.

Beantwoord

Hoe kan er toch data verbruikt worden ondanks dat data mobiel netwerk op telefoon uitstaat?

  • 14 May 2020
  • 2 reacties
  • 348 Bekeken

Vorige week prepaid opgewaardeerd met eur 10,- en nu alweer bijna op.

Op vreemde tijdstippen wordt er internet tegoed verbruikt. Hoe kan dat??

Volgens mijn zoon stond de mobiele data uit ( en heb dat ook gecheckt vandaag) en op bijna alle tijdstippen was hij gewoon thuis of lag te slapen en de wifi werkt goed bij hem in zijn kamer. 

Vorig maanden viel me het ook al op, dat er rare verbruikstijdstippen bij zijn. En had sinds feb  de prepaid expres niet meer opgewaardeerd, omdat ik het beu was om niet te weten waarom er data bij verbruik staat, dat niet te verklaren is.

Hij heeft al lange tijd simyo prepaid en tot jaar geleden deed hij veel langer met zijn prepaid.

Of het komt door zijn nieuwe gsm iphone xr vanaf die tijd? Maar hoe dan als mobiele data uitstaat?? Nu hebben we het gevoel dat we melkkoetje zijn.

icon

Beste antwoord door RicoK 14 May 2020, 16:20

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Sanneke,

 

Goed dat je meteen aan de bel trekt! Grote kans dat het inderdaad aan het ‘nieuwe’ toestel van je zoon ligt. Er is zoals RicoK al aangeeft namelijk een functie op de iPhone die het mogelijk maakt voor de telefoon om zonder toestemming de mobiele data weer in te schakelen zodra het Wifi signaal niet optimaal is. Deze functie heet Wifi Assistentie en je kan hier meer informatie over deze functie vinden. Het is aan te raden dit direct uit te zetten, het uitzetten van deze functie zorgt in jullie geval waarschijnlijk voor een grote afname van het ongewenste mobiele data verbruik. 

 

RicoK bedankt voor je reactie en tips! :smile:

 

Groetjes,

Tessanne 

 

 

Reputatie 7

@Sanneke74 Hallo, dit is lastig te zien en te beoordelen vanaf een afstand. 

Feit is dat een smartphone 24/7 aanstaat en ook 24/7 verbinding maakt/heeft met internet. Op het moment dat een WiFi signaal slecht is of wegvalt kan de telefoon verbinding maken met 4G om het proces waar deze op dat moment mee bezig was af te maken bijvoorbeeld.

Je geeft aan dat je mobiele date op de iPhone hebt uitgezet. Mag je zoon sowieso wel gebruik maken van 4G? Als hij dat niet mag dan kun je het beste mobiele data op je Mijn Simyo uitschakelen, want dan is het zeker dat er geen gebruik van mobiele kan worden gemaakt.

Als je bij Instellingen > Mobiel Netwerk kijkt dan heb je zoals jij aangeeft het schuifje Mobiele Data uitgezet. Hoe staan de schuifjes bij de apps als je verder naar beneden scrollt? En als je toch aan het scrollen bent, hoe staat het schuifje Wifi-assistentie, bijna helemaal beneden?

Reageer