.

Beantwoord

Geen internet. Wat nu?


Badge
Ik heb 1000 mb gratis gekregen maar kan miet internetten. Al van alles geprobeerd mey onsyellingen op mijn mobiel van leagoo maar het lukt niet. Kan ook geen sms versturen wel ontvangen. Internet via wifi gaat wel. Wat nu?
icon

Beste antwoord door Asma 14 June 2017, 09:23

Bekijk originele reactie

15 reacties

Badge
Bedoel met instellingen
Beginnen we bij het begin. Welk toestel heb je? Ben je in Nederland?
Badge
Ik heb een Leagoo een chinees toestel. Hij heeft het eerst wel gedaan. Ik heb geprutst aan de instellingen op mijn mobiel. Zal wel fout staan.
Badge
Ben in Nederland.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Narina,

Welkom op het Forum!

Wat ontzettend vervelend dat je internet niet werkt, terwijl je deze maand gratis MB's hebt gekregen. :(

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat de optie 'Internet op je mobiel' aanstaat. Voor de zekerheid heb ik deze instelling voor je gereset. Kun jij je telefoon even uit- en aanzetten? Op deze manier registreert je simkaart zich namelijk met de juiste gegevens op het netwerk.

Als je internet hierna nog niet werkt, dan kun je het beste even je internetinstellingen nalopen. Wij hebben een Toestelhulp waar je stap voor stap alle instellingen kunt invoeren. Helaas zit jouw telefoon hier niet tussen. Wel is het mogelijk om je internetinstellingen zelf na te lopen met behulp van je handleiding en de handmatige internetinstellingen.

Kun je ons laten weten of het lukt op deze manier lukt?

@ Friesian, bedankt! :D

Groetjes,
Asma
Badge
Het lukt nog steeds niet, ook niet met handmatig instellen. Mijn toestel, Leagoo, staat er niet bij, dus ik probeer het gewoon met andere toestelhulpen. Bij APN- protocol staat bij mij IPv4 automatisch ingesteld na het invoeren van de instellingen. Maar ik heb geen startpagina. Het gevolg is nu dat ik niet eens meer kan bellen! Er wordt gezocht naar beschikbare netwerken, mijn telefoonboek gaat open, maar bellen kan ik niet meer plotseling! Ik kan ook de instellingen van het nieuwe toegangspunt niet meer oproepen en veranderen. Wat nu dan?? Ik kan zo nooit mobiel internet proberen laat staan een bundel aanschaffen.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi narina,

Wat vervelend dat je nu zelfs niet kan bellen. Dat is echt super vervelend.

Kan je de APN instellingen of het toegangspunt niet helemaal wissen? Wat gebeurt er dan?

Groetjes,
Caspar
Badge
Ik heb de APN intstellingen van het simyotoegangspunt gewist met 0,0 resultaat. Geen verbinding en de opdracht wifi of mobiele netwerken aan te zetten... Net als de hele tijd.
Badge
Er is ook geen vakje ''startpagina"" om simyo mobiel internet in te vullen.
Badge +7
Hoi Narina,

Dat is wel balen zeg! Ik zie dat je gelukkig inmiddels wel weer kunt bellen.

In principe zou je bij startpagina elke willekeurige startpagina in kunnen vullen. Ik raad je aan om een nieuwe APN aan te maken met de volgende instellingen:

APN: voer portalmmm.nl in;
Proxy: (geen);
Poort: (geen)
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Server: 0.0.0.0;
MMSC: (geen);
MMS Proxy: (geen);
MMS Poort: (geen);
MCC: 204;
MNC: 08;
Verificatietype: Geen
APN type: Internet of default;

Zodra je deze gegevens hebt ingevuld, klik je deze APN aan en klik je op opslaan. Start daarna je telefoon opnieuw op. Lukt het dan wel?

Groetjes,
Samantha
Badge
Ik heb dus geen item startpagina
Badge
Het werkt nog steeds niet
Ik heb ook nog apn protocol en roaming staan. Daar kan ik alleen ipv4 of ipv6 invullen of allebei. Niets invillen lukt niet
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Narina,

Wat jammer dat er nog geen oplossing is :(

Wat gebeurt er als je jouw simkaart test in een andere telefoon? En misschien belangrijker, werkt een andere simkaart wel in jouw telefoon. Zo kunnen we namelijk beter bepalen of het misgaat in de instellingen of eventueel met de simkaart. Kun je dit proberen en het laten weten?

Verder is het ook verstandig om een contact op te nemen met de fabrikant van jouw telefoon. Vraag eens na waar je de instellingen precies kan vinden. Het lijkt nu namelijk op de instellingen mis te gaan. Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Badge
Het heeft eerder wel gewerkt maar nu dus niet meer.
Badge +7
Hoi Narina,

Dat is wel jammer zeg! Angela heeft je hiervoor al gevraagd om een kruistest uit te voeren. Je stop jouw simkaart in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon. Heb je dit al geprobeerd? Zo ja, wat was de uitkomst? Met deze informatie kunnen we je weer verder helpen ;)

En heb je al contact opgenomen met de fabrikant van jouw telefoon? Hopelijk kunnen zij je uitleggen waar je de startpagina in je telefoon kunt vinden.

Laat je weten wat er dan gebeurt?

Groetjes,
Samantha

Reageer