.

Beantwoord

Geen 3g data verbinding op mijn nieuwe OnePlus One, wat moet ik doen?

  • 15 August 2014
  • 32 reacties
  • 7740 Bekeken

Heb nu sindskort de OnePlus One gekocht en in combinatie met een abonnement van Simyo, alleen heb ik nu geen internet op t toestel.. Wifi doet t perfect en bellen en smsen ook..

Heb hiervoor een Sony Xperia met 4G gehad.. Dus de optie 4G aangezet in MN abonnement.. Nu mijn OnePlus Ons de 4G banden van KPN niet ondersteund heb ik die dus uitgeschakeld en wil ik gewoon verder op 3g.. Alleen nu heb ik helemaal geen internet meer!! Heb volgens mij alle instellingen goed staat op mijn telefoon en de APN's ook goed ingesteld..

Hebben jullie misschien een idee hoe ik dit kan verhelpen of oplossen!?! Mss een reset van mijn simkaart of zo?!

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen!
icon

Beste antwoord door Kim 17 August 2014, 13:42

Bekijk originele reactie

32 reacties

Badge +6
Hoi thegostler, welkom op het forum van Simyo! :)

Ik zie dat er inmiddels weer verbruik heeft plaatsgevonden via mobiel internet na het plaatsen van je bericht, daarom ben ik erg benieuwd of je inmiddels de oplossing hebt gevonden en zo ja, wat de oplossing was?

Ik hoor graag van je! 🙂
Goedemorgen Lezers,

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan als thegostler, ik kan bellen en smssen, maar krijg geen 3G verbinding. Wie heeft hier de correcte instellingen voor?
Alvast bedankt

toorn222
Reputatie 6
Badge +10
Hoi toorn222, welkom op het Simyo forum 🙂

Wat onhandig dat je nog niet online bent gekomen met je telefoon. Ik zie dat de optie "internet op je mobiel - Nederland" ook gewoon aan staat op Mijn Simyo en op je simkaart, dus hier kan het niet aan liggen.

Heb jij ook de OnePlus One of een andere android telefoon? Dan is het verstandig om de volgende stappen te volgen:

Je gaat vanaf het startscherm naar Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Namen Toegangspunten.
Hier verwijder je alle profielen om vervolgens een nieuwe APN aan te maken met de volgende gegevens:

• Verwijder alle bestaande APN’s in de verbindingsinstellingen van uw toestel (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen.
• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
• Bij Naam, voer: Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer: portalmmm.nl in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
• Bij MCC, voer 204 in.
• Bij MNC, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij APN-type, kies 'Internet' of voer 'default' in.
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.

Is dit niet precies jouw type telefoon, kijk dan even in dit topic voor andere instellingen 🙂

Heb ik je hiermee geholpen? 😃
Hallo,

Een kleine aanvulling, zodat jullie niet net als ik een half uur mee lopen te klooien: APN Type moet 'default' zijn, 'internet' werkt niet.
Reputatie 5
Badge +11
Hi Tsloot, welkom op ons forum :)

Dank je voor deze aanvulling!
Sinds een tijdje gebruiken we deze speciaal voor Simyo gemaakte toestelhulp waar dit bij Android telefoons ook wordt aangegeven:
Als dit scherm verschijnt, voer default in (let op: in kleine letters) en kies OK.
Verschijnt dit scherm niet, vink Internet aan.
Hoi Ernst,

Graag gedaan, als ik nog een tip mag geven: In de toestelhulp waar je naar refereert staat Oneplus niet tussen. Daarom ben ik naar de volgende pagina gegaan: https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-voor-android-telefoons-149?c=54

Hier staat nog: APN type: Internet of default;

Is dat ook nog aan te passen?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Tsloot,

Goed dat je zo actief met ons meedenkt 🙂

We hebben dit inderdaad laten staan. Er zijn namelijk toestellen waar de optie 'internet' wel werkt. Om deze reden laten we allebei de opties staan. Mocht de ene niet werken, is het duidelijk dat de andere van toepassing is :)

Groetjes,
Angela
Badge
Ik krijg het niet voor mekaar, ben er al 2 uur mee bezig geweest, internet afgestruind maar kom niks verder.
Heb geen andere telefoon om de sim mee te testen. Ik heb een opo met resurection remix 5.1 rom en ik kan niks terugvinden over dat daar 3g problemen mee zijn.

Wat ik geprobeerd heb:

APN handmatig zoals veelvuldig besproken

Name: Mobiel internet
APN: portalmmm.nl
Proxy: Not set
Port: Not set - ook 5080 geprobeerd
Username : Not set
Password : Not set
Server : Not set - ook 0.0.0.0 geprobeerd
MMSC : Not set
MMS proxy : Not set
MMS port : Not set
MCC : 204
MNC : 08
Authentication type : PAP
APN type : default
APN protocol : IPv4
APN roaming protocol : IPv4
Bearer : Unspecified
MVNO Type : None

Volgende heb ik ook nog geprobeerd:
1) Dialer --> *#*#4636#*#*
2) Phone information
3) From "WCDMA preferred" --> switch to "WCDMA only"

Verder via die *#*#4636#*#*
SMSC gerefreshed en upgedate.

Talloze keren rebooten na veranderingen.

Wat nu? :S
Badge
Na marshmellow te hebben geïnstalleerd werkte het nog niet. Blijkt dat internet uit stond bij instellingen op de simyo instellingen webpagina.

Ooit uitgevinkt blijkbaar. Probleem opgelost.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Roberto,

Wat jammer dat je deze optie hebt uitgezet, waardoor je twee uur hebt gespendeerd om internet aan de gang te krijgen! Mooi dat je er toch achter bent en dat het inmiddels werkt 🙂.

Heb je nog verdere vragen voor ons, zie ik je graag weer terug op het Simyo forum!

Groetjes, Tiury
Badge
Ik probeer ook 3G data op mijn One Plus One te starten.
Maar ondanks alle genoemde instellingen lukt het niet.

Wie heeft de gouden tip?

Frans
Badge
Ik probeer ook 3G data op mijn One Plus One te starten.
Maar ondanks alle genoemde instellingen lukt het niet.

Wie heeft de gouden tip?

Frans

Ook internet aangevinkt op de simyo instellingen pagina?
http://i.imgur.com/oCXfgax.jpg
Badge
Ja zowel in Nederland als buitenland staan aan.
Badge +7
Hoi fvaken,

Wat jammer dat het niet lukt om een internetverbinding te krijgen, ook niet met de juiste APN-instellingen. Daarom heb ik je internetinstellingen gereset. Hiermee wordt er een nieuwe internetverbinding met het netwerk gemaakt. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten?

Als dat niet geholpen heeft, dan raad ik je aan om je simkaart even in een andere telefoon te stoppen en een andere simkaart in jouw telefoon te doen. Zo kunnen we zien of dit aan je simkaart ligt, of aan de internetinstellingen van je telefoon. Met deze informatie kunnen we je daarna beter verder helpen.

Laat je weten wat er dan gebeurt?

Groetjes,
Samantha

@Roberto, bedankt voor de tip 🙂
Badge
Hoi Samantha vandaag was ik Duitsland, van morgen werkte het nog niet.
Vanmiddag plotseling komen mij emails binnen, waarschijnlijk na jouw reset.
Dank je wel
Alles lijkt nu te werken.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Fvaken,

Wat fijn dat alles weer werkt 😃 Ik zie inderdaad ook dat er ook internetverbruik geregistreerd is in Duitsland. Mooi! Trek je aan de bel als je nog een andere vraag hebt?

Groetjes,
Jihane
Badge
Hoi Jihane, helaas moet weer 'aan de bel trekken'
Afgelopen week was ik op 2 dagen in duitsland. (15 en 21 juli)
En opnieuw werkte mijn dataverbinding niet.
telefoon opnieuw opgestart etc. geen resultaat.

Enig idee?

Groetjes
Frans
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Frans,

Wat jammer dat je internet niet werkte in Duitsland. Wil je via je toestel (Instellingen > Aanbieder) handmatig naar netwerken zoeken in Duitsland? Je mag dan alle netwerken uitproberen tot je op een netwerk stuit met voldoende dekking.

Als dat niet werkt, wil ik toch even je telefooninstellingen met je nalopen. Heb je 'dataroaming' aangezet op je mobiel? Dat is belangrijk om te kunnen internetten. Ook wil ik met je kijken naar je geavanceerde internetinstellingen (APN instellingen). Je komt daar door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Daar voeg je een nieuwe APN toe met de volgende gegevens:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Badge
Ik had alles ingesteld vlgs '' Internetinstellingen voor Android telefoons" op juliie site
Daar stond 'geen' bij gebruikersnaam en wacht woord.
Nu aangepast, benieuwd of dit helpt.
Dank voord joue reactie

Frans
Reputatie 5
Badge +9
Hoi fvaken,

Ik ben ook erg benieuwd of het werkt. Laat je het ons weten?

Groetjes,
Caspar
Badge
Afgelopen zaterdag was ik weer in Duitsland.
Weer werkte mijn dataverbinding niet.
Verschillede p[roviders geprobeert O2,Telekom DE
Niets werkt.
Verschillende APN instellingen voor portalmmm.nl geprobeert.

Weer thuis werk zelf dataverbinding in NL niet meer.
Toen standaard instelling voor APN teruggezet en wel weer dataverbinding in NL

Ik heb geen idee meer.
Vreemd is dat het na jullie reset op 11 (of 12) Julie wel werkte.

Moet ik slechts 1 APN in mijn lijst hebben?
Ik had ook problemen met internet in het buitenland (Belgie in dit geval).

Bij mij bleek het op mijn Oneplus One te werken als de APN gewoon 'internet' heet, dus NIET portalmmm.nl

Verder de volgende instellingen gebruikt en enkel deze APN laten staan:
Name: Mobiel internet
APN: internet
Proxy: Not set
Port: 5080
Username : Not set
Password : Not set
Server : Not set
MMSC : Not set
MMS proxy : Not set
MMS port : Not set
MCC : 204
MNC : 08
Authentication type : PAP
APN type : default,supl
APN protocol : IPv4/IPv6
APN roaming protocol : IPv4/IPv6
Bearer : Unspecified
MVNO Type : None
Badge
Hoi Linda,
Bedankt voor jouw reactie.
Ga ik zeker uitproberen als ik weer de grens over ga.

Frans
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Linda_de_jong,

Welkom op het Forum!

Erg fijn dat jij je ervaring met ons deelt. Erg bedankt hiervoor!

@ Fvaken, hopelijk zijn deze instellingen de oplossing voor jouw probleem. Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Asma
Badge
Helaas, ik was gisteren in Duitsland maar ook deze laatste suggestie werkte niet.
Het heeft gewerkt direct nadat jullie (Simyo, Samantha +/- 1 maand geleden) mijn internet instellingen gereset hadden.
Kunnen julie dat nog eens doen?

Reageer