.

Beantwoord

Geen internet gebruikt wel MB's opgemaakt, hoe kan dat?

  • 11 July 2019
  • 8 reacties
  • 735 Bekeken

Badge
In de maand juni had ik 500 Mb gekocht voor €5. Als ik nu kijk naar het verbruik zijn die als sneeuw voor de zon verdwenen steeds in stukjes van 0 mb maar afgerond op hele mb"s kennelijk. Dan blijkt ook dat ik in feite dus geen internet gebruik want dat kan niet voor o mb lijkt me. Op tweaks zag ik daar een verhaal over van schakelen tussen data en mobiel of zoiets dat ik niet snap. Wel wil ik graag helderheid waaraan al die mb'b nu zijn opgegaan. Heb alle apps, op achtergrond uitgezet, wifi ondersteuning uit etc.
icon

Beste antwoord door Kevin 11 July 2019, 12:42

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Dat klopt!

Je kunt ook overwegen om je mobiele data op je mobiel uit te zetten.

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +7

Als je helemaal zeker wilt weten dat je niets verbruikt, dan kun je via Mijn Simyo de optie 'internet' uitschakelen. Zolang de mobiele gegevens en de optie 'internet' bij ons aanstaat, zal er bij gebrek aan wifi altijd verbruik zijn. Ook wanneer je er heel zuinig mee bent en de apps op de achtergrond niet laat bijwerken.


Het nadeel van deze manier is dat je Wifi nodig hebt om internet weer aan te zetten. En als er geen Wifi is zit je vast.

Tenzij Simyo natuurlijk een optie maakt om via een SMS oid internet aan te zetten.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Hans3643,

Dit zal bij iedere provider zo werken. Ieder moment dat je bovenin je scherm 3G of 4G ziet staan, is er verbinding en zal er dus ook altijd een klein beetje verbruik zijn. Laat het ons vooral weten als je toch nog vragen hebt!

Voor nu een heel fijn weekend verder!

Groetjes,

Kevin
Badge
Ik heb al mijn argumenten naar voren gebracht en jij ook. Ik moet me er bij neerleggen als ik op deze manier gebruik wil maken van jullie als provider.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Hans3643,

Er is dus 113 MB verbruikt tussen 12 mei en 11 juni. Zolang je internet aanstaat zal er altijd een kleine hoeveelheid verbruik zijn. Anders werkt het simpelweg niet. Je geeft steeds aan dat de wifi-ondersteuner uit staat, dat is natuurlijk goed. Maar op alle momenten van verbruik, is er geen wifi-verbinding geweest. De wifi gaat namelijk altijd voor. Het is dus goed om na te gaan of je wifi in huis wel sterk genoeg is. Ook zonder wifi-ondersteuner schakelt je simkaart over van wifi naar ons internet als de verbinding er niet is.

Als je helemaal zeker wilt weten dat je niets verbruikt, dan kun je via Mijn Simyo de optie 'internet' uitschakelen. Zolang de mobiele gegevens en de optie 'internet' bij ons aanstaat, zal er bij gebrek aan wifi altijd verbruik zijn. Ook wanneer je er heel zuinig mee bent en de apps op de achtergrond niet laat bijwerken.

Groetjes,

Kevin
Badge
Dank voor je bericht Kevin
Al die kleine kb'tjes leiden niet tot 150 Mb die maand. Het lijkt mij niet mogeijk om per keer b.v. voor 150 kb te internetten, wat dan? Het meest opvallende is dat dat al gebeurde als ik thuis was en de telefoon voor het eerst die dag aanzette, de wifi ondersteuner uitstond en alle apps op de achtergrond waren uitgezet enz..Ik zie nu dat ik vanaf zaterdag geen mb meer verbruik en toch de telefoon nog gebruik als eerder n toch mobiel internet heb. Hebben jullie wat gewijzigd?
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Hans3643,

Welkom op het Simyo forum!

Ik geef je graag wat meer uitleg. Ten eerste heb je geen 500 MB maar een bundel van 150 MB gekocht op 12 mei, deze was vanaf die datum 30 dagen geldig. Van deze bundel is uiteindelijk 113 MB verbruikt.

Een megabyte, afgekort MB, is gelijk aan 1000 kilobytes (KB). In je verbruik is alles in te zien in MB's, wanneer je dus 0 MB verbruik ziet, heb je dus wel een hoeveelheid KB verbruikt. Aangezien we steeds meer data verbruiken, is het onhandig om alles in KB te laten zien. Wanneer je bijvoorbeeld 100 MB verbruikt, gaat dit al om 100.000 KB.

In je verbruik zie ik inderdaad terug dat je steeds een internetverbinding had met hele kleine aantallen verbruik. Goed dat je alles op de achtergrond uit hebt staan! Maar wanneer er een internetverbinding is, zal je toestel dus toch de hele dag door een klein beetje internet verbruiken. Dit is natuurlijk alleen wanneer er geen wifi verbinding beschikbaar is.

Wij kunnen nooit inzien waar je verbruik precies aan opgegaan is. Wij zien alleen de hoeveelheid MB's die op het netwerk zijn geregistreerd en op welk tijdstip. Op deze pagina kun je nalezen hoe je dit wel in je toestel na kunt kijken, al vraag ik me af of deze kleine aantallen data terug te vinden zijn na meer dan een maand.

Groetjes,

Kevin
Vraag dubbel gesteld.

Reageer