.

Beantwoord

Geen internet, wel verbinding, wat nu?

  • 2 January 2016
  • 7 reacties
  • 253 Bekeken

Badge
Goedendag,

Op 28 december heb ik een sms ontvangen waarin stond dat ik succesvol was overgestapt naar sim only, met 2gb internet en 4g. Later kreeg ik nog emails met verbindingsinstructies (APN nummer etc.)
Ik kwam er achter dat deze gegevens al goed in mijn telefoon (samsung galaxy s5) stonden.

Ik kan al gewoon gebruik maken van mijn belminuten en die worden op de site ook al geregistreerd als gebruikt. Echter, ik krijg op geen enkele mogelijke manier verbinding krijgen met internet/4g.
Ik heb mijn telefoon al aan en uit gezet, geswitcht tussen de 2 kpn netwerken, de simkaart verwijderd en opnieuw erin gestopt en gewacht tot 1 januari in de hoop dat mijn bundel nog niet was ingegaan. Tevergeefs
Ik heb als prepaid gebruiker met losse bundels altijd gewoon verbinding kunnen krijgen.

Zou u mij kunnen vertellen waarom ik geen verbinding krijg, zelfs na het creeeren van een nieuw netwerk met de juiste instellingen.

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Estelle 3 January 2016, 10:30

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 2
Badge +5
Hoi kenn M,

Wat jammer dat je niet kunt internetten 😞.

Ik zie dat de overstap naar Sim Only gelukt is. Zojuist heb ik de internetoptie voor je gereset. Als je je telefoon voor 5 minuten uitschakelt en daarna opnieuw opstart, kan je simkaart goed op het netwerk geplaatst worden. Mocht dit niet geholpen hebben, dan moet ik verder zoeken waarom je niet kunt internetten. Kun je mij in dat geval je telefoontype en ingestelde APN sturen?

Ik wacht je reactie af 😉.

Groetjes,
Estelle
Badge
Beste Estelle,

Ik heb mijn telefoon zojuist 10 minuten uit gehad en weer opgestart, internet werkt nog steeds niet.

Mijn telefoon is een Samsung Galaxy S5 SM-G900F.

Ik heb mijn APN gekopieerd van de toestelhulp voor de sm-g900f op de site:

Naam: mobiel netwerk

APN: portalmmm.nl

Proxy: niets

Poort: niets

Gebruikersnaam: niets

Wachtwoord: niets

Server: niets

MMSC: niets

MMS-Proxy: niets

MMS-Poort: niets

MCC: 204

MNC: 08

Verificatietype: geen

Type toegangspunt: default

APN-protocol: ipv4

APN-roamingprotocol: ipv4

APN: ingeschakeld

Drager: niet gespecificeerd

Operatortype virtueel netwerk: geen

--------

Hopelijk kunt u iets vinden, ik zit nu al sinds 28 dec zonder internet terwijl ik hier wel gewoon voor betaal.

Alvast bedankt.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Kenn M,

Ik vrees dat Estelle een klein detail over het hoofd heeft gezien. Je hebt een vrij oude simkaart, die helaas niet geschikt is voor 4G. Om dit te verhelpen, heb ik meteen een nieuwe simkaart voor je op de bus gedaan. Deze ontvang je binnen 3 werkdagen. Tot die tijd heb ik je 4G optie verwijderd van je aansluiting, zodat je tot die tijd wel op 3G kunt! Als je de telefoon opnieuw opstart, werkt het.

Laat je me weten als je de nieuwe simkaart hebt ontvangen en geactiveerd? Dan zet ik natuurlijk meteen weer je 4G optie aan 🙂.

Groetjes, Tiury
Badge
Beste Tiury,

heel erg bedankt voor de hulp. Ik zal het laten weten wanneer hij binnen is.

Groeten kenn
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Kenn,

Bedankt voor je snelle reactie en uiteraard bedankt dat je het ons wilt laten weten 🙂. Ik hou je reactie in de gaten.

Groetjes, Tiury
Badge
Hoi Tiury,

ik heb vandaag mijn simkaart ontvangen en geactiveerd, de 4g optie kan dus nu aan.

Groeten Kenn
Reputatie 6
Badge +10
Hoi kenn M,

Sorry dat ik je bericht gister over het hoofd heb gezien 😞! Als je de telefoon even opnieuw wilt opstarten, ontvang je meteen 4G. Daarnaast heb ik de kosten voor je 4G bundel van deze maand van je factuur gehaald. Dat lijkt me met zo'n 'rocky' start toch een mooi gebaar.

Laat je me weten of 4G bevalt 🙂?

Groetjes, Tiury

Reageer