.

Beantwoord

Geen internet in het buitenland, wat nu?

  • 17 June 2016
  • 6 reacties
  • 150 Bekeken

Badge
Hallo,
Kunnen jullie mij helpen? Mijn internet op mijn telefoon werkt niet in het buitenland.
Hij gaf de melding DNS error of verkeerde APN instellingen, weet even niet meer zeker welke van de 2, ik dacht de laatst genoemde.
Ik kon ook niet vinden waar ik dan eventueel mijn APN kon instellen/veranderen.
In Griekenland en Noorwegen is me dat al overkomen, toch wel vervelend om er een tijd zonder internet te zitten.
Min internetbundel op Mijn Simyo staat aan en ik heb een HTC One S (2 jaar oud).

Groetjes,
Annelies
icon

Beste antwoord door Caspar 17 June 2016, 13:11

Bekijk originele reactie

6 reacties

In Nederland kun je wel gewoon internetten? Dan ligt het denk ik niet aan je APN instellingen.
Maar even checken kan geen kwaad.. Is een KPN site maar werkt gewoon ;)
https://www.kpn.com/prive/mobiel/service/installeren-gebruiken/toestelhulp.htm#!/manufacturer/htc/device/z520e-one-s/category/internet/topic/handmatig-instellen/1


Check ook even of even of je internet in het buitenland aan staat op je Mijn Simyo - instellingen - netwerkinstellingen. En of (data) roaming aan staat.
Badge
ja klopt in NL nooit problemen gehad.
Oke zal ik doen, en zal even op de site kijken,
Bedankt!
Badge
Handig die site, zal dat dan printen en meenemen, ik ga binnenkort naar Londen.
Ben ik dan gewoon actief via Simyo, ook met al die KPN instellingen?

Op Mijn Simyo staat internet in het buitenland gewoon aan, dus dat was het probleem niet.
En dataroaming had ik ook aanstaan toen ik het de vorige keren probeerde.
Als internet in Nederland werkt dan staan je APN instellingen juist. Misschien is er een reset nodig voor je buitenland instellingen of is het beter om handmatig een netwerk te zoeken in het buitenland ipv. automatisch. Die reset kan alleen iemand van Simyo doen dus daar zul je dan even op moeten wachten.
Badge
Oke, ik begrijp het. Ja, dan zal ik vanuit het buitenland contact moeten zoeken tegen die tijd, dan bel ik wel vanuit Londen. Bedankt voor je hulp en hopelijk werkt mijn internet straks wel 🙂
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Analyse,

Welkom op het forum.

Wat vervelend dat je niet kan internetten in het buitenland. Goed van je dat je de instellingen nagekeken hebt en dat die in ieder geval goed staan. Ik heb zojuist een reset op jouw 'internet in het buitenland optie' uitgevoerd. Je zult hiervoor wel je toestel voor vijf minuten helemaal uit moeten zetten, daarna kan je het weer proberen.

Verder raad ik je inderdaad aan om handmatig netwerken te zoeken. Kan je er met eentje wel bellen maar niet internetten, probeer dan een andere tot je de juiste hebt.

Heb je hier nog verdere vragen over?

@Raytje bedankt voor je hulp!!

Groetjes,
Caspar

Reageer