.

Beantwoord

Waarom heb ik geen 3G meer na bezoek aan buitenland?


Ik ben een week in België geweest en sinds ik weer terug ben heb ik geen 3g verbinding meer, mijn moeder heeft hetzelfde abonnement als mij en die heeft wel weer gewoon 3g. Ik heb alles al opnieuw ingesteld maar ik heb nog nooit 3g. Kan iemand mij hiermee helpen?
icon

Beste antwoord door Ernst 29 July 2015, 14:34

Bekijk originele reactie

14 reacties

Heb je een Samsung toevallig? Lees het over Samsung namelijk wel vaker..

Zet je telefoon eens uit en wacht 15 minuten.. Daarna aanzetten, wat gebeurt er nu?

Ps. Je kan de volgende keer ook even je toestel op vliegtuigstand zetten en dan weer normaal.. Schijnt ook vaak te helpen.
Ik heb hem al een uur uit gehad maar de 3g doet nog steeds niks... ik heb een samsung galaxy note 3
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Maritha, welkom op het Simyo forum!

Op zich zou je telefoon weer gewoon verbinding moeten kunnen maken met het mobiele netwerk :(

Zou je je telefoon aan de hand van deze instellingen je telefoon eens opnieuw kunnen instellen?
Dit zijn namelijk de ideale instellingen voor gebruik van ons netwerk.

Laat je nog even weten of dit helpt?


Raytje, dank je voor je tip!
Sorry maar ik snap niet helemaal wat ik moet doen
Reputatie 5
Badge +11
En dat snap ik helemaal, Maritha 😞 Ik was deze link namelijk vergeten toe te voegen.
Ik heb het 2x geprobeerd maar helaas werkt dit ook niet
Reputatie 7
Badge +9
Wat nog te proberen valt, als dat kan tenminste, jouw simkaart met die van je moeder ruilen en in elkaars toestel stoppen. Eens kijken wat er gebeurt.

BTW geweldig die toestelhulpen. 🆒
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Maritha,

Wat vreemd dat je nog steeds geen verbinding hebt. Ik heb zojuist je simkaart opnieuw bij het netwerk aangemeld. Zou je de telefoon eens uit willen zetten voor 15 minuten en de simkaart eruit halen? Na 15 minuten start je de telefoon met simkaart weer op en zoek je handmatig naar het KPN netwerk. Dan staat je simkaart helemaal open voor internet in Nederland.

Het klinkt misschien overbodig maar; check ook meteen of je 'mobiel dataverbruik' wel aan hebt staan 🙂.

Groetjes, Tiury
Ik heb het geprobeerd maar het werkt nog steeds niet..
Ik heb het geprobeerd maar het werkt nog steeds niet..
Qua instellingen is een prepaid sim vqn bijvoorbeeld KPN hetzelfde als van simyo, het zou goed kunnen dat wanneer je die in je toestel plaatst een push geeft aan je telefoon na activeren.
Reputatie 7
Badge +9
Uhm....nogmaals..probeer het eens met het plaatsen van een andere simkaart in je toestel. Die van je moeder bijvoorbeeld. Het zou namelijk wel eens aan je toestel zelf kunnen liggen. Mogelijk...misschien.
Dankje voor de tip! Ik heb de simkaart van een vriendin erin gehad en toen weer men eigen nu doet mijn 3g het weer 😃
Reputatie 7
Badge +9
Hallelujah! Praise the Lord! 😃
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Maritha,

Ik ben net als de leon erg blij om te horen dat je weer kan internetten. Super dat de tip heeft geholpen! Dankjewel de leon :D

Als je nog vragen hebt, dan weet je ons op het forum te vinden 😉

Reageer