.

Beantwoord

Geen internetverbinding, maar wel 3G, hoe kan dat?

  • 16 December 2015
  • 10 reacties
  • 5473 Bekeken

Ik heb mijn nieuwe simkaart geactiveerd, dit is gelukt, echter staat er in mijn scherm dat ik 3G heb maar ik krijg geen verbinding met het internet. Hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Tiury 17 December 2015, 10:33

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi maar,

Vreemd dat je 3G in je schermpje ziet staan, maar geen verbinding krijgt met het internet. In dit geval heb ik het gevoel dat je mobiele internet nog uit staat in je telefoon. Je telefoon maakt dan wel verbinding met 3G om te kunnen bellen, maar niet voor internetverbruik.

Is dit niet het geval, dan is het verstandig om je internetinstellingen te checken. Dit doe je met de Simyo toestelhulp.

Laat je me weten of het is gelukt?

Groetjes, Tiury
Hoi maar,

Vreemd dat je 3G in je schermpje ziet staan, maar geen verbinding krijgt met het internet. In dit geval heb ik het gevoel dat je mobiele internet nog uit staat in je telefoon. Je telefoon maakt dan wel verbinding met 3G om te kunnen bellen, maar niet voor internetverbruik.

Is dit niet het geval, dan is het verstandig om je internetinstellingen te checken. Dit doe je met de Simyo toestelhulp.

Laat je me weten of het is gelukt?

Groetjes, Tiury



Internet op mijn mobiel staat aan (mobiele data en schakel 3G in) maar krijg nog steeds geen verbinding met het internet, alleen met wifi.

Groet, Maartje
Hi!

Ik heb hetzelfde probleem.
2 dagen terug heb ik Flex 4g aangevraagd, en een bevestiging gekregen dat deze geactiveerd is.
Nu komt bij mij hetzelfde geval voor waar Maar dus last van heeft, ik heb wel een 3G icoontje, maar heb geen toegang tot mobiel internet.

De instellingen op mijn telefoon (iPhone 6, iOS 9.0.2) staan ingesteld zoals bij de toestelhulp aangegeven. Mobile Data staat aan, Voice & Data staat ingesteld op 4G, en mijn Mobile Data APN staat ingesteld op portalmmm.nl

Ook heb ik meerdere malen mijn telefoon opnieuw opgestart, maar dat heeft het probleem helaas niet verholpen.

Mvg,
Peter
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Maar & Quanter,

@Maar, hmm, wat lastig dat dit niet geholpen heeft. Ik heb de instellingen op je simkaart een reset gegeven. Zou je jouw telefoon uit willen zetten en na 10 minuten willen opstarten? Laat je weten of dit gewerkt heeft?

@Quanter, welkom op het Simyo Forum.

Wat lastig dat jij hetzelfde probleem hebt. In jouw geval ziet het er naar uit dat er een kleine vastloper in het systeem zat. Hierdoor heb je geen toegang gekregen tot het 4G netwerk en was je ook niet meer aangemeld op het 3G netwerk. Dit is gisteren aan het einde van de middag opgelost. Wil je jouw telefoon opnieuw opstarten en mij laten weten of het werkt?

Groetjes,
Angela
Hi Angela,

Sorry voor het late antwoord.
Het probleem is voor mij inderdaad opgelost, bedankt!
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Quanter,

Goed dat je laat weten dat het is opgelost. Als je nog vragen hebt weet je ons te vinden!

Groetjes,
Sean
Hallo Simyo!

Ik heb hetzelfde probleem als Quanter. Ook ik heb mij aangemeld en een nieuwe simkaart gekregen. Ook zijn alle instellingen (de APN en dergelijke) en gegevens goed ingesteld op mijn telefoon, echter heb ik nog steeds geen mobiel internet op mijn telefoon. Kunnen jullie mij helpen?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Sara,

Welkom op 't Forum!

Wat jammer dat je niet kon internetten 😞 Ik zie dat je een vervangende simkaart hebt ontvangen en dat je 'm geactiveerd hebt op 11 augustus. Nog steeds geen internet, dat is gek! Ik heb nogmaals je internet-optie en reset gegeven, wat inhoudt dat ik de instellingen op het netwerk opnieuw heb aangemeld. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Wil je ook je simkaart in een andere mobiel stoppen en andersom? Kun je dan wel internetten met een andere telefoon? Of lukt dat ook niet?

Groetjes,
Jihane
Badge +1
Hallo Simyo,

ik heb hetzelfde probleem! Heb voor iets meer dan een jaar geleden een nieuwe simkaart aangevraagd en sinds niet heb ik geen internet terwijl er wel 3G en af en toe zelfs 4G staat. Ik heb mobiel internet wel aan staan, mobiel al vaker opnieuw opgestart en alle instellingen staan goed.. nog krijg ik het niet voor elkaar. Zouden jullie kunnen helpen?
Reputatie 6
Badge +5
Hi estherpelle,

Welkom terug op het Simyo Forum!

Onhandig dat je problemen ondervindt met je verbinding! Je geeft aan dat je al meer dan een jaar geen gebruik van internet kan maken. Echter zie ik dat er maandelijks toch aardig veel dataverbruik plaatsvindt. De simkaart maakt dus wel degelijk verbinding met het het mobiele internetnetwerk. Heb je het over een specifieke locatie waar je geen gebruik kan maken van internet? Ik hoor het graag!

Groetjes,
Niels

Reageer