.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik geen service heb voor mobiele data?


Goedemiddag, ik krijg op mijn GSM om de haverklap (tot wel 10xper minuut) de melding "Geen service voor mobiele data”. Volgens Simyo is dit gewoon ingschakeld en ligt dit aan een instelling op de mobiele telelfoon. Men kon alleen niet zeggen om welke instelling het gaat. Het betreft overigens een Samsung A uit 2018.

Wat betekent dit en hoe kan ik deze melding uitschakelen want ik word hier een behoorlijk verdrietig van…

Alvast bedankt voor jullie input,

Gerard

icon

Beste antwoord door Ray 6 July 2020, 22:09

Bekijk originele reactie

15 reacties

Hoi @Spidermangerard 

Je benaming van welk toestel je hebt klopt niet helemaal. De A staat voor de serie maar er mist nog een cijfer. Bijvoorbeeld de Samsung Galaxy A70. 

 

Hallo Ray,

 

Bedankt voor je reactie. Het klopte inderdaad niet helemaal. Er moet echter geen cijfer bij maar wel een stukje tekst voor de juiste benaming; Het is een Galaxy A7 volgens de info op het toestel.

 

Groeten,

Gerard 

Je kunt hier je toestel instellen.. 

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/device/samsung/galaxy-a7-dual-sim-sm-a750fn-android-pie/os-selection

Kies je juiste Android versie en vervolgens handmatig internet instellen. 

 

 

Bedankt Ray, ik ga het morgen proberen! Grtn, Gerard

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Spidermangerard,

 

Ben je er inmiddels uitgekomen met de tips van Ray? Ik hoor het graag!

 

Thanks Ray!

 

Groetjes,

Daisy

Helaas niet Daisy. Het gaat al mis bij het begin want de maakt gebuik van Android 10.gelden alleen voor Android 8 en 9. Mijn Samsung A7. Vervolgens snap ik niet wat Ray bedoelt met handmatig internet instellen. Ik kan alleen het Netwerk kiezen.

 

Ondertussen blijven de meldingen maar terugkomen, hoewel het ook soms een tijdje stil is.

 

Groeten,

Gerard

Hoi @Spidermangerard 

Ik wil je adviseren om even langs een telefoon winkel te gaan, zij kunnen je telefoon instellen zoals die hoort te zijn. Toestelhulp van Simyo is niet update blijkt weer en die van KPN (zou je ook kunnen gebruiken) is dat ook niet. 

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Gerard, 

Zou je het eens kunnen proberen met behulp van de onderstaande link? Dat is voor een iets ander toestel, maar ik gok dat het redelijk overeenkomt :blush:

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/device/samsung/galaxy-a71-sm-a715f/topic/internet/handmatig-instellen/1

Anders is het misschien goed om even langs een winkel van KPN te gaan. Daar kunnen ze je ook helpen met het instellen van je toestel :innocent:

Kun je laten weten of het lukt met bovenstaande handleiding?

Groetjes, 
Bas

Het is helaas niet gelukt Bas. Tot punt 18 kan ik de wijzigingen invoeren, daarna heeft mijn Samsung heel andere opties dan die in de instructies staan.

 

groeten,

Gerard

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Gerard,

 

Jammer dat het niet gelukt is. Ik heb voor de zekerheid je simkaart een reset gegeven, kun jij je toestel 15 minuten uitzetten wanneer je dit leest om de reset af te ronden? Mocht het hiermee ook niet opgelost zijn dan adviseer ik je toch om even langs een toestelwinkel te gaan zodat er iemand met je mee kan kijken.

 

Groetjes,

Daisy

Beste Daisy,

 

 

Bedankt voor je reactie. Ik kan nu de tel. niet 15 minuten uitzetten, maar zal dit op een later tijdstip doen vanavond.

 

Grtz,

Gerard

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Gerard, 

Is het nog gelukt gisteren? :blush:

Groetjes, 
Bas

Hoi Bas,

 

Nee helaas niet. Probleem blijft bestaan, weliswaar met tussenpozen, maar toch...

Hoi Bas,

 

Nee helaas niet. Probleem blijft bestaan, weliswaar met tussenpozen, maar toch...

Ook al bij een telefoonwinkel geweest? 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Gerard, 

 

Zoals Ray aangeeft kun je het beste even langs een telefoonwinkeltje lopen (met de link van Bas bij de hand). Daar kunnen ze je helpen bij het correct instellen van de telefoon. Mocht je daarna nog steeds problemen ervaren, dan zou ik je willen vragen om de simkaart te testen in een ander toestel.

 

Bedankt Ray! 

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer