.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik zoveel MB's verbruikt heb?

  • 4 March 2020
  • 3 reacties
  • 225 Bekeken

Ik heb een 4G bundel van 1000 MB/maand, waar ik heel bewust mee om ga. Afgelopen maandag besloot ik in bed de laatste 10 minuten van mijn favoriete tv programma te kijken op de NPO app. Ik heb eerder uitgezocht hoeveel MB dit kost, en weet dat het uit kan als ik ik dit incidenteel een korte tijd (hooguit 15 minuten doe). Tot mijn schrik had ik echter maandag na 10 minuten bijna 700(!!)MB gebruikt!! Weet iemand hoe dit kan, en ik het dus in de toekomst kan voorkomen? 

icon

Beste antwoord door Bas 5 March 2020, 12:21

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7

Hallo,

 

Inderdaad 700MB voor 10 minuten video streamen is/kan wel veel zijn. Echter, in welke kwaliteit heb je de stream bekeken? Een SD stream verbruikt véél minder data dan een HD stream. Een 4K stream verbruikt weer nog meer.

 

Weet je daarnaast zeker dat je tegelijkertijd geen andere gebruikers aan had staan?

 

BTW, omdat je in bed de stream keek, kon je (beter) geen gebruik maken van je WiFi netwerk?

Bedankt voor je reactie. Geen idee in welke kwaliteit ik de stream heb gekeken. Ik heb niks in de instellingen veranderd, dus de ‘standaard’ kwaliteit van de NPO app, neem ik aan. Mijn eerdere ervaringen in de NPO app waren heel anders, toen vlogen de MB’s er niet zo hard doorheen.

Ik weet vrij zeker dat ik geen andere dingen aan had staan toen ik keek. En mijn Wifi is helaas niet sterk genoeg op de slaapkamer waar ik sliep.

ik bedenk nu: kan het zijn dat je, als je doorscrolt naar het einde van een aflevering om die te kijken, je toch de hele aflevering aan data binnenhaalt??

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Ri Hi, 

Mijn kennis van de NPO-app is zeer beperkt dus ik durf niks te zeggen over de streamingkwaliteit of de manier waarop een aflevering gedownload wordt. 

Wat ik wel weet is dat we je verbruik rechtstreeks vanaf je simkaart registreren. Die is dus 100% correct. Het is ook lastig om dit met terugwerkende kracht te achterhalen. Heb je iets van een MB-meter op je toestel die het verbruik per app bijhoudt? Niet dat daar rechten aan kunnen worden ontleend, maar dan weet je in ieder geval waar het misgaat de volgende keer :cowboy:

Groetjes, 
Bas

Reageer