.

Beantwoord

Het lijkt alsof internetverbruik dubbel in rekening wordt gebracht. Hoe kan dat?

  • 7 January 2020
  • 4 reacties
  • 346 Bekeken

Hallo, hopelijk dat hier iemand van Simyo mij hier kan helpen.

Net om 22:54 een 2000MB Prepaid maandbundel aangeschaft als nieuwe klant bij Simyo. Vervolgens twee minuten later (22:56) op mijn telefoon de mobiele data geactiveerd (aangezet) en twee minuten na aanschaf bundel 60001 kB aan data verbruikt om te kijken of e.e.a. werkte op mijn nieuwe prepaid SIM.

Tot mijn grote verbazing wordt de 60001 kB aan data 2x gefactureerd, een keer a EUR 0,15 per MB (ten onrechte) en het is (zoals verwacht) ook van mijn 2000MB bundel afgehaald. Hierdoor is mijn beltegoed ten onrechte met EUR 8,79 in mindering gebracht. In mijn Simyo staat zelfs dat het dataverbruik om 19:26 plaatsgevonden zou hebben. Dit kan niet kloppen. Mobiele data stond toen 100% zeker weten uit op mijn telefoon op dit tijdstip en was de SIM mogelijk nog niet eens geactiveerd. Dit is zo lekker cashen over de rug van klanten. :rage:

Ik wil graag van jullie weten wat precies hiervan de reden is dat dit is gebeurd en ik wil mijn EUR 8,79 gecrediteerd krijgen. Dit noem ik nou niet bepaald een warm welkom naar een nieuwe klant, SIMYO!!!! :confounded:

(edit: telefoonnummer uit screenshot gehaald)

 

icon

Beste antwoord door Bas 8 January 2020, 11:51

Bekijk originele reactie

4 reacties

P.S. Zit mij toch serieus af te vragen of jullie al jullie prepaid klanten zo dubbel factureren: een maal op huidige tijdstip en een maal met een tijdstip van 3:30 uur eerder…

Reputatie 6
Badge +6

Hoi SebasZH, 

Ik snap dat je vragen hebt over de manier waarop je internetverbruik is geregistreerd!

Het is zo dat als je 100MB aan data verbruikt, dat dit wordt opgesplitst in een pakketje met een maximum grootte van 60001kB en een pakketje van 39999kB voor het restant. Verbruik je 200MB in één sessie, dan wordt dat verwerkt als drie pakketjes van 60001kB en één van 19997kB. Het is dus niet zo dat we je verbruik dubbel in rekening brengen, zo werkt het niet :sweat_smile:

Wat jouw internetverbruik betreft; zo te zien heb je gisteravond om 19:26 uur gebruik gemaakt van mobiel internet. Je internetbundel schafte je een paar uur later aan, dus dat verbruik van rond half 8 's avonds valt nog daarbuiten. Daarna is je verbruik wel gewoon binnen je bundel gevallen. 

Nou snap ik dat het niet de bedoeling was om die € 8,79 aan kosten te maken, dus die zullen we eenmalig vergoeden. Dat geld zie je later vandaag of anders morgen terug in je beltegoed! Maar pas wel op de volgende keer, want het verbruik heeft echt plaatsgevonden en de kosten waren terecht :wink:

Heb je hier verder nog vragen over? 

Groetjes, 
Bas

Hallo Bas,

dank voor je reactie. En dank dat dit is rechtgezet. Voordat ik de SIM kaart in mijn telefoon plaatste, heb ik juist heel bewust de mobiele data op mijn telefoon uitgezet, juist om deze situatie te voorkomen.

Hoe het dan kan dat er dataverbruik om 19:26 is geregistreerd blijft voor mij een raadsel. Ik was thuis en zit dan ook op WiFi. Wel apart dat ik dan twee keer exact 60001 kB heb verbruikt in een (twee) sessie(s) en dat er niet een zogenaamd restant is. Ik blijf het in de gaten houden en reset mijn dataverbruikteller op mijn telefoon.

Groet, Sebastiaan

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Sebastiaan, 

Graag gedaan hoor!

Dat verbruik hebben we echt niet verzonnen, ik hoop dat je dat van me aan durft te nemen. Hou het maar goed in de gaten de komende tijd, dan zul je zien dat het gewoon klopt :innocent:

Kan ik je nog ergens anders mee helpen? 

Groetjes,
Bas

Reageer