.

Beantwoord

Gebeurt het vaker dat Spotify zoveel internet verbruikt als je de nummers hebt gedownload?

  • 22 January 2018
  • 5 reacties
  • 798 Bekeken

Goedemiddag,

Sinds 2 Januari ben ik al door mijn databundel van 1000 Mb heen gegaan door een keer per ongeluk Wifi uitgeschakeld te hebben tijdens het downloaden van muziek op Spotify.
Nu heb ik er van uitgaande dat het de bundel voor de afgelopen maand betrof sindsdien nog 722 Mb verbuikt buiten mijn bundel verbuikt.
Dit was voornamelijk door het gebruik van Youtube en ik had mijn bundel tussentijds kunnen controleren, dus daarvoor kan ik niemand anders de schuld geven dan mijzelf.

Echter heb ik afgelopen zaterdag in de auto een playlist aangezet die ik al op mijn telefoon opgeslagen had staan, zonder extra nummers te downloaden (om dat te voorkomen heb ik de optie voor mobiele downloads in de app ook uitstaan).
Toch heeft Spotify binnen een half uur tijd 795 Mb aan data op de achtergrond verbruikt, wat mij vervolgens weer €119 aan extra kosten heeft opgeleverd.
Hiervan werd ik mij pas bewust toen ik een paar uur later een smsje en e-mail van Simyo ontving over hoogverbruik en dat mijn simkaart geblokkeerd was, maar het kwaad was toen dus al geschied.
Ik heb de Spotify app na het lezen van dergelijke verhalen op forums verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Nu is mijn vraag, komt dit probleem vaker voor bij klanten?
Ik begrijp dat het aan de klant zelf is om voorzichtig om te gaan met hun datavebruik, maar als dit gebeurt terwijl al je instellingen correct staan om dit te voorkomen is dat natuurlijk een zeer onaangename verrassing.

Uiteraard zal ik alle kosten betalen die ik schuldbewust heb gemaakt, maar mijn hoop is dat voor het verbruik van zaterdag een oplossing te vinden is.

Met vriendelijke groet,

Mark H
icon

Beste antwoord door Caspar 23 January 2018, 13:19

Bekijk originele reactie

5 reacties

Zet in je instellingen bij afspelen dat je Offline aan en Autoplay uit. Bij Autoplay gaat Spotify verder als je gedownloade lijst klaar is met afspelen met niet gedownloade nummers

Zet bij Sociaal Downloaden via Mobiel uit.
Bedankt voor de tips Ray.
Offline modus is inderdaad een goede manier om te verzekeren dat er niets anders wordt gedownload.
Er werd naar mijn weten echter niets gestreamed naast de opgeslagen playlist.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Mark H,

Welkom op 't forum :)

Jammer dat je zulke hoge kosten hebt gemaakt. Ik zie zelfs dat de kosten nog hoger zijn uitgevallen! Jeetje, zeg. Dat moet wel even schrikken geweest zijn voor je.

Weet je zeker dat het door Spotify komt? Kijk op deze blog voor tips en tricks om je internet verbruik onder controle te houden.

Ik heb verder even naar je buitenbundelkosten gekeken. Ik ga kijken of ik wat voor je kan betekenen. Ik zal je er vandaag nog een e-mail over sturen.

Heb je hier tot nu toe nog vragen over?

Groetjes,
Caspar

@Ray bedankt voor je hulp!
Hoi Caspar,

Bedankt voor de verwelkoming en je reactie.
Naast Spotify heb ik alleen tussendoor nog Facebook en Whatsapp bekeken, maar ook in die apps heb ik naar mijn weten geen grote bestanden gedownload.

Ik heb er nu in ieder geval voor gezorgd dat alle waarschuwende/beperkende instellingen op mijn telefoon en in de apps aanstaan, zodat een dergelijke gebeurtenis in het vervolg vermeden wordt.

Vriendelijk dank voor je hulp, ik ben blij met de service!

Groet,

Mark
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Mark,

Graag gedaan namens Caspar! 🙂 Goed om te lezen dat je voor de toekomst ook maatregelen hebt genomen. Zulke kosten zijn natuurlijk nooit een leuke verrassing.

Bedankt voor je reactie en als je nog vragen hebt, dan weet je ons te vinden!

Groetjes,
Els

Reageer