.

Beantwoord

Geen internetontvangst in chalet. Hoe kan dit?

  • 2 March 2019
  • 7 reacties
  • 246 Bekeken

Wij hebben geen internetontvangst in ons chalet. We moeten naar buiten om bereik te hebben. Mijn vrouw heeft een andere provider en zij heeft hetzelfde probleem. Tot vorig jaar hadden wij een ander chalet op ander park in de buurt en daar had ik het probleem niet. ( dit chalet is veel beter geïsoleerd, mogelijk dat dit een rol speelt?) Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is? Of is naar buiten gaan de enige oplossing?
icon

Beste antwoord door Lu. 2 March 2019, 12:17

Bekijk originele reactie

7 reacties

2 punten.
Isolatie kan de beperkende factor zijn.
Speelt dit in Nederland of in het buitenland?
Ben inderdaad bang dat isolatie een grote rol speelt omdat je al aangeeft het met meerde providers te ervaren.
We zijn in Nederland ( Ermelo)
Op de dekkingskaart van KPN kun je zien dat er veel wit is in die omgeving (wit is geen dekking). Kan dus ook een reden zijn. Geldt voor 3 en 4G

https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm

Reputatie 2
Badge +2
Hoi PS59,

Welkom op het forum!

Ah, wat balen dat jullie geen internetontvangst hebben in het chalet! Ik vrees ook dat het te maken heeft met de isolatie én wellicht de dekking in dat gebied. Zeker als jullie buiten wel bereik hebben. Omdat je aangeeft dat je vrouw een andere provider heeft, is de kans heel groot dat isolatie de boosdoener is.

Kun je het probleem niet aankaarten bij de verhuurder, in de hoop dat je een ander chalet krijgt? Het is maar een ideetje!

Ik hoor het graag van je!

Bedankt voor jullie antwoorden Friesian en Ray!

Groetjes,
Lu
Allen bedankt voor de reactie. Ik denk gezien de reacties dat er niet veel aan te doen is. Een ander chalet is geen optie, want het is ons eigen chalet.
Reputatie 7
Badge +10
Hi PS59,

Namens iedereen: graag gedaan 🙂 Ik ben inderdaad bang dat er niets aan te doen valt. Hopelijk wordt er in de toekomst ook daar een KPN-mast gebouwd, zodat het bereik verbetert.

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer