.

Beantwoord

Hoe activeer ik mijn internetbundel?

  • 29 January 2017
  • 14 reacties
  • 246 Bekeken

Badge
Ik heb voor mijn soon Internetbundel geactiveerd want hij moet Whatsapp kunnen gebruiken buiten wifi om. Ik heb de goedkoopste bundel geactiveerd. Wanneer en hoe kan hij heir nu gebruik van maker?
Wil hebben wifi op zijn gsm uitgezet als test maar dan kan hij geen Whatsapp Bericht sturen of ontvangen.
Wat moet ik nog Instellen om dit werkend the krijgen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 30 January 2017, 19:26

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Spookyboe,

Op de telefoon van je zoon moet mobiel internet aanstaan,

Hoe dit moet is afhankelijk van het toestel, deze link brengt je naar de toestelhulp https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/toestelhulp-2502

Laat je even weten of het gelukt is?
Badge
Mobiele netwerken staat aan.
Reputatie 7
Badge +9
Staan de instellingen ook juist zoals in de toestelhulp? Indien dit zo Is dan even de telefoon volledig herstarten, dus batterij indien mogelijk en simkaart verwijderen, 10 minuten wachten, alles terugplaatsen en toestel aanzetten. Werkt dit dan nog niet laat een bericht hier achter dan kan een moderator de simkaart restten.
Ter aanvulling, het gaat om de APN.
Badge
Het toestel van mijn zoom staat er niet tussen, waarschijnlijk al te oud. Batterij eruit gehaald en de simkaart ook. 10 Minuten gewacht. Geen verschil. APN staat niet ingevuld.
Ik ga morgen wel even bellen voor hulp. Bedankt voor jullie snelle reacties!
Welke telefoon gaat het om? De APN moet je (waarschijnlijk) zelf invullen, dus geef even door merk en type.
Badge
Samsung Galaxy S3 GT-I9300
https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/device/samsung/i8190-galaxy-s-iii-mini/topic/internet/apn-handmatig-instellen/1

Loop dit maar eens door, daarna telefoon uit en weer aan.

*edit*
Lukt het daar niet mee....dit is de GT-i9300

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!/device/samsung/i9300-galaxy-s-iii/topic/internet/handmatig-instellen/1

Succes !
Badge
Hallo Friesian, alle stappen doorlopen maar helaas heeft het niet geholpen. Foutcode
Geen netwerkverbinding. Geen signaal gevonden voor mobiele netwerken.
Zie ik misschien ergens een vinkje over het hoofd die ik aan moet Vincent?
Badge
Ik bedoel natuurlijk: aan moet vinken.
Staat op Mijn Simyo internet aan?

https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat internet bij Simyo aan?

MijnSimyo - instellingen - netwerkinstellingen.
Badge
De gouden tip! Super. Dank je wel allemaal:)
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Spookyboe,

Welkom op 't forum.

Mooi dat het nu allemaal werkt! Als je andere vragen hebt, weet je ons te vinden!

@franswon, Friesian en Ray, bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Caspar

Reageer