.

Beantwoord

Geen mobiel internet in Duitsland. Hoe kan dat?

  • 16 September 2017
  • 14 reacties
  • 714 Bekeken

Badge
Met goed werkende iPhone6S in Nederland weggereden, blijkt mijn mobiel internet in Duitsland althans in de buurt van Fladungen niet te werken, alles gecontroleerd zoals de instellingen aan de hand van de simyo webside, ook mobile internet plus roaming staat aan zowel op de webside als de app, de telefoon maakt automatisch verbinding met O2-DE , bellen gaat wel prima maar mobiel internet zo dood als een pier,

Mvg. Gerard Pekaar
icon

Beste antwoord door gpekaar 16 September 2017, 20:11

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Gerard,

Probeer Telekom.de eens.
Doet die het ook niet kijk dan je toegangspunt (APN) eens na, APN portalmmm.nl Gebruikersnaam KPN met wachtwoord GPRS of gprs. Eventueel je toestel herstarten.
Werkt dit niet dan zal een moderator je simkaart een reset geven.

Succes
E-plus is ook een goeie, daar was ik de hele week mee verbonden in Berlijn.
Reputatie 7
Badge +9
E-plus heeft in stedelijke gebieden een goede 4G dekking http://maps.mobileworldlive.com/network_info.php?nid=2008&org_id=2076&cid=15
3G heeft een ruimere dekking maar nog veel witte plekken http://maps.mobileworldlive.com/network_info.php?nid=2010&org_id=2076&cid=15
De GSM dekking is overal goed http://maps.mobileworldlive.com/network_info.php?nid=2009&org_id=2076&cid=15
Badge
Hoi Frans
De instellingen staan allemaal zoals beschreven maar geen resultaat, ik heb hem handmatig laten zoeken en daar kwam inderdaad Telekom.de had dat al eerder geprobeerd zonder resultaat maar ben er nu achter dat je gewoon geduld moet hebben want na ongeveer 5 min was alles voor elkaar, ook zie ik nu Vodafone.de kan ik die ook gebruiken ? ivm samen werking met KPN ? of is het zo dat je alleen maar providers ziet die samenwerking hebben met KPN ?

Mvg. Gerard Pekaar
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Gerard,

De dekking van Telekom en E-plus is in stedelijke gebieden goed, buiten de stedelijke gebieden vaak veel minder. Heb je al geprobeerd op alleen GSM? Als daar ook niets werkt dan is een reset de moeite waard. Een moderator zal ná de reset vragen je telefoon te herstarten, maar dat lees je hier dan.
Badge
Hoi Frans lees nog even mijn bericht terug want ik heb het bericht veranderd, het is voor elkaar maar had nog een vraag, in ieder geval bedankt voor de hulp.

Mvg. Gerard Pekaar
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Gerard,

Geduld is een schone zaak 😀

Ik denk niet dat KPN/Simyo een roaming-overeenkomst hebben met Vodafone, met Telekom.de en E-plus wel. Wij hebben geen inzicht in de lijst met roaming-providers, een moderator kan op verzoek deze wel voor een bepaald land verstrekken.
Badge
Hoi Frans

Ok weer wat geleerd, ik dacht in de auto stand krijgen we de juiste providers maar dat blijkt niet altijd op te gaan, dus dan handmatig en ook wat geduld hebben zodat de verbinding tot stand kan komen, in ieder geval opgelost en nogmaals bedankt voor de tip.

Mvg. Gerard Pekaar
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Gpekaar,

Welkom op het Forum!

Ik ben blij om te horen dat je inmiddels service kunt verkrijgen met de hulp van Franswon en Ray. :D

Je zou denken dat wij geen overeenkomst hebben met Vodafone, maar dat is gelukkig wel het geval. In Duitsland kun je verbinding maken met Vodafone, E-Plus, Telekom Deutschland en O2. Het is per locatie verschillend met welke provider je het beste verbinding kunt maken. Ons advies is: probeer ze allemaal totdat je goed netwerk kunt verkrijgen.

Laat je het weten als je hier vragen over hebt?

@ Franswon en Ray, super bedankt!

Groetjes,
Asma
@Asma Ik kon niet verbinden met Vodafone in Berlijn, ook niet met Telekom maar dus wel met E-plus en TDG. O2 heb ik helemaal niet in het lijstje zien staan.

Bij Vodafone en Telekom kreeg ik de melding dat mijn simkaart niet gerechtigd was.

Ik had verder geen problemen was alleen nieuwsgierig met welke providers je daar kon verbinden.
Badge
Hoi

Ik had Ray even over het hoofd gezien maar ook Ray alsnog bedankt voor de tip.

Asma, als ik het dan goed begrijp laat de telefoon alleen die providers zien die een overeenkomst met KPN/Simyo hebben, want 3 van de 4 die je noemt heb ik dus wel gezien alleen in de automaat stand pakte hij alleen maar O2 en die had een goed signaal maar absoluut geen internet, raar maar eind goed al goed.

Mvg. GerardPekaar
Reputatie 7
Badge +10
Hi Gerard,

Dat klopt 🙂 Jij snapt het! Ik ben blij dat dit verhaal tenminste een goed einde had.

Laat je het weten als je nog een andere vraag hebt?

@ Ray, gek dat je die melding kreeg bij Vodafone en Telekom! Die zouden gewoon moeten werken eigenlijk. Was dit consequent zo als je in het buitenland was?

Groetjes,
Jihane
@Jihane,

Consequent weet ik niet. Ik ging 1x kijken welke providers er waren in Duitsland en probeerde toen met Vodafone en daarna Telekom te verbinden. Bij beide kreeg ik die melding en bij E-plus was de verbinding er direct. 1 dag zag ik ineens dat ik op het netwerk van TDG zat. Maar dat duurde niet lang en werd weer E-plus 😁
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ray,

Hmm, dat is gek!

Ik denk zelf dat het per locatie afhangt welk netwerk je kunt gebruiken. Ik ben in elk geval blij dat je geen moment zonder netwerk hebt gezeten. :D

Groetjes,
Asma

Reageer