17 minuten.*
En het kan nog sneller. En snel internet is heel fijn, tenzij je niet door hebt dat er gedownload wordt, en dan ben je ineens in heel korte tijd je bundel kwijt. Dit gebeurde me gisteren.
Ik zat in de trein te werken op mijn laptop. Zoals ik vaker doe zette ik een hotspot aan en verbond ik via mijn Nexus. Vrij snel viel de verbinding weg en zag ik dat m'n databundel op was. Terwijl ik alleen mijn mail had gecheckt en wat aan tekstverwerking had gedaan. Bleek dat ik thuis een WeTransfer had aangezet deze in een ander venster doorliep. Dag bundel :(
En het wordt nog erger. het verbruik ging zó snel dat ik pas een melding kreeg toen ik al 100MB over de limiet zat. Blijkbaar meet Android niet elke seconde wat het verbruik is (dit blijkt te maken te hebben met het batterijverbruik). Gevolg: Ik ben door m'n bundel heen én mag Simyo voor 100 mb extra nog 15 euro betalen.
Dit had ik natuurlijk gemakkelijk kunnen voorkomen; download uitzetten. Ik ben me normaal altijd bewust van mijn internetverbruik dus ergens voelt dit oneerlijk. Want van de honderdduizend dingen die ik op m'n laptop doe kan het wel eens voorkomen dat ik iets vergeet, zeker als ik denk dat ik mezelf beschermd heb tegen extreem dataverbruik en dit niet blijkt te werken. Terwijl het technisch zo eenvoudig is om dit te voorkomen.
Ik heb geprobeerd wat maatregelen te nemen maar de meeste apps geven een alert op basis van een absolute datalimiet, daar heb ik niks aan want dan is de bundel al op.
Ik ben op zoek naar een app waar ik kan instellen:
"Als het verbruik 60 seconden lang gemiddeld 1 MB is geweest, geef dan een melding weer en sluit de mobiele verbinding".
Misschien dat iemand hier een goede tip heeft!
Simyo, ik kan me niet voorstellen dat jullie graag geld verdienen als een klant onbedoeld een foutje maakt. Zouden jullie mijn bundel terug kunnen zetten naar vlak vóór de piek, bv 11 okt om 10:00? Ik heb vandaag voor de zekerheid ook een extra bundel van 500mb gekocht.
Natuurlijk gaat deze situatie zich mij nooit meer gebeuren. Maar ik vind genoeg verhalen van klanten hier op het forum met vergelijkbare situaties, en die worden hier vaak op afgerekend. Daarom heb ik dit verhaal hier op het forum gezet om ook wat meer aandacht voor coulance te vragen. Bij deze ook een poll.
Kort samengevat: Bundel verstookt, graag coulance want per ongeluk.
*Op 4G download je gemakkelijk 1 MB per seconde, dus 1000 MB delen door 60 sec = 16,7 minuut.
Beste antwoord door Tiury
Bekijk originele reactie