.

Beantwoord

Geen 3g data verbinding op mijn nieuwe OnePlus One, wat moet ik doen?

  • 15 August 2014
  • 32 reacties
  • 7738 Bekeken

Heb nu sindskort de OnePlus One gekocht en in combinatie met een abonnement van Simyo, alleen heb ik nu geen internet op t toestel.. Wifi doet t perfect en bellen en smsen ook..

Heb hiervoor een Sony Xperia met 4G gehad.. Dus de optie 4G aangezet in MN abonnement.. Nu mijn OnePlus Ons de 4G banden van KPN niet ondersteund heb ik die dus uitgeschakeld en wil ik gewoon verder op 3g.. Alleen nu heb ik helemaal geen internet meer!! Heb volgens mij alle instellingen goed staat op mijn telefoon en de APN's ook goed ingesteld..

Hebben jullie misschien een idee hoe ik dit kan verhelpen of oplossen!?! Mss een reset van mijn simkaart of zo?!

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen!
icon

Beste antwoord door Kim 17 August 2014, 13:42

Bekijk originele reactie

32 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Fvaken,

O jee, dat is niet handig! Bij deze heb ik je internetinstelling en simkaart nogmaals gereset.

Kun jij je telefoon even uit- en aanzetten? Op deze manier registreert je simkaart zich namelijk met de juiste gegevens op het netwerk.

Laat je mij weten of het lukt zo?

Groetjes,
Asma
Zo langzamerhand is hier geen chocola meer van te maken. Wat zijn, kort en bondig, te goede instellingen voor de Oneplus?
Reputatie 6
Badge +5
Hi plumeau,

Bedoel je specifiek internetinstellingen in het buitenland? Of gaat het om instellingen hier in Nederland. Ik maak zelf ook gebruik van een OnePlus met Simyo en heb eigenlijk nooit problemen gehad met mobiel internet. Deze soort telefoon is helaas nog niet toegevoegd aan onze toestelhulp. Voor APN-instellingen kan je daarom het beste een Samsung pakken ter vergelijking. Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Niels
Ik bedoel de instellingen voor het buitenland. In de bijdragen die hier aan voorafgaan staan veel tegenstrijdigheden (APN naam, wachtwoord enzovoort), zonder dat duidelijk wordt wat nu de juiste is. Op andere discussie threads zijn weer andere (oude en nieuwe) beweringen te vinden, zodat het totaal verwarrend is. Eén overzicht van de actuele instellingen zou handig zijn, in plaats van dit doolhof.
De verwijzing naar Samsung toestellen helpt mij niet veel: welke van de vijftig modellen?
Reputatie 6
Badge +5
Hi plumeay,

Ik snap je verwarring. De interface van een Samsung toestel lijkt erg op die van een OnePlus, vandaar dat ik naar het merk algemeen verwees. De APN-instellingen verschillen in wezen niet per toestel, alleen de manier om bij deze instellingen te komen. Bij mijn OnePlus kan dat zo: ga naar 'Instellingen > SIM & netwerk' en selecteer het simkaartslot waar het om gaat. Vervolgens kan je de stappen doorlopen zoals die bijvoorbeeld uitgeschreven staan voor de Galaxy S9. Is het zo wat duidelijker? ik hoor het graag.

Groetjes,
Niels
Dat zet het goed op een rijtje, maar de verwarring over GPRS of gprs, of de APN naam (portalmmm of niet) blijft. Ergens wordt gesuggereerd dat de APN naamgeving in een overgangsfase zit, maar wanneer? We modderen wel door
Reputatie 7
Badge +10
Hi plumeau,

Er is inderdaad een overgangsfase! Maar voorlopig blijft portalmmm.nl wel werken. Desondanks adviseer ik men altijd om 'internet' in te voeren als naam, want dat is waar het heen gaat! Veel telefoons doen de overgang trouwens ook automatisch, dus daar heb je dan zelf geen last van.

GPRS/gprs verschilt wel echt per toestel, ben ik bang! Beiden uittesten dus 🙂

Heb je hier voldoende aan?

Groetjes,
Jihane

Reageer