Sinds 2 Januari ben ik al door mijn databundel van 1000 Mb heen gegaan door een keer per ongeluk Wifi uitgeschakeld te hebben tijdens het downloaden van muziek op Spotify.
Nu heb ik er van uitgaande dat het de bundel voor de afgelopen maand betrof sindsdien nog 722 Mb verbuikt buiten mijn bundel verbuikt.
Dit was voornamelijk door het gebruik van Youtube en ik had mijn bundel tussentijds kunnen controleren, dus daarvoor kan ik niemand anders de schuld geven dan mijzelf.
Echter heb ik afgelopen zaterdag in de auto een playlist aangezet die ik al op mijn telefoon opgeslagen had staan, zonder extra nummers te downloaden (om dat te voorkomen heb ik de optie voor mobiele downloads in de app ook uitstaan).
Toch heeft Spotify binnen een half uur tijd 795 Mb aan data op de achtergrond verbruikt, wat mij vervolgens weer €119 aan extra kosten heeft opgeleverd.
Hiervan werd ik mij pas bewust toen ik een paar uur later een smsje en e-mail van Simyo ontving over hoogverbruik en dat mijn simkaart geblokkeerd was, maar het kwaad was toen dus al geschied.
Ik heb de Spotify app na het lezen van dergelijke verhalen op forums verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Nu is mijn vraag, komt dit probleem vaker voor bij klanten?
Ik begrijp dat het aan de klant zelf is om voorzichtig om te gaan met hun datavebruik, maar als dit gebeurt terwijl al je instellingen correct staan om dit te voorkomen is dat natuurlijk een zeer onaangename verrassing.
Uiteraard zal ik alle kosten betalen die ik schuldbewust heb gemaakt, maar mijn hoop is dat voor het verbruik van zaterdag een oplossing te vinden is.
Met vriendelijke groet,
Mark H
Beste antwoord door Caspar
Bekijk originele reactie