.

Beantwoord

Gratis MB's cadeau, problemen.

  • 9 August 2017
  • 3 reacties
  • 168 Bekeken

Badge
Ik kreeg op 1 augustus de volgende SMS: Asjebliefd, er is nu 1000 MB toegevoegd aan je internet bundel, veel plezier ermee.
Kijk op de site voor meer info. Groet Simyo.

Ik had tot die dag nog nooit een internet bundel gehad, eerst niet omdat ik de telefoon er niet voor had, en sinds een paar maanden wel de telefoon ervoor, maar niet het geld of de financiele mogelijkheden. Ik zit eigenlijk alleen op WiFi.
Nu had ik gisteren even geen wifi signaal, ik dacht ik probeer het eens met die 1000 MB die ik van jullie gekregen had.
Ik heb gelijk nagekeken op mijn telefoon hoeveel MB ik gebruikt had, dat was 5,6. Tot zo ver niks aan de hand.

Krijg ik één minuut nadat ik het internet weer had uit gezet nogmaals een SMS: Hallo, je hebt data verbruikt zonder internetbundel. Je betaald nu het buiten je bundel tarief. Tip: Met een internet bundel vermeid je hoge kosten. Groet Simyo.

Ik had direct na jullie berichtje van de gratis MB's op mijn laptop gekeken, wat zijn de voorwaarden, wat moet ik er voor doen, tot wanneer is dit geldig, etc. Alles door gelezen, en wat ik heb kunnen opmaken uit jullie verhaal was dat ik tot het einde van deze maand 1000 MB GRATIS te besteden heb en dat ik er niets voor hoefde in te stellen.
Heb ik soms ergens overheen gelezen? Of geld het voor mij niet omdat ik in eerste instantie al helemaal geen internet bundel heb?
Dat was mijn eerste gedachte namelijk. Dat die MB's uit de sms alleen over je eigen MB's heen worden gezet. In dat geval zou ik er dus nik aan hebben.
Ik vind het een hele moeilijke situatie, want ik voel het een beetje als misleidend. En gezien mijn financiele situatie zal ik nu geld moeten lenen van iemand om dit 'foutje' te kunnen betalen aan jullie. Ik zit hier heel erg mee.
Graag hoor ik waar ik overheen gelezen heb, zodat ik misschien (mocht het nodig zijn) alsnog op het internet kan zonder heel duur te betalen. Ik snap dat ik de rekening gewoon zal moeten betalen, en ik ga het geld bij elkaar lenen, maar ik hoop toch dat jullie op de een of andere manier iets voor mij kunnen doen. Bedankt alvast voor de reactie.
Met Vriendelijk Groet.
icon

Beste antwoord door Asma 13 August 2017, 16:44

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Volcano26,

Ik vind het ontzettend vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over je internetverbruik! :(

Volgens onze gegevens heb je deze maand inderdaad gratis MB's gekregen vanwege je Simyaardag. Deze MB's zijn direct ingegaan op 1 augustus en zijn geldig tot en met het einde van de maand. Omdat je normaal gesproken geen internet verbruikt, heb je deze sms per abuis ontvangen. Hiervoor onze excuses!

Maak je vooral geen zorgen, er zijn namelijk geen kosten buiten je bundel gemaakt. Ik adviseer je wel om de optie 'Internet op je mobiel' uit te schakelen via Mijn Simyo vanaf 30 augustus. Zo weet je namelijk zeker dat je geen kosten buiten je bundel kunt maken.

Laat je het mij weten als je hier vragen over hebt?

Groetjes,
Asma
Badge
Hallo Asma
Hartstikke bedankt voor de reactie.
Goed om te horen dat dat bericht per ongeluk verstuurd was en dat er geen koste zijn gemaakt.
Echt een hele opluchting voor mij.
Ik zal er aan denken per 30 augustus die optie uit te schakelen.
Toch alleen 1 laatste vraag: Als ik over een tijdje meer geld heb wil ik wel aan een internet bundel.
Kan ik dan die optie weer omzetten tegen die tijd?
In iedergeval bedankt voor het uitzoeken en voor de hulp.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Volcano26,

Heel graag gedaan! Ben blij om te horen dat je bent gerustgesteld.

Op het moment dat je toch wilt kunnen internetten dan kun je de optie 'Internet op je mobiel' zeker weer aanzetten via Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Simkaart. Het is dan wel aan te raden om een internetbundel aan te vragen onder het tabblad Overzicht, zo kom je namelijk veel goedkoper uit. Zonder een internetbundel betaal je namelijk 15 cent per MB.

Laat je het weten als je hier vragen over hebt? :$

Groetjes,
Asma

Reageer