Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hoe kan ik 900 mb hebben verbruikt in 40 minuten?

  • 7 november 2014
  • 12 reacties
  • 925 Bekeken

Badge
Ik kreeg afgelopen dinsdag 4 november een berichtje dat mijn internetbundel voor meer dan 50% verbruikt was, deze kreeg ik nadat ik mijn toestel weer aangezet had. Mijn toestel stond 1 uur uit ivm crematie. Ik heb onmiddellijk naar mijn gegevens gekeken in mijn simyo, hieruit bleek dat ik 900 mb verbruikt heb. Ik heb contact met simyo opgenomen en zij zeggen dat mijn telefoon toch deze MB's verbruikt heeft, misschien een update gehad? Nee dit kan niet een update doe ik altijd met WiFi. Nu blijkt dat mijn 900 MB verbruikt is in 40 minuten. RaRa,zeker Simyo. Je kunt mij veel vertellen maar dit is onmogelijk.
Alle andere maanden (nooit problemen gehad) had ik een bundel van van 500 mb ik ging in november over naar 1000 mb en nu gebeurt dit.

Simyo blijft beweren dat het toch aan mijn toestel ligt.

Greetz.
icon

Beste antwoord door Ali 10 november 2014, 13:55

Beste Antoine11,

Welkom op het forum.

Dit topic met je vraag heb ik verplaatst naar het forumonderdeel Internet.

Ik begrijp dat je geschrokken bent om het hoge internetverbruik, dat is niet wenselijk. Zeker niet in zo'n droevige situatie.

Uit je bericht kan ik opmaken dat je al eerder contact hebt gehad over deze kwestie.

Ik heb het verbruik voor je nagekeken en zie dat er op 4 november inderdaad veel internetverbruik is geweest. Je hebt zelfs extra MBs verbruikt.

Ik begrijp dat het onprettig is geconfronteerd te worden met hoog internetverbruik. Helaas kunnen we niet nagaan wat dat geweest is. Dit kunnen we niet inzien vanwege de wet op de privacy.

Wanneer je met het toestel gebruik maakt van internet via Wi-Fi, dan kan het voorkomen dat er automatisch overgeschakeld wordt naar het Simyo-netwerk, als de Wi-Fi verbinding wegvalt of niet sterk genoeg is. In dit geval wordt dataverbruik in rekening gebracht. Bij sommige toestellen (waaronder de iPhone) is het niet mogelijk verbonden te zijn met Wi-Fi als het beeldscherm uit staat, terwijl er op de achtergrond dan nog wel verbruik kan plaatsvinden.

Van Simyo ontvang je bij 50% en 100% verbruik van je bundel altijd een sms notificatie.

Omdat je verbruik meerdere keren per dag wordt verwerkt, kan het voorkomen dat zowel de 50% en de 100% waarschuwing iets later worden verstuurd. Heb je ze niet ontvangen?


Van mijn collega Kim had je al tips, per e-mail, ontvangen om inzicht te krijgen in het datagebruik van je apps.

Veel klanten gebruiken daarnaast apps als Onavo Count of My Data Manager om het internetverbruik bij te houden.

Ik stuur je nog een artikel met extra tips om het internetverbruik binnen de perken te houden; Nooit meer over je mobiele datalimiet heen.

Neemt dit wat van je verwarring weg?
Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Beste Antoine11,

Welkom op het forum.

Dit topic met je vraag heb ik verplaatst naar het forumonderdeel Internet.

Ik begrijp dat je geschrokken bent om het hoge internetverbruik, dat is niet wenselijk. Zeker niet in zo'n droevige situatie.

Uit je bericht kan ik opmaken dat je al eerder contact hebt gehad over deze kwestie.

Ik heb het verbruik voor je nagekeken en zie dat er op 4 november inderdaad veel internetverbruik is geweest. Je hebt zelfs extra MBs verbruikt.

Ik begrijp dat het onprettig is geconfronteerd te worden met hoog internetverbruik. Helaas kunnen we niet nagaan wat dat geweest is. Dit kunnen we niet inzien vanwege de wet op de privacy.

Wanneer je met het toestel gebruik maakt van internet via Wi-Fi, dan kan het voorkomen dat er automatisch overgeschakeld wordt naar het Simyo-netwerk, als de Wi-Fi verbinding wegvalt of niet sterk genoeg is. In dit geval wordt dataverbruik in rekening gebracht. Bij sommige toestellen (waaronder de iPhone) is het niet mogelijk verbonden te zijn met Wi-Fi als het beeldscherm uit staat, terwijl er op de achtergrond dan nog wel verbruik kan plaatsvinden.

Van Simyo ontvang je bij 50% en 100% verbruik van je bundel altijd een sms notificatie.

Omdat je verbruik meerdere keren per dag wordt verwerkt, kan het voorkomen dat zowel de 50% en de 100% waarschuwing iets later worden verstuurd. Heb je ze niet ontvangen?


Van mijn collega Kim had je al tips, per e-mail, ontvangen om inzicht te krijgen in het datagebruik van je apps.

Veel klanten gebruiken daarnaast apps als Onavo Count of My Data Manager om het internetverbruik bij te houden.

Ik stuur je nog een artikel met extra tips om het internetverbruik binnen de perken te houden; Nooit meer over je mobiele datalimiet heen.

Neemt dit wat van je verwarring weg?
Reputatie 2
Badge +3
Facebook speelt bij openen van de App direct alle filmpjes af. Ook op 3G.
Youtube,Spotify op de achtergrond nog laten lopen (zonder geluid)?
Of een update binnen gehaald? Beeldbellen?

Persoonlijk heb ik het nog nooit mee gemaakt zo snel je bundel leeg.
Echter sluit ik mijn apps volledig meerdere keren per dag af of zeker te zijn.
hoe kan het dat ik bij het verbruik op de Symio zie dat ik in een week 20mb heb verbruikt, terwijl ik alleen whatsapp heb aanstaan voor mobiele data en dit misschien een kwartier per dag open heb, want ik zet consequent standaard de mobiele data uit. Als ik kijk in het verbruik staat er ruim 200kb bij whatsapp voor de afgelopen week en geen 20mb. RaRa?
Voor september had ik nooit problemen met het verbruik en ik doe nu bijna niets met mobiele data.
Tevens hoor ik van mijn dochter voor de zoveelste keer, dat zij hetzelfde probleem heeft met Symio. Binnen een dag vliegen er honderden mb's door, terwijl alleen whatsapp open staat. Hoe kan je dit probleem oplossen? ( app voor data verbruik kennen we wel)
Ook al staat WhatsApp maar een kwartier aan, als mensen je een groot aantal video's en foto's sturen en je hebt een snelle internetverbinding dan gaat het hard met de verbruikte MB's. Als je vaak van dat soort grote bestanden ontvangt dan lijkt het me verstandig om alleen als je WiFi hebt WhatsApp aan te zetten. Ook zou ik de mobiele data verbinding in de WhatsApp instellingen maar uitzetten.

Maar of WhatApp inderdaad de grote boosdoener is of een andere app of proces dat in de achtergrond met het mobiele internet in de weer is, daarvoor kun je het beste te rade gaan bij de datamonitor die in moderne OS'sen is ingebouwd. Dat is de enige manier om daar achter te komen want Simyo heeft deze informatie niet.
Reputatie 2
Badge +3
scotsman heeft gelijk.

Veel foto's en filmpjes worden verstuurd en dus binnen gehaald via Whatsapp.
Dit kost je stiekem veel data. De berichten zelf zijn enkele kb'tjes niet bijzonder dus.

Tevens goede tips.
Denk dat je hiermee je probleem toch weet op te lossen :-)


Succes in ieder geval.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi 7vakansie,

Denk je dat de tips van Scotsman je verder helpen?
Hier en hier vind je er nóg meer.
Badge
Dat die tips helpen, geen idee en ik blijf het raar vinden om 900 mb te verbruiken in 40 minuten. Ik heb gevraagd of ik iemand van netwerkbeheer kon spreken maar dit is niet mogelijk zeiden jullie.
Jullie kunnen mij ook niet zeggen waar ik ze aan verbruikt heb. En ik blijf zeggen dat ik deze MB's niet verbruikt heb. Maar ik zal nog een maandje afkijken. In één woord ONMOGELIJK
Hallo Antoine11.

Ik raad je aan om 1 van de door -Ali genoemde data managers te installeren.
Je ziet dan in ieder geval welke apps (het meest) actief zijn.
Persoonlijk zou ik een limiet instellen op 70 of 75% van je maand-databundel.


Groet,
Friesian.
Badge
Data manager heb ik nu geïnstalleerd maar moet de volgende maand afwachten, omdat ik geen MB's over heb.
Reputatie 5
Badge +11
Hi Antoine11,

We zouden het in sommige gevallen echt wel na willen kunnen kijken waaraan data verbruikt wordt. Het blijft echter niet toegestaan, al gaan er wel steeds meer stemmen op om dit toe te staan.
Dan zou je eerst nadrukkelijk toestemming dienen te geven waarna er opslag kan plaatsvinden. En onze systemen zouden er ook nog voor aangepast of aangevuld moeten worden.
Iemand van netwerkbeheer, een netwerkspecialist zoals wij ze noemen, kan het op dit moment ook niet nazien. Misschien kun je dit vergelijken met het elektriciteitsnet, die netwerkbeheerder kan ook niet zien waar jij je elektriciteit aan verbruikt.

Helaas blijft het een raadsel waar jouw 900 MB's zijn gebleven, want terugkijken in je telefoon kan ook niet zomaar...
Badge
Ik heb nooit problemen gehad met Simyo, als er iemand vraagt aan mij welke provider ik heb zeg ik, Simyo.
Goede provider nooit trammelant, altijd goed geholpen goede service.
Maar nu voel ik me echt in mijn zak gezeken.
En dat vind ik jammer.
Reputatie 5
Badge +11
Hi Antoine11, dat vind ik echt jammer om te lezen.
Ik hoop dat je begrijpt dat we dit niet doen om je pesten.

Reageer