Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik opeens zulke hoge internetkosten heb gemaakt?

  • 29 september 2016
  • 8 reacties
  • 144 Bekeken

Beste persoon,

Ik schrok mij hier dood toen ik zag dat ik kosten buiten mijn bundels had! Ik betaal maandelijks 16€ & toen ik de app open had gemaakt waren de kosten 228,27! Dat dus op een totaal bedrag komt van 244,27€. Dat vind ik verschrikkelijk.. Ik ben als buitenlander(Surinamer) hier komen studeren aan de universiteit & in Suriname is het zo dat als je internet op is dan sluiten ze je interkosten, totdat jij het weer aanvraagt/koopt. Ik vind dit zo erg & ik hoop dat u mij begrijpt dat ik dit helemaal niet met opzet heb gedaan! Ik ben pas ( eind Augustus) klant geworden van mijn Simyo. Is het niet mogelijk dat jullie dan direct het internetverbruik kunnen afsluiten? Want op deze manier weet men dan echt dat hun bundel op is en zeker ook dat er toch geen kosten achteraf worden afgetrokken 😮. Ik zou wel willen "claimen" dat dit een misverstand is, want dit bedrag is een enorme klap in mijn gezicht. Bij deze vraag ik u als u hierbij rekening kunt houden?
icon

Beste antwoord door Caspar 29 september 2016, 17:12

Hoi Megan de Freitas,

Welkom op 't forum.

Wat vervelend dat je zulke hoge kosten hebt gemaakt. Ik snap heel goed dat je hier niet bewust van was.

Ik heb met onze netwerkspecialisten gebeld en zij konden zien dat het 100% sms'je wel gestuurd en ook ontvangen was. Kijk nog eens goed in je telefoon of je 'm terug kan vinden. Toch heb ik je een coulance gegeven voor het internetverbruik. De details daarvan vind je terug in de e-mail die ik je heb verzonden. Heb je die gehad? Daar staan ook tips in om je internetverbruik onder controle te houden. Lees het allemaal eens goed door!

Heb je hier verder nog vragen over?

@Friesian bedankt voor je reactie.

Groetjes,
Caspar
Bekijk originele reactie

8 reacties

Beste,

Dit is weer een voorbeeld waar ik moeite mee heb, zeg maar gerust ik erger me hieraan.
Er wordt dan gezegd eigen verantwoording, telefoons hebben een ingebouwde datameter. Het blijft techniek en die kan problemen geven dus ook een datameter. Simyo heeft geen datastop. Simyo krijgt gegevens met vertraging, app en mijn simyo geven geen realtime beeld. Enkel de 80 en 100%. Heb je deze sms jes, 80 en 100, ontvangen?

Een moderator zal verder alles met je doornemen, maar dit stemt me niet - nooit mild.
Beste Friesian,

Ik zie nu dat ik een sms heb gehad van 80% en geen 100%! Ik kreeg wel een bericht over dat het buitenbundel tarief zou gelden.
Oké ik zou graag met een moderator alles willen doornemen. Mijn verontschuldigen voor het ongerief!
Hoe kan ik contact maken ?
Geduld. De moderator meld zich binnen 24 uur.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Megan de Freitas,

Welkom op 't forum.

Wat vervelend dat je zulke hoge kosten hebt gemaakt. Ik snap heel goed dat je hier niet bewust van was.

Ik heb met onze netwerkspecialisten gebeld en zij konden zien dat het 100% sms'je wel gestuurd en ook ontvangen was. Kijk nog eens goed in je telefoon of je 'm terug kan vinden. Toch heb ik je een coulance gegeven voor het internetverbruik. De details daarvan vind je terug in de e-mail die ik je heb verzonden. Heb je die gehad? Daar staan ook tips in om je internetverbruik onder controle te houden. Lees het allemaal eens goed door!

Heb je hier verder nog vragen over?

@Friesian bedankt voor je reactie.

Groetjes,
Caspar
Beste Caspar,

Bedank voor uw reactie! Ja ik heb een tweede bericht gehad, waarbij er gemeld wordt dat het buitenbundeltarief zal gelden bij extra MB's. Ik neem aan dat dit bericht dus de 100% sms'je was ?
Klopt! Ik heb een mailtje gehad & de tips ook doorgenomen & gedaan. Heel erg handig!

Ik heb mijn data uitgezet om onverwachte internetkosten te voorkomen. In 't "mijn Simyo" app staat er dat mijn factuur rond 20 Okt verschijnt en dat mijn volgende te goed over 2 dagen er weer is. Het is dus zo dat ik dan geen gebruik moet maken van 3G voor deze 2 dagen, tenzij ik extra MB's koop.. Klopt het wat ik hier zeg ?

Alvast bedankt voor uw goeie medewerking en nogmaals mijn verontschuldigingen!

Mvg,
Megan de Freitas
Het is dus zo dat ik dan geen gebruik moet maken van 3G voor deze 2 dagen, tenzij ik extra MB's koop.. Klopt het wat ik hier zeg ?
Klopt, ja en nee. Extra MB kopen kost 5 Eur, voor die paar dagen m.i. niet interessant. Gebruik je 3G voor een enkel WhatsAppje zal dat niet een bom duiten kosten. Maar met Wi-Fi alleen ben je vrij van nog meer kosten.

Alvast bedankt voor uw goeie medewerking en nogmaals mijn verontschuldigingen!

In mijn ogen is verontschuldigen niet nodig, kan iedereen overkomen. Al is een provider niet tot meer verplicht, een extra bescherming is in mijn ogen waardevol. De keuze die Simyo hierin maakt is jammer, niet mijn keuze. :)

@Simyo
Coulance een sterk punt van jullie kost ook geld.

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Megan de Freitas,

Het klopt helemaal wat je zegt. Ik zou zeggen: hou het nog even vol vandaag en dan starten morgen je nieuwe bundels weer! Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust!

@Friesian bedankt voor je reactie.

Groetjes,
Caspar

Reageer