.

Beantwoord

Hoe kan het dat er meteen dataverbruik plaatsvindt na het aanzetten van mijn telefoon?

  • 25 August 2018
  • 1 reactie
  • 123 Bekeken

Badge
Hoi,

Ineens deze maand is er bijna elke dag na het aanzetten van m'n telefoon (s'ochtends) een verlies van 25 tot 50 mb aan internetverbruik. Ik probeer allerlei apps in uitvoering stop te zetten maar dat helpt niet en ze gaan gewoon weer aan ( dan wel als ik hem aan en uit zet)

Apps die lopen zijn dan: contacten, google play services, en afwisselend al die ander google apps (play, store, toetsenbord) etc

Ik kan op deze Huawei om de een of ander reden ook niet mijn dataverbruik zien. Enig idee wat dit kan zijn en wat ik hier aan kan doen?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Niels 27 August 2018, 13:20

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 6
Badge +5
Hi Niels1

Welkom op het Simyo Forum!

Wat opvallend dat je elke ochtend op hetzelfde tijdstip verbruik hebt. Goed dat je al het een en ander geprobeerd hebt met het uitzetten van apps, jammer dat dit niet heeft geholpen. Als ik zo zie om welke applicaties het gaat, denk ik dat je telefoon meteen na aanzetten informatie opvraagt of bepaalde updates uitvoert. Je zou dit kunnen voorkomen door je mobiele data uit te zetten totdat je verbinding hebt met een Wifi-netwerk. Dan weet je in ieder geval zeker dat de data niet over het mobiele netwerk gebruikt wordt. Lukt het ook niet om je dataverbruik in te zien door middel van deze blog? Daarnaast wil ik graag de volgende tips met je delen. Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Niels

Reageer