.

H verbinding ipv g3

  • 4 April 2012
  • 3 reacties
  • 1711 Bekeken

Badge
Vandaag had ik geen verbinding middels g3. Nieuw toegangspoort ingesteld zoals aangegeven. Mobiel internet doet het goed, maar nu staat er een h ipv g3. Is dit hetzelfde?

3 reacties

Badge
Het is trouwens 3G. Tijdens het bekijken zie ik de code telkens veranderen van H naar 3G en weer terug. Nu snap ik het al helemaal niet meer.
Reputatie 7
Badge +9
Zowel die H als 3G betekenen dat uw dataverbinding goed ingesteld is en u met uw toestel gebruik kunt maken van het snelle KPN netwerk.

3G staat voor een UMTS verbinding. Dat biedt een snelheid tot 384 kbps.

H staat voor een HDSPA verbinding. HDSPA is een soort uitbreiding van UMTS, die een nog snellere dataverbinding mogelijk maakt.

Verder kunt u ook nog een G bij dat icon tegenkomen. Dat staat voor GPRS. Zo'n data verbinding biedt een zeer gelimiteerd snelheid en ziet u enkel als u geen 3G verbinding kunt maken.

Uw toestel kiest welk type verbinding voor dat moment het beste is. Als u weinig gebruikt maakt van uw dataverbinding zal uw toestel terugschakelen naar een 3G verbinding. Als u meer gebruik gaat maken van uw dataverbinding, kiest uw toestel ervoor om over te schakelen naar een snellere HDSPA verbinding.

Indien u slecht bereik heeft met 3G netwerk van kpn zal het toestel terugschakelen naar het GSM netwerk van KPN. In dat geval verloopt uw dataverbinden over GPRS.

Doordat uw toestel het beste type verbinding kiest veranderd die code ook regelmatig.

Om een lange verhaal kort te maken:
3G en H zijn goed.
G is niet optimaal, maar u heeft nog verbinding.
Geen verbinding is natuurlijk niet goed!
Badge
Ontzettend bedankt voor de duidelijke uitleg. Top

Reageer