.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik internet verbruik zonder bundel?

  • 16 October 2019
  • 2 reacties
  • 395 Bekeken

Badge

Ik krijg op mijn telefoon een berichtje dat ik data gebruik op mijn telefoon van 15 cent per minuut. Hoe kan dit als ik alléén sim-only heb?

icon

Beste antwoord door Groentjuh 16 October 2019, 23:11

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hi Ivonne, 

 

Als je geen internet wil verbruiken via mobiele data, is het inderdaad niet fijn om te zien dat dat alsnog gebeurt! Wat Groentjuh zegt klopt volledig. Je internetoptie op Mijn Simyo stond nog aan, waardoor het mogelijk was om te internetten. Ik zie dat deze optie intussen uit is gezet, sinds gisteren. Goed om te zien! :) Nu kun je alleen maar internetten via wifi. 

 

Mocht je die internetoptie toch nog een keertje aan willen zetten, kun je inloggen op Mijn Simyo en dan surfen naar Instellingen > Internet en bellen. 

 

Trek je aan de bel als je nog een vraag hebt? 

 

@ Groentjuh, bedankt voor het volledige antwoord! 

 

Groetjes,

Jihane

Reputatie 7
Badge +9

Bij zowel prepaid als Simyo is het mogelijk om ook zonder databundel internet te gebruiken. Op Mijn Simyo bestaan de instellingen "Internetten in Nederland” en "Internetten in het buitenland”. Deze twee instellingen bepalen of je gebruik kunt maken van internet via het mobiele netwerk.

Het lijkt erop dat deze instelling aan staat en dat je internet gebruikt. Daar waarschuwt dat SMSje voor. Indien je dat dus niet wil, kun je op Mijn Simyo die instelling wijzigen en daarna even een aantal minuten je mobiel uitschakelen en inschakelen. Dan kun je niet meer internetten via het mobiele netwerk (Wifi gaat natuurlijk nog prima).

Reageer