.

Beantwoord

Geen internet zonder wifi?

  • 29 September 2018
  • 21 reacties
  • 1158 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Wie kan mij helpen, ik heb geen internet zonder wifi maar de appjes zoals whats app werkt wel. Ik begrijp hier helemaal niets van. Gr. Jolanda
icon

Beste antwoord door Jihane 1 October 2018, 16:35

Bekijk originele reactie

21 reacties

Hoi Jolande - @Jolanda67

Geen internet zonder wifi, appjes Whatsapp (Facebook, Messenger) werken wel.

Begin bij het begin, merk en type telefoon ontbreken in je topic en profiel - graag even vermelden.

Internet staat aan op Mijn Simyo?
Mobiele netwerken staan aan.

Namen toegangspunten staan goed ingesteld?
Mobiele netwerken staan aan bij controle van werking en wifi uit?

Lees dit even door en controleer de handmatig instellen van internet op Toestelhulp.

Kun je laten weten wat je bevindingen zijn?
Reputatie 1
Badge
Hoi Frieslan,

Zal eens uitzoeken waar ik dat in kan vullen.
Het gaat om een iphone 6. Ja internet staat aan op mijn Simyo, vorige maand nog samen met Simyo goed ingesteld. Mobiele netwerken staan ook aan,
Namen en toegangspunten zijn vorige maand ook goed ingesteld en dat staat nog steeds goed en wifi staat ook aan, maar geen internet als ik de wifi thuis uit heb staan of als ik onderweg ben en gewoon de wifi aan staat..
Wil het nog wel een x doorlopen maar zoals gezegd is vorige maand nog samen met Simyo allemaal goed ingesteld.
Reputatie 1
Badge
Heb de instellingen nagelopen weer en alles stond goed ingesteld
Hier zal een moderator verder naar moeten kijken, die meldt zich morgen bij je. Bedankt voor het invullen van de kernpunten op je profiel, is heel erg compleet.

Fijne dag nog
Friesian
😎
Reputatie 1
Badge
oke ik wacht even af, bedankt voor je hulp Frieslan
Reputatie 1
Badge
Tot nu toe helaas nog niets vernomen van de moderator hier, is er wel een moderator actief vandaag.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Jolanda,

Welkom op het Simyo Forum!

Jazeker, ik ben er! 🙂 Wat jammer dat je geen internetverbinding hebt, maar wel gebruik kunt maken van bijvoorbeeld Whatsapp. Weet je zeker dat je wifi uitstaat?

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en een reset uitgevoerd op je internetoptie. Hiermee worden de instellingen vernieuwd op het netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen? Hopelijk lost dit het probleem op!

Ook ben ik benieuwd naar of je 3G of 4G bovenin je scherm ziet staan. Heb je je mobiele data ook aan op je mobiel?

@ Friesian, dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 1
Badge
Hoi Jihane, ja ik heb de instellingen een paar x na gekeken en het staat goed, als ik wifi uit heb staan heb ik geen internet maar ook onderweg als ik geen wifi verbinding heb, heb ik geen internet en dat had ik eerder wel. Ik heb vorige maand in samenwerking met Simyo mijn 4g netwerk goed gezet en dat zie ik wel nog steeds in beeld. Ik ga nu de telefoon uitzetten voor een kwartier en dan laat ik je daarna wel horen of het probleem is opgelost. Dank je wel voor je antwoord.
Reputatie 1
Badge
helaas heb de telefoon een kwartier uit gehad en nog steeds geen internet
zonder wifi
Hoi Jolanda.
Zou je even een screenshot kunnen plaatsen met de ingestelde namen toegangspunten, een kleine extra controle. Dan kunnen we meekijken.
Reputatie 1
Badge
Wil best een screenshot maken maar begrijp niet goed waarvan, en hoe doe je dat op een mobiel?
Reputatie 1
Badge

Reputatie 1
Badge
Bedoel je deze instellingen Frieslan?
Reputatie 1
Badge
En dit is wat ik zie als ik de wifi uitschakel en wil internettten

kpn moet KPN zijn in ieder geval.
Staat de app voor internet ingeschakeld ?
Zie deze pagina (IOS).

Reputatie 1
Badge
Friesian, welke app bedoel je precies. Heb de kpn veranderd in KPN en dat veranderd iig niets.
Voel me nu echt blond worden.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Jolanda67,

Wat onhandig dat internet het nog steeds niet lijkt te doen op je toestel! Wel opvallend, want ik zie in ons systeem terugkomen dat er MB's verbruikt zijn de afgelopen dagen. Er zijn dus momenten geweest dat je wel verbinding had. Zou je naar het screenshot van Friesian kunnen kijken? En de APN-instellingen toch nog een keer willen doorlopen door middel van onze toestelhulp? Mocht dit niet helpen, zou ik je willen vragen om na te gaan of de simkaart het in een ander toestel wel doet.

Bedankt voor jullie hulp, Ray en Friesian!

Groetjes,
Niels
Reputatie 1
Badge
Friesian het is gelukt dank je wel, die stond dus uit en geen idee hoe dat kan, wellicht een moment gedaan waarop ik niet helder genoeg geweest ben haha. Maar thanks ik kom weer het internet op nu.
Ray en Jihane jullie ook bedankt voor het meedenken.
Reputatie 1
Badge
Hi Jolanda67,

Wat onhandig dat internet het nog steeds niet lijkt te doen op je toestel! Wel opvallend, want ik zie in ons systeem terugkomen dat er MB's verbruikt zijn de afgelopen dagen. Er zijn dus momenten geweest dat je wel verbinding had. Zou je naar het screenshot van Friesian kunnen kijken? En de APN-instellingen toch nog een keer willen doorlopen door middel van onze toestelhulp? Mocht dit niet helpen, zou ik je willen vragen om na te gaan of de simkaart het in een ander toestel wel doet.

Bedankt voor jullie hulp, Ray en Friesian!

Groetjes,
Niels

Heb ik net gedaan Niels en daar stond de Safari uit en na die aangezet te hebben had ik wel weer internet. Ja dat verbruik zag ik ook en is voor mij ook een raadsel hoe dat dus kan. Jullie daar enig idee van?
Reputatie 6
Badge +5
Hi Jolanda67,

Ik had je bericht dat je net voor mijn post had geplaatst nog niet gezien. Daardoor hebben we een beetje langs elkaar heen gepraat. Fijn dat de tip van Friesian uiteindelijk heeft geholpen! Het verbruik zal waarschijnlijk komen door een app als bijvoorbeeld Whatsapp. Je kan er zelf achter komen door de tips op het volgende blog op te volgen. Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Nogmaals bedankt voor jullie hulp, Ray en Friesian :)

Groetjes,
Niels

Reageer