.

Beantwoord

Heb ik geen waarschuwingen gehad?


Waarom heb ik geen waarschuwing gekregen bij het overschrijden van mijn internetbundel?
nu heb ik het 10-voudige afgeschreven gekregen tov het bijkopen van MB’s????
icon

Beste antwoord door Jihane 3 June 2019, 12:46

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Je zou 80% en 100% meldingen moeten krijgen.
Zit je in een gebied waar je bundel geldig is (EU)? Of zit je op een plaats waar je bundel niet geldig is?
Ik zit gewoon in Nederland, dus daar is de bundel geldig
Reputatie 7
Badge +7
Ja, klopt. Als je een beetje kijkt naar recente postings zeggen meer mensen dat geen waarschuwings SMS hebben ontvangen.
Ik werk niet bij Simyo, maar Simyo zal hier vast op terug komen.

Op de meeste toestellen kun je trouwens, al dan niet via een app, instellen dat je toestel automatisch stopt met internetten
als je boven je bundel komt. Ik heb de link even niet paraat, maar die kan je vast zelf vinden of er komt iemand anders die
hem wel weet.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Peter,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik snap dat het balen is dat je die kosten hebt gemaakt in april! Wij kunnen in ons systeem altijd zien of die sms'jes verstuurd zijn of niet. Als blijkt dat de sms-berichten inderdaad niet verzonden zijn, dan laten we dat zeker altijd weten. In dit geval zie ik dat jij in april kosten buiten de bundel had, maar dat je op 18 april wel degelijk berichten hebt gehad met de informatie dat je internetbundel op was.

Weet je niet precies waar dat verbruik vandaan kwam? Dan raad ik je aan om dit blog te lezen. Je ziet daar tips om op je mobiel te bekijken wat je data verbruikt heeft. Dat kunnen wij niet inzien, zoals we ook niet je telefoongesprekken kunnen naluisteren of je sms'jes kunnen lezen.

Om terug te komen op die sms'jes: kun je je toestel daar nogmaals over raadplegen?

@ Wim, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Beste Jihane,

Het is leuk dat je aangeeft dat er sms’jes verstuurd zijn over het verbruik, maar dit is niet het geval.
er zijn 18 april geen sms’jes naar dit nummer verstuurd.
Dit Simyo abonnement is van mijn zoon, ik betaal de kosten. Hij weet dat als hij over zijn bundel gaat ik MB’s bijkoop voor hem. Dat kost hem niets. Indien hij dat niet aangeeft zijn de kosten boven de bundel voor hem. In dit geval dus € 200.

ik heb zijn telefoon gecontroleerd, er zijn in april geen sms’jes binnengekomen op zijn telefoon vanuit Simyo.
Hetzelfde was het geval in maart, gaat maar om € 90,00 extra kosten.

Ben enigszins teleurgesteld, hij heeft eerder wel dit soort sms’jes ontvangen, er zijn destijds ook MB’s bijgekocht.
Krijg nu het gevoel dat dit een mooi verdienmodel is.

Ik hoor graag hoe dit opgelost wordt.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Peterram,

Ook in maart zijn deze waarschuwingsberichten gewoon verzonden. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je zoon de sms ook kan ontvangen. Stel dat zijn berichten-inbox vol is, dan zal hij geen berichten binnen krijgen. Het lijkt me goed om dit eens na te kijken.

Wat ik ook voor wil stellen is om via deze link eens samen te gaan bekijken hoe dit in de toekomst voorkomen kan worden. Een datalimiet in zijn toestel is de beste oplossing. Dit kan in bijna ieder type toestel behalve de iPhone. Ook is het verstandig om zelf de Mijn Simyo app te downloaden zodat je zijn verbruik kan monitoren. In april is er namelijk wekenlang geïnternet buiten de bundel. Dit bedrag was nooit zo ver opgelopen als je via Mijn Simyo in de gaten zou houden hoeveel MB's er nog over zijn.

Dit is geen mooi verdienmodel. Wij hebben simpelweg niet de mogelijkheid om een datalimiet in te stellen. Het is dus je eigen verantwoordelijkheid om binnen deze bundel te blijven. Hierna kost data €0,15 per MB.

Laat me even weten of het is gelukt een oplossing te vinden om voortaan binnen de bundel te blijven. Hierna kijk ik graag met je mee om te zien of er iets aan de kosten gedaan kunnen worden. Het is eerst even belangrijk om te weten dat dit niet meer voorkomt.

Groetjes,

Kevin
Hallo Kevin,

Het was even stil, dit omdat mijn zoon tentamen weken had, en niet thuis was.
de apps zijn geïnstalleerd en werken.
ten aanzien van het bericht van Jihane, over april,
inderdaad ook over de bundel en geen sms’jes gehad.
hij heeft vorig jaar wel sms’jes van Simyo gekregen, dit jaar helemaal niet.
Mijn zoon vertrouwde er simpelweg op dat die sms’jes bij 80% en 100% binnenkomen zodat hij dan pas MB’s bij hoefde te kopen.

ik zou graag horen hoe jullie dit op willen lossen, blijkbaar komt het vaker voor dat er geen sms’jes gestuurd worden, waarom anders apps downloaden? Terwijl jullie wel aangeven dat sms’jes verstuurd worden.

In afwachting en mvg

Peter
Reputatie 7
Badge +10
Hi Peter,

We willen graag even meedenken over die kosten! Maar zoals Kevin zei, is het van belang om uit te zoeken waarom die berichten niet aankomen. Ik stuur even een test-bericht om te testen of deze wel aankomt, goed?

Laat jij me weten of dit goed gaat?

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane,

Het sms’je dat je verstuurd hebt is om 13:58 aangekomen, dus dit werkt.

groeten,

Peter
Reputatie 7
Badge +10
Hi Peter,

Goed om te weten dat dit sms'je wel is aangekomen!

Ik ga even overleggen en stuur je een privébericht met meer informatie!

Groetjes,
Jihane

Reageer