.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik veel MB's in een korte tijd heb verbruikt?

  • 14 August 2018
  • 8 reacties
  • 306 Bekeken

Reputatie 2
Badge
  • Startend Simyaan
  • 20 reacties
Op 12 augustus heb ik tussen 19.48u en 20.42u bijna 300 mb verbruikt. Zoveel verbruik ik nog niet eens in 3 dagen. Dat is ook te zien in mijn historie. Ik was gewoon thuis en heb niets geks gedaan. Ook WiFi thuis. Kunnen jullie zien hoe dit kan?

Vr. Gr. Elma
icon

Beste antwoord door Groentjuh 14 August 2018, 09:23

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Misschien kun je met deze tips achterhalen welke app verantwoordelijk is voor het hoge dataverbruik. Simyo weet alleen hoeveel je verbruikt, maar niet waaraan. (Net als bijvoorbeeld water- en energie-bedrijven)
Reputatie 2
Badge
Dank je !
Reputatie 6
Badge +5
Hi Elma,

Oei, dat is inderdaad erg veel verbruik in korte tijd! Vanwege privacywetgeving kan ik niet zien waar de MB's aan opgegaan zijn. Via de blog die Groentjuh heeft gestuurd kan je hier gelukkig wel gemakkelijk achter komen 🙂 Kom je daar uit? Daarnaast wil ik het volgende blog met je delen, waarmee je je dataverbruik beter onder controle kan houden. Hoor het graag als je verder nog vragen hebt!

Groentjuh, bedankt voor het delen van de tips :)

Groetjes,
Niels
Reputatie 2
Badge
Hallo Groentjuh,
ik heb alles nagekeken, maar kan niet ontdekken waar het verbruik zit. Het blijft absurd dat ik 300 mb in een uur verbruik ( thuis waar ik Wifi heb) , terwijl ik daar normaal gesproken bijna 5 dagen over doe.
maar ik laat het hierbij. Ik hou mijn verbruik scherp in de gaten. Ik heb in de afgelopen 7 dagen ongeveer 200 mb totaal verbruikt 😀. Vandaar mijn verbazing over die 300 mb in een uur.
Reputatie 7
Badge +9
Persoonlijk heb ik zelf ook wel eens best hoog verbruik gehad. In mijn geval was de internetverbinding weggevallen en was ik uitzendinggemist (tegenwoordig NPO Start) aan het kijken. Binnen twee uur 700MB verbruikt.

Gelukkig was het voor mij mogelijk om met de resterende 300MB de maand door te komen!

300MB in één uur is 666 Kilobit per seconde (83.3 Kilobyte per seconde). Radio luisteren is maar max 192 kilobit per second (24 Kilobyte per seconde). Video kijken is minimaal 300 Kilobit per seconde (37,5 Kilobyte per seconde) voor Youtube 240p en kan wel 51000 Kilobit per seconde (6375 Kilobyte per seconde = ruim 6 MB per seconde) zijn voor een 4K / 2160p @60fps filmpje op Youtube.

Een MB of Megabyte is 1000 Kilobyte.

Het is veel maar allemaal best mogelijk!
Reputatie 6
Badge +4
Hi Elma,

Slim dat je al je instellingen nog even bent nagelopen en gekeken hebt of je kon achterhalen waar het verbruik vandaan is gekomen. Laten we hopen dat je in het vervolg niet meer zulk onverwacht verbruik hebt, zou wel zo fijn zijn natuurlijk. :)

En Groentjuh, bedankt voor de technische kant van het verhaal! Het is best lastig om duidelijkheid te krijgen over internetverbruik soms, met zulke voorbeelden kan je in ieder geval een eind komen. Heb je dit ergens online gevonden?

Elma, laat je het weten als je nog vragen hebt?

En Groentjuh super bedankt wederom!! :)

Groetjes,
Thomas
Reputatie 7
Badge +9
Youtube heeft een pagina waarop staat wat de bitrates van hun video's zijn. Radio streams is kennis die ik zelf heb opgedaan. Audio en video heeft een bitrate.

Downloaden, ja dat gaat zo snel als ut maar kan, dus daar is geen touw een vast te knopen.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Groentjuh,

Dank voor de link, zeker handig dat YouTube zelf al een lijstje geeft. :)

Groetjes,
Thomas

Reageer