.

Beantwoord

Geen bundel, wel verbruik. Krijg ik een factuur (prepaid)?

  • 12 May 2020
  • 7 reacties
  • 299 Bekeken

Beste mensen,

 

Ik heb een simkaart met beltegoed er vooraf opgezet. Dus geen abonnement en volgens MijnSimyo ook geen bundel.  

 

Volgens het overzicht heb ik waarschijnlijk meer kosten gemaakt dan wat ik aan beltegoed had. Zie de screenshot. Hoe kan dit? Mijn beltegoed staat nu op 0. Krijg ik een factuur?

 

​​​​​​Hopelijk kan iemand mij helpen.

icon

Beste antwoord door Daisy 12 May 2020, 12:08

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Havermout,

 

Goed dat je contact opneemt, ik kan me voorstellen dat je wilt weten wat er aan de hand is. Ik heb gelijk even je aansluiting erbij gepakt en meegekeken. Ik zie inderdaad dat er op 16 april 2 grotere internetsessies zijn geweest, deze hebben het gehele beltegoed verbruikt en meer. Simyo heeft vervolgens dit weer aangevuld tot €0, dit omdat Simyo niet zomaar een telefoongesprek/internetsessie wilt afkappen op het moment dat het beltegoed op is maar het gesprek nog niet klaar is.

 

Wegens de privacywet kan ik niet inzien waar het internet aan is verbruikt, dit kun je in jouw toestel achterhalen. Of eventueel met behulp van deze link: https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/. Bij een prepaid aansluiting krijg je geen factuur, je kunt het verbruik en de kosten in Mijn Simyo inzien. De aansluiting zal automatisch gedeblokkeerd worden wanneer je weer opwaardeert.

 

Groetjes,

Daisy

Hoi Havermout,

 

Goed dat je contact opneemt, ik kan me voorstellen dat je wilt weten wat er aan de hand is. Ik heb gelijk even je aansluiting erbij gepakt en meegekeken. Ik zie inderdaad dat er op 16 april 2 grotere internetsessies zijn geweest, deze hebben het gehele beltegoed verbruikt en meer. Simyo heeft vervolgens dit weer aangevuld tot €0, dit omdat Simyo niet zomaar een telefoongesprek/internetsessie wilt afkappen op het moment dat het beltegoed op is maar het gesprek nog niet klaar is.

 

Wegens de privacywet kan ik niet inzien waar het internet aan is verbruikt, dit kun je in jouw toestel achterhalen. Of eventueel met behulp van deze link: https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/. Bij een prepaid aansluiting krijg je geen factuur, je kunt het verbruik en de kosten in Mijn Simyo inzien. De aansluiting zal automatisch gedeblokkeerd worden wanneer je weer opwaardeert.

 

Groetjes,

Daisy

Bedankt voor uw reactie. Hoe moet ik de kosten vergoeden? Ik wil namelijk niet voor verrassingen later komen te staan. Hopelijk kunt u mij helpen.

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor uw reactie. Hoe moet ik de kosten vergoeden? Ik wil namelijk niet voor verrassingen later komen te staan. Hopelijk kunt u mij helpen.

Je krijgt er geen factuur voor. Je kunt gewoon weer opwaarderen en dan is alles in orde.

Ik wil wel aanraden om indien je geen internet via 3g/4g wilt gebruiken, om dat dan via Mijn Simyo uit te zetten.

Bedankt voor uw reactie. Hoe moet ik de kosten vergoeden? Ik wil namelijk niet voor verrassingen later komen te staan. Hopelijk kunt u mij helpen.

Je krijgt er geen factuur voor. Je kunt gewoon weer opwaarderen en dan is alles in orde.

Ik wil wel aanraden om indien je geen internet via 3g/4g wilt gebruiken, om dat dan via Mijn Simyo uit te zetten.

Oke, dan heb ik gelukkig geen schulden zonder dat ik het door heb. Ik zet het meteen uit, want ik was hier toch wel van geschrokken. Dank voor de geruststelling!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Havermout,

 

Nee, daar hoef je niet bang voor te zijn inderdaad! Uitzetten is altijd nog een slimme optie. :)

 

Bedankt voor je reactie Groentjuh! 

 

Groetjes,

Tessanne

Reputatie 7
Badge +9

Je kunt ook nog mobiel dataverkeer op je telefoon zelf uitzetten. Dan weet je helemaal zeker dat er geen internetverbruik is als je niet op je WiFi zit. Ik neem aan dat je dat laatste wel hebt. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi!

 

Wat de leon aangeeft is inderdaad ook een goeie, dan heb je het bij Simyo uitgezet en op je toestel. Dan heb je het zekere voor het zekere.

 

Thanks voor de tip de leon!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer