.

Beantwoord

Mijn dochter heeft hoge internetkosten binnen 10 minuten tijd. Hoe kan dit?

  • 17 November 2017
  • 1 reactie
  • 116 Bekeken

Beste Simyo,

HELP~De Huawei van mijn dochter gaf al een aantal dagen aan dat er geen wifi verbinding kon plaats vinden (grijs vlak). Dus heeft ze mij gevraagd of ik haar kon helpen. Ik heb gekeken en idd doet de wifi het niet. Ik heb de datagebruik aangezet (ze doet vaak alles via wifi om juist extra kosten te voorkomen) en een update moeten doen om dit probleem eventueel op te lossen. Helaas is dit ook niet gelukt (en denken we dat het aan het toestel ligt) maar kreeg vanochtend bericht van jullie dat ik Euro 161,73 (!) moet betalen voor 10 minuten gebruik! Nota bene zie ik op de factuur dat er 2 keer 8,79 per minuut gevraagd wordt...hoe kan dat?

Toen ik bezig was gaaf mijn dochter aan dat haar dataverbruik bijna op was. Ik heb in de app gekeken en had ze toen iets van 100MB. Ze kreeg een smsje van jullie om 21:16 en heb ik uit zekerheid toch 500MB extra gekocht. Dat heb ik gedaan en kreeg om 21:29 van jullie bevestiging hierover. Maar het verbruik vond dus plaats in dat tussen stukje, zie ik uit jullie gegevens.
Hoe kan dit zo ongelofelijk duur zijn als haar abonnement maar 11euro kost voor 1000mb! Dit voelt niet prettig dat ik in 10minuten opeens zoveel moet betalen. Net als je buiten de bundel zit (en je geen idee hebt wat de telefoon allemaal aan het doen is mbt updaten enz in 10 min!) gaan jullie hele hoge tarieven vragen en dan nog dubbel per minuut ook. Als dit jullie strategie is om geld te verdienen dan pas ik hiervoor. Ik heb nog 2 andere abonnementen bij jullie lopen en zal overwegen om deze te beëindigen.

Mijn dochter is best verdrietig want ze is altijd heel voorzichtig met de bundel en de kosten. Sterker nog we hebben een extra bundel mb gekocht en eigenlijk was dat voor niks...behalve dat het 161 euro heeft gekost.

ik hoor graag van jullie...nu kan ze zelfs haar telefoon niet gebruiken omdat ik een bedrag van 100euro moet overmaken.

ik hoor graag van jullie
Caroline
icon

Beste antwoord door Asma 17 November 2017, 15:30

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Caroline,

Welkom op het Forum!

Jeetje, dat is schrikken! Ontzettend balen dat er binnen zo'n korte periode zoveel aan internet is verbruikt.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat jij je afvraagt hoe dit precies komt. Helaas kunnen wij dit niet voor je achterhalen, omdat wij het verbruik niet bijhouden in verband met de wet op privacy. Gelukkig kun je op het toestel van je dochter wel precies achterhalen wat er exact is verbruikt. Meer informatie vind je hier.

Wanneer je internetbundel opraakt, sturen wij gelijk een waarschuwingssms. Het verbruik dat hierna plaatsvindt wordt voor 15 cent per MB in rekening gebracht. Dit is het buiten bundel tarief dat vooraf al is bepaald. Op het verbruik van je dochter zie je meerdere afschrijvingen van € 8,79 omdat wij grote datasessies opdelen in verschillende blokken van ongeveer 59 MB. Dit verklaart ook waarom je dit bedrag vaker en soms op hetzelfde moment terug ziet komen.

Volgens onze gegevens heb je inmiddels contact gehad met één van mijn collega's en zijn jullie samen tot een goede oplossing gekomen.

Als je andere vragen hebt, dan kun je mij dit gerust weten.

Groetjes,
Asma

Reageer