nieuwe regel van de hand gedaan: Binnenshuis mobiele data UIT!

Ik ben erg blij met deze (eenmalige) oplossing, Ik ga er ook vanuit dat het niet nogmaals gaat gebeuren.
Bedankt voor de coulance!
Groet,

Roel Ruijters
Reputatie 3
Badge +5
Hoi RoelR,

Ik ben enorm blij dat ik je op deze manier kon tegemoet komen! Heel tof om je reactie te vernemen.

Ik verwacht dat het niet meer zal gebeuren als je inderdaad de mobiele data thuis uitzet.

Als je nog vragen hebt, dan hoor ik dit graag!

Graag gedaan!

Groetjes,
ilias

Reageer