.

Beantwoord

Heb ik een andere simkaart nodig voor 4G?

  • 10 June 2018
  • 9 reacties
  • 448 Bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Startend Simyaan
  • 15 reacties
Goedendag,

Ik vroeg mij af of er voor 4G mogelijk een andere SIM nodig is. Ik heb voor mijn vader een SIM only abonnement bij Simyo geregeld, hierbij staat 4G aan. Ook heeft een toestel wat volgens mij 4G zou moeten doen (Moto G 2nd gen 4G), maar toch werkt het niet. Ook lijkt het niet aan het bereik te liggen, want mijn telefoon laat in dezelfde omgeving wel 4G zien. Ik heb al van alles geprobeerd, maar krijgt het niet aan de praat (ik had eerder ook al eenzelfde probleem voor mijn vrouw en dat heb ik ook niet aan de praat gekregen). Nu las ik ergens over dat oude SIMs mogelijk geen 4G ondersteunen. Kan dit het probleem zijn?

Met vriendelijke groet,

Hans
icon

Beste antwoord door Els 12 June 2018, 10:32

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Omdat bij jou 4G wel werkt, kun je de kruistest eens uitvoeren, jouw simkaart in het andere toestel en andersom.
Reputatie 1
Badge
Ron,

Goed plan. Gaat wel even duren voordat ik hem weer zie, maar daarna meldt ik me weer.

Hans
Reputatie 1
Badge
Zie nu ook dat mijn topic omschrijving wat raar is. De eerste twee woorden hadden andersom moeten staan en een vraagteken op het eind 🙂
Reputatie 7
Badge +6
En de wissel bij je vrouw?
Reputatie 1
Badge
Heeft inmiddels een nieuwe telefoon en SIM en dit werkt prima.
Hoi Hans.

Ter controle heb ik even een controle en ook deze gedaan, wat betreft frequenties/banden zie ik geen problemen.

De simkaart kan te oud zijn dat lees je bijvoorbeeld in dit topic. Een moderator kan dieper induiken in de systemen.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Hans,

Wat onhandig dat de telefoon van je vader nog geen verbinding krijgt. Goed dat je hier om hulp vraagt!

Je geeft aan dat de telefoon wel 4G aangeeft, maar dat je geen 4G hebt. Bedoel je hiermee dat er helemaal geen internetverbinding mogelijk is? Of kan hij alleen internetten via 3G?

Bij hele oude simkaarten kan het zijn dat 4G niet goed werkt, dat kan ik natuurlijk voor je nakijken. Zou je zijn 06-nummer, postcode en huisnummer ter controle naar mij willen sturen in een privébericht?

Mocht je vader helemaal geen internet kunnen gebruiken, dan kan het ook nog aan de instellingen in de telefoon liggen. Controleer deze via onze Toestelhulp en stel ze zo nodig opnieuw handmatig in met de stappen onder Internet > Handmatig instellen.

Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen, ook na de test met de simkaart in een andere telefoon? :)

@ Friesian en Ron H, bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Els
Reputatie 1
Badge
Het probleem is gevonden, het bleek toch de telefoon te zijn (er waren meer modellen in omloop dan wij wisten). Wel iedereen bedankt voor het meedenken en meehelpen.

Wat mij betreft kan het topic gesloten worden.

Hans
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Hans,

Super dat het probleem gevonden is! Gelukkig weten jullie nu waar het aan lag.

De topic sluiten we dan. Ik wens je een fijne dag!

Groetjes,
Ashweeta

Reageer