.

Beantwoord

Google maps, gebruik ik dan internet?

  • 16 August 2014
  • 16 reacties
  • 42293 Bekeken

Badge +1
goedenavond,


hoe werkt google maps op een smartphone?
worden er tijdens gebruik internet kosten gemaakt, of is het gebruik "gratis"?
hoe zit het trouwens met internet gebruik bij andere apps bij Simyo?
ik bereid me voor op aankoop van een smartphone bij Simyo namelijk.



bij voorbaat dank voor beantwoording
icon

Beste antwoord door Charlene 19 August 2014, 14:11

Bekijk originele reactie

16 reacties

Hallo cornelis 1.

Met wifi is het gratis, met mobiel data kost het extra.
Hier vind je tekst en uitleg.
ff goed doorlezen.. :)

Alles wat je met draadloos internet (ROUTER) werkt Staat in verbinding met WIFI.
Zolang je ervoor zorgt dat je wifi gebruikt is het gebruik van bijvoorbeeld maps, internet whatsapp gratis.
Zorg er wel voor dat je voorzichtig bent met het aanklikken van ads (advertenties) die kunnen geld kosten.
Staat mobiele netwerken op de telefoon en/of internet uit op mijn simyo heb je normaal gesproken geen extra kosten.
Dan is er ook geen mobiel datagebruik.
Eenvoudig gezegd bij een smartphone is WIFI-gebruik gratis.
Dit geldt ook voor updates van apps, en zeker bij upgrades van hardware.

Groet,
 Friesian

Alles duidelijk?
Badge +1
bedankt voor je snelle reactie Friesian..
is helemmal duidelijk.

groet
Anytime anyplace anywhere. 🆒
(met dank aan Nena & Kim Wilde)

Groet,
Friesian
Badge +1
ik heb een ijsbreker verdiend, maar wat houdt dat precies in?
de honderduzend misschien?
trouwens ik ben hier alvoor DE TWEEDE KEER, i.p.v. de eerste.
geeft niet,hoor
Dat is een geheim, een surprise van Simyo.
Dus laat je verassen. 🆒 

http://misaramirez.com/wp-content/uploads/2010/10/its-a-mystery-500x325.jpg
Badge +8
Hoi Cornelis1,

Goed van je, dat je die vraag stelt. Friesian legt al het een en ander uit. Bedankt daarvoor, Friesian :)

Google maps gebruikt mobiele data om de kaarten op te halen.
Nu heb ik me laten vertellen dat je die kaarten ook op kunt slaan, zodat je geen mobiel internet hoeft te gebruiken onderweg.
In deze link wordt uitgelegd hoe je dat doet 🙂
Dan kun je dus onderweg heerlijk navigeren met Google Maps, zonder dat je daarvoor MB's gebruikt.

Wat leuk dat je geĂŻnteresseerd bent in een Smartphone uit onze telefoonshop. Wist je al dat je als Simyo-klant ook 10% korting krijgt op een toestel?
Wanneer je straks zeker wilt zijn dat je gebruik maakt van Wifi en niet van Mobiele data, dan schakel je dat het beste uit op je toestel. Hoe die optie heet, ligt aan het toestel wat je aan gaat schaffen, maar meestal heet het Mobiele gegevens, of Mobiele data.
Op Mijn Simyo vind je de optie Internet op je Mobiel. Als je die uitzet, is er ook geen internetverbruik mogelijk via je simkaart. Als die uit staat weet je zeker dat je geen kosten maakt, en dat is door ons ook te controleren.

In dit artikel vind je nog meer goede internet tips :)

Hebben we jouw vragen beantwoord zo?

O ja, de badges kun je met verschillende acties verdienen hier op het forum. Het is inderdaad een beetje een verrassing wanneer je ze krijgt 😉

Groetjes,
Charlene
Badge +1
hoi Charlene,

ik heb geen navigatie in mijn auto en dit bespaart mij de aanschaf van een "losse" tomtom.
dit is dus goed nieuws, waarvoor hartelijk bedankt!
mijn aanschaf van een smartphone uit de shop duurt, door omstandigheden nog even maar het komt er zekerl van.
mijn vragen zijn helemaal beantwoord.
fijne dag verder..
Hallo cornelis1.

Navigatie met een telefoon is niet te vergelijken met losse navigatie
Denk daarbij aan 3D navigatie, gesproken aanwijzingen.
Lees goed wat er staat in de link van Charlene bij *beperkingen.
Ik kan je vertellen zelf heb ik losse navigatie apart van de telefoon.
Door de gesproken aanwijzingen kijk ik nog maar zelden of niet naar het scherm tijdens het rijden, en heb ik mijn aandacht bij het verkeer.

Groet,
Friesian

p.s. Charlene, ik hoop dat je me deze aanvulling niet kwalijk neemt.
Badge +1
hoi Friesian,

bedankt voor je aanvullende info!
Badge +1
Hoi Friesian,

google eens naar Google Android.
zo te zien babbelt zo'n item je toch aardig naar je bestemming

groet
Hoi cornelis1.

Wat stembegeleiding betreft heb je volkomen gelijk, ik zat te denken offline gebruik en daar ging ik de fout in, excuses.
Maar voor navigatie via google maps heb je een dataverbinding nodig en natuurlijk GPS ingeschakeld.
En dan is het afhankelijk van waar wil je naartoe/waar ben je.....wat zijn dan de datakosten?

Groet,
Friesian
Badge +1
hoi friesian,

tja...je hebt uiteraard helemaal gelijk
is geen speld tussen te krijgen

groet,
cornelis1
Reputatie 6
Badge +10
Hoi cornelis1,

Als het goed is heb je in Google Maps nog de mogelijkheid om omgevingstips of actuele verkeersinformatie uit te zetten. Dit zijn vooral opties die enorm veel data verbruiken 🙂 Buiten dat: prima te doen!
Badge +8
Hoi cornelis1.

Wat stembegeleiding betreft heb je volkomen gelijk, ik zat te denken offline gebruik en daar ging ik de fout in, excuses.
Maar voor navigatie via google maps heb je een dataverbinding nodig en natuurlijk GPS ingeschakeld.
En dan is het afhankelijk van waar wil je naartoe/waar ben je.....wat zijn dan de datakosten?

Groet,
Friesian


Hoi Friesian,

Voor jouw info, Google maps gebruikt alleen data voor de kaarten. GPS gebruiken kost je ook geen data.
Dus als je met opgeslagen kaarten volgens de link die ik stuurde toekomt, kun je via Google maps prima navigeren, zonder data te gebruiken. Dat probeerde ik uit te leggen. :)

Groetjes,
Charlene
Hoi Charlene.

Heb je zelf al geprobeerd zonder internetverbinding en wel met gps een adres in te voeren waar je naartoe wilt?
Probeer dat maar eens en kijk dan hoever je komt, mij lukt het niet, helaas.(zonder mobiel data/wifi).
Lees toch nog maar eens de beperkingen.
Bij de app google maps werkt het niet om een begin en eindpunt als navigatie werkend te krijgen zonder data.
Zodra je de routebeschrijving hebt ontvangen met een dataverbinding dan heb je onderweg tijdens het rijden alleen gps nodig idd.
Dit geldt dus bij door de TS gevraagde werking met Google maps.
Ter info, ik heb de proef op de som genomen.

Groet,
Friesian.
Badge +8
Hoi Friesian,

Ah ja, je route zul je dan ook vast moeten opvragen als je nog wel ergens wifi hebt, in hotel of op de camping misschien.
Dan heb je onderweg inderdaad alleen maar gps nodig.
Er zijn in ieder geval allerhande mogelijkheden om toch op kosten te besparen :)

Groetjes,
Charlene

Reageer