.

Beantwoord

Hoe kan het dat mijn internetbundel pas een dag later in is gegaan?


Beste Simyo,

Volgens mij is de informatie die de klant krijgt bij het inschakelen van een internetbundel niet helemaal correct. Er staat dat deze bij het activeren direct in gaat. Nu heb ik in de ochtend van 01-07-2018 een internetbundel geactiveerd en hier 's middags als test gebruik van gemaakt.

Tot mijn verbazing constateer ik dat ik kosten buiten de bundel heb gemaakt. Als ik de informatie over mijn bundels bekijk, blijkt dat de bundel niet op 01-07-2018 begint, maar pas de volgende dag, op 02-07-2018.

Wellicht is het handig om de informatie aan te passen bij het inschakelen van de bundels, opdat de klant weet dat ze hier pas de volgende dag gebruik van kunnen maken. Bij mij was het slechts € 1.- omdat ik het slechts als test gebruikt heb. Daar zal ik geen boterham minder om eten. Maar als ik er direct volop gebruik van had gemaakt, dan zou het toch een nare verrassing zijn geweest!

Met vriendelijke groet,

Patrick de Graas.
icon

Beste antwoord door Niels 6 July 2018, 17:33

Bekijk originele reactie

27 reacties


Succes bij de chiropractor vandaag! :)


Thanks! Ik kan alles nog steeds bewegen en alles zit weer op zijn plaats, dus dat zit wel goed.

Wij kunnen inderdaad zien of je 'Internet op je mobiel in Nederland' aan of uit hebt staan. In je gegevens zie ik staan dat je op 1 juli in Mijn Simyo het internet hebt aangezet en op 17 juli het weer hebt uitgezet. Afgelopen zondag stond dit dus aan, vandaar dat je telefoon wat MB's heeft kunnen gebruiken.

Dit is dus wat ik wilde weten.

Ik heb de laatste dagen nog wat getest.

Stapsgewijs is dit nu mijn situatie:

1) Wanneer ik mobiel internet verbruik, dan is het geregistreerde verbruik altijd eerder dan het daadwerkelijke verbruik, wat heel vreemd is omdat ik mobiel internet standaard uit heb staan. De dagen waarop verbruik wordt gemeten kloppen. Je kan ook zien dat ik sinds afgelopen zondag geen internet meer heb gebruikt, terwijl internet al die tijd wel geactiveerd was op Mijn Simyo. De suggestie die bovenstaand ergens werd gedaan dat sommige apps data verbruiken als mobiele data uit staat bij mij klopt dus duidelijk niet.

2) Dit kan alleen problemen opgeven bij aanschaf van een nieuwe internetbundel. Zolang er een bundel actief is maakt het tijdstip dat wordt geregistreerd wordt niet uit. Wanneer ik dus een internetbundel aanschaf en deze meteen ga gebruiken, dan krijg ik gegarandeerd buitenbundel kosten die onterecht zijn, maar dat kan ik naar Simyo toe niet bewijzen.

3) Simyo kan zien op welke datum en welk tijdstip ik internet op mijn Simyo uitzet. Indien er verbruik wordt gemeten terwijl dit uit staat, dan kan ik aantonen dat dit niet kan kloppen.

4) In de praktijk blijkt dit niet nodig, want in de periode dat internet op Mijn Simyo uit staat wordt er inderdaad geen verbruik gemeten.

5) Het is voor mij dus heel belangrijk om te zorgen dat ik ongeveer een dag voordat ik een nieuwe internetbundel aanschaf internet op Mijn Simyo uitschakel en dit pas nadat ik een internetbundel aan heb geschaft dit weer aanzet. Op deze manier kan ik meteen internet gebruiken en kan ik het aantonen dat ik geen internet vóór dat tijdstip heb kunnen gebruiken.

Enige nadeel hierin is dat als ik geen beschikking heb over WiFi, ik internet niet op Mijn Simyo kan aanzetten. Maar daar valt mee te leven.

Bij deze allen bedankt voor het meedenken en uitzoeken, dit wordt zeer gewaardeerd!

Met het verlossende woord van Thomas is mijn situatie nu geheel duidelijk en is mijn vraag in dit topic opgelost. Moet ik dit nog ergens aangeven dat deze vraag is opgelost?

Zo niet, dan laat ik het hierbij.

Nogmaals bedankt allen!

Groetjes,

PatrickG
Reputatie 2
Badge +1
Hoi PatrickG,

Bedankt voor het testen! Fijn om te horen dat je vraag is beantwoord, en dat alles duidelijk is. Graag gedaan! :D

Als je ooit nog eens tegen iets aanloopt, kun je natuurlijk altijd weer bij ons terecht. We helpen je graag verder!

Groetjes,
Sarah

Reageer