.

Beantwoord

Ik heb geen internet, wat nu?


  • Beginner
  • 5 reacties
Goedemiddag,

Nieuwe telefoon Moto x force. Instellingen lijken goed voor android telefoon, maar ik krijg hier nooit 3g op...

Wat kan ik hieraan doen?

Mvg.

Pepijn.
icon

Beste antwoord door Jihane 5 August 2016, 10:39

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Pbo,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je niet kunt internetten op je telefoon! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat jij de optie voor Internetten op je mobiel aan hebt staan. Je hoort dus gewoon te kunnen internetten! Ik heb jouw internetoptie voor je een reset gegeven. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk lost dit het probleem op!

Als dat niet werkt, dan raad ik je aan om je APN instellingen te controleren op je telefoon. Dit doe je met behulp van de Toestelhulp tool. Je klikt dan jouw telefoon aan, en klikt vervolgens op 'Internet'. Je volgt dan de handige, visuele instructies en voilà! Je instellingen kloppen weer allemaal!

Als het goed is, kun je dan weer het web op. Mocht dat toch nog niet lukken, dan kun je het beste jouw simkaart in een andere telefoon plaatsen en andersom. Op die manier kom je erachter waar het probleem zich nou bevindt!

Laat je me weten of het zo lukt?

Groetjes,
Jihane
Dank, maar helaas het werkt niet. Ook staat dit toestel nog niet tussen jullie toestelhulp. De standaard instellingen voor android werken ook niet.

Nog andere suggesties?

Mvg.

Pepijn boog.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Pbo,

Wat vervelend dat het nog niet gelukt is! Wil jij je simkaart in een ander toestel plaatsen (en andersom) om te controleren of het dan wel werkt?

Groetjes,
Jihane
Beste Jihane,

In een andere telefoon (huawei) ook geen 3g internet. Echter dezelfde simkaart een week geleden nog in mijn oude telefoon sony experia, en toen wel 3g..Lijkt mij dat het eerder aan telefoon isntellingen ligt dan aan simkaart.

mvg,

Pbo.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Pbo,

Als ik het goed begrijp heb je de simkaart in een ander toestel geprobeerd. Kon je in dat andere toestel wel of niet internetten? Heb je ook een andere simkaart in jouw huidige toestel geprobeerd? Wat was daar de uitkomt van?

Als jouw simkaart het in een ander toestel ook niet deed, lijkt het me handig om jou een vervangende simkaart op te sturen. Kun je even op je Mijn Simyo kijken of het adres daar goed staat? Als dat zo is, dan stuur ik je een andere simkaart op.

Groetjes,
Caspar
Goedemiddag Caspar,

Internet werkt wel ook in ander toestel met deze simkaart. Maar ook alleen H ipv 3G.

Adres nu kloppende. In deze telefoon gaat een nano simkaart.

Dank en groet.

PBO.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Pbo,

Dankjewel voor je bericht! Ik zal je meteen een vervangende simkaart toesturen! Laat je me weten of het daarmee wel lukt?

Groetjes,
Jihane
Beste Jihane,

Helaas ook een nieuw simkaart geeft nog geen 3G. Toch een probleem met instellingen op dit specifieke toestel denkik. Zijn er verder nog oplossingen?

mvg,

Pbo.
H is sneller dan 3G, dus als je dat ziet is het goed.. 😃
H is sneller dan 3G, dus als je dat ziet is het goed.. :D
Voor de duidelijkheid om een indruk te geven.
3G.
H is 3.5G
H+ is 3.75G
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Pbo,

Als ik het goed begrijp heb je wel 3G, aangezien je de H ziet. Heb je dit in beide toestellen of alleen in het andere toestel? Als het dat laatste betreft, dan ligt het aan de instellingen in het toestel. Ik zou even contact opnemen met de leverancier van het toestel. Wellicht weten zij hoe ze het internet aan de praat krijgen.

@Raytje en Friesian, bedankt voor jullie hulp!!

Groetjes,
Caspar
Hey!! Grappig, als dat zo is prima!!! Nu inderdaad ook 1 en ander over opgezocht. En inderdaad lijkt dit te kloppen.

Groet en dank voor de hulp.

Groetjes

Pbo
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Pbo,

Heel goed om te horen! Dankjewel voor de terugkoppeling!

Groetjes,
Ilias

Reageer