.

Beantwoord

Hoe gaan mijn MB's zo snel op?

  • 23 August 2018
  • 2 reacties
  • 600 Bekeken

op 1augustes een nieuwe bundle gekregen 4000MB en op 2/8 62maal 58.95MB weg bundel leeg. Bij mijn man gebeuren dit de dag er a 2000MB bundel leeg 500 bij gekocht dag erna bundel leeg telkens 58.95MB wij durven niet Meer bijtekopen klantensevice zeggen apps die update maar 4000 MB per dag..?? Ik Ben wel be nieuwe wat er na 1/9 gebeurt
icon

Beste antwoord door Groentjuh 23 August 2018, 14:55

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Internetgebruik wordt bij Simyo opgesplitst in stukjes van maximaal 60MB. Als je veel MBs verbruikt krijg je dus meerdere stukjes van net onder de 60MB te zien.

Simyo kan je niet vertellen waaraan je jouw MBs besteed. Simyo weet enkel hoeveel data je verbruikt! (Net als energieleveranciers en het waterleidingbedrijven).

Gelukkig houden vele smartphones bij welke applicatie veel data verbruikt! In deze blog staat informatie en tips over hoe je je dataverbruik kan inzien. Dit blog geeft informatie om te voorkomen dat je buiten je bundel komt.

Kom je hier verder mee?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Willemein,

Welkom op het Simyo Forum!

Oei, wat jammer zeg! Dat is zeker even schrikken! Wat Groentjuh zegt klopt allemaal: wij kunnen niet inzien waar je data aan verbruikt is, op dezelfde manier dat we ook de inhoud van je sms'jes en telefoongesprekken niet na kunnen gaan. Jij kunt dat wel uitzoeken via je mobiel, want die houdt alles netjes bij voor je. Hier lees je hoe :)

Ook klopt het dat veel dataverbruik opgesplitst wordt in brokken van 60 MB's. Als je dus bijvoorbeeld 200 MB's verbruikt, dan zie je dat terug als drie brokken van 60 MB's (3 x 60 = 180) en een extra stukje met de overgebleven 20 MB's.

Heb je je telefooninstellingen nagekeken? Daar ligt de kern van het probleem. Als je je instellingen aanpast aan de hand van dit blog, dan komt het vast goed!

Ook heb ik 1000 extra MB's toegevoegd aan je aansluiting 🙂 Helemaal gratis! Je kunt deze MB's uitpakken door in te loggen op Mijn Simyo en te dubbelklikken op het cadeautje dat je ziet verschijnen. Zo kun je toch nog eventjes vooruit.

Heb je hier nog vragen over?

@ Groentjuh, dankjewel voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane

Reageer