.

Vraag

Geen Internet op mijn mobiel

  • 8 March 2012
  • 10 reacties
  • 1458 Bekeken

Badge
Geachte mensen,

Ik heb een internetbundel 'regelmatig' op mijn mobiele telefoon en heb sinds vanmorgen half 10 geen internetverbinding meer.

Ik heb niets aan de instellingen veranderd.

Ik heb de telefoon al eens helemaal uit en opnieuw weer aan gezet, maar zonder resultaat helaas.

Wie kan mij helpen?

Gr. M

10 reacties

Badge
Wat jammer dat ik geen reacties krijg.
Het probleem is nog steeds hetzelfde.
Als ik wifi uitzet, komt er wel een G-tje in het scherm en die knippert
afwisselend met een H-tje. Bij Simyo staat alles wel goed ingesteld.
Ik heb het ook al met een nieuwe apn geprobeerd.
Ik heb ook de sim-pin eraf gehaald en de telefoon een kwartier uitgezet
en weer aan gedaan.
Allemaal zonder succes.
In de telefoon van mijn collega werkte het wel.....
Hellup?
Badge
Helaas werkt dit bij mij niet!
Van het ene op het andere moment heb ik geen G Internet meer!
Wifi doet hij nog wel.
Heb al vanalles geprobeerd, zonder succes!
Ook de sms naar 1300 heeft niet gewerkt.

Ik krijg terug: Het is helaas niet mogelijk op uw telefoon te configureren.

Wie kan mij helpen??
Badge +3
Zo te zien ligt het aan de instellingen van je telefoon.
Probeer eens bij de instelling APN: Portalmmm.nl i.p.v. internet

Heb ik het goed dat het op een LG gaat?
Badge
dag Linden,
Dank voor je reactie.
Ik had zelf al een nieuwe APN aangemaakt met Portalmmm.nl i.p.v. Internet.
Heb het nu bij de bestaande APN ook gedaan, maar het werkt nog niet.

Ik zal hier even op een rijtje zetten wat ik allemaal al geprobeerd heb om het op te lossen.

Het gaat om een LG Optimus P970
Badge
Thuis schakelde hij automatisch over op wifi en buiten huis meteen op G3. Geen problemen.
Ik heb een LG Optimus Black P970.
Ik herinner me dat ik op 7 maart een update heb uitgevoerd met de telefoon.
Ik kreeg automatisch de melding dat er een update beschikbaar was. Dit heeft er wrs wel mee te maken.
Ik heb al een nieuwe APN aangemaakt, met behulp van de informatie op Simyo.nl maar dat hielp niet.
Ik heb de standaardinstellingen ook al eens hersteld, zonder resultaat.
Ergens op het internet las ik dat het kon helpen om je pincode van de tel. af te halen en de tel. vervolgens
aan en uit te zetten. Dit heb ik gedaan. Dat is de pincode die je intoetst als je je telefoon aan zet.
Gisteravond las ik nog ergens dat je via de PC-suite (computerprogramma bij de tel.) een update kon uitvoeren.
Dat had bij iemand geholpen. Die update bestaat uit 4 stappen (analysis - downloaden - update - complete).
Tijdens het updaten blijft hij haken op 6% en na een tijdje krijg ik een foutmelding.
Dat is nu 4x gebeurd.
Nu heb ik nog geprobeerd om op de telefoon een update uit te voeren, maar die zegt dat dat op 7 maart gebeurd
is en dat ik de meest recente versie heb.
Misschien dat ik de telefoon een x helemaal terug kan zetten naar de standaard instellingen?
Ik begreep dat ik ook een configuratie sms-je van de provider kon krijgen door het woord 'Ja' naar 1300 te sms-en.
Dit heb ik gedaan, maar ik kreeg het volgende bericht terug: 'Het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren.
Voor assistentie kunt u contact opnemen met Customer Support.'
Dit had ik ook al gedaan, maar zij konden weinig voor mij betekenen.
Bij hun stond alles goed in het systeem. En in de telefoon van mijn collega werkte het ook prima.
Badge +3
Aangezien simyo via het KPN netwerk gaat zou je ook kunnen proberen om de intellingen van KPN te gebruiken, voor zover je dat nog niet gedaan hebt.
http://www.kpn.com/prive/service/Mobiel/toestelhulp.htm#/LG/P970-Optimus-Black/internet/handmatig-instellen
Badge
Dankjewel linden.
Ik heb dit gedaan. Alle 15 stappen doorlopen, maar nog geen succes.
Evenals voorheen knipperen de G en de H om beurten bovenin beeld....????
Reputatie 3
Badge +5
Als de G (GPRS) of H (HSDPA) knipperen heb je al een werkende dataverbinding als het goed is...
Anders is er iets goed mis.
Badge
Als ik google wil openen zegt hij 'browser kan pagina niet openen omdat er geen verbinding met internet is'.

Ik word nu wel heel verdrietig....:(
Reputatie 5
Badge +10
Het is lastig om precies te achterhalen waar het spaak loopt. Netwerk technisch staan je instellingen goed in ons systeem. Je hebt ook aangegeven dat het internet op een ander toestel wel werkt. Hoeveel toegangspunten staan er precies in je toestel weergegeven? Dit kun je terug vinden via instellingen - draadloos en netwerken - mobiele netwerken - namen toegangspunten.

Reageer