.

Beantwoord

Is gedetailleerd verbruik mb's niet mogelijk?

  • 29 December 2014
  • 1 reactie
  • 293 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 6 reacties
Ik had hiervoor een andere provider, 2 gb internet per maand, altijd voldoende er bleef zelfs vaak 300 tot 500mb over.

Sinds 6 maanden klant bij Simyo, 2.5 gb internet en standaard 10 15 dagen voor mijn nieuwe bundel ben ik door al mijn mb's heen?? Ik heb zelfde telefoon en zelfde verbruiksgedrag.

Nu heb ik een app gedownload die alle verbruik bij houdt. Guess what? App zegt verbruik is 1.6 gb maar bij Simyo ben ik door mijn mb's heen. Gevraagd om gedetailleerd overzicht maar dat willen ze niet geven. Privacy for what? Ik weet toch wat ik heb gedaan met me eigen telefoon?

Oplichters! Ik heb al via juiste instanties dit doorgespeeld. Heb keihard bewijs was 2 verschillende apps plus samsung eigen app.

Hoe kan Simyo de verschillen verklaren? Gezien de forum ben ik niet de enige
icon

Beste antwoord door Ali 30 December 2014, 15:47

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 3
Badge +7
Hoi Tan,

Je hebt in een andere topic al een vraag gesteld over het verbruik van je 2500 MB bundel.
Ik heb je vraag hier beantwoord.

We kunnen niet inzien welke websites je hebt bezocht of welke handelingen je op het internet verricht. Deze gegevens mogen niet bijgehouden worden in verband met de Wet Bescherming Persoonsgegevens. De simkaart registreert enkel hoeveel je verbruikt. Dit wordt vervolgens weergegeven in aantal Kb's. Je verzoek om het verbruik gedetailleerd in te zien is - bij wet- niet mogelijk. Op je facturen staat wel een gespecificeerde overzicht met datum en tijd van je verbruik.

Verder doet KPN (de beheerder van het netwerk waar we gebruik van maken) op gezette tijden (extra) onderzoek naar de juistheid van de verbruiksgegevens die via het netwerk worden geregistreerd. Hieruit is nooit naar voren gekomen dat er iets mis gaat bij de registratie. Wij vertrouwen dan ook op de correctheid van de verbruiksgegevens. Alleen als je kan aantonen dat de gegevens niet kloppen (bijvoorbeeld door een verbruiksapplicatie), kunnen wij verder onderzoek doen. De gegevens dat je via de verschillende apps hebt verzamelt kan je hiervoor aanleveren.

Het verschil kan misschien veroorzaakt door de beginpunt van de meting. Bij Simyo gaan de bundels altijd in vanaf de 1e van de maand.

Telefoons staan contant in contact met het netwerk, ook als je niet actief gebruik maakt van het internet. Hierdoor is het mogelijk dat er 's nachts en op andere tijden verbruik wordt geregistreerd. Wanneer je bijvoorbeeld applicaties hebt gedownload op je smartphone, kunnen automatische updates worden uitgevoerd, waardoor het internet verbruikt wordt zonder dat je daarvan op de hoogte bent.

Ben je hiermee verder geholpen?

Reageer