.

Beantwoord

Hoe gaat het buitenlandverbruik straks veranderen?

  • 10 February 2017
  • 6 reacties
  • 304 Bekeken

Hallo, per wanneer is het mogelijk om je internetbundel binnen Europa te gebruiken, ipv alleen in Nederland.
Diana
icon

Beste antwoord door Jihane 10 February 2017, 15:35

Bekijk originele reactie

6 reacties

Halverwege juni 2017.. 🙂
Krijg je daar bericht van en moet je dan nog wat omzetten?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi DianaVeldhuisI,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat een goede vraag 😃 De regelgeving is dat je je reguliere bundels vanaf 15 juni ook binnen de EU kunt gebruiken. Dit houdt dan in dat er geen roamingskosten bestaan zoals je die nu wel kent. Nu betaal je namelijk € 0,06 per MB/minuut en € 0,02 per sms binnen de EU. Je vindt alle tarieven hier. Deze kosten vallen nu per definitie buiten je bundel, terwijl je bundel zelf onaangeraakt blijft. Straks zijn deze extra kosten weg, en is het gewoon net zoals wanneer je binnen Nederland gebruik maakt van je aansluiting. Als je bijvoorbeeld 2000 MB's hebt en 300 minuten, dan betekent dit dat jij 2000 MB's en 300 minuten kunt verbruiken zonder extra kosten! Ga je buiten je bundel zitten? Dan betaal je de buitenbundelkosten.

Wat betekent dit concreet voor jou? Dat 15 juni je sowieso je bundels in het buitenland kunt gebruiken. Misschien zelfs eerder al! Je krijgt hier ruim van tevoren bericht over, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. We zullen iedereen echt op tijd over inlichten. Komt dus goed!

Heb je hier nog andere vragen over?

@ Ray, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Daarover gesproken!
Mijn mobiel internet in het buitenland doet het dus helemaal niet!
Alle instellingen in mijn mobiel heb ik al zo'n zes x aangepast naar de juiste instellingen, maar hij blijft het gewoon nog steeds niet doen.
Dit is eigenlijk al sinds ik simyo heb (geloof september 2015 overgestapt). Maar dacht dat het toen enkel in Italie was, maar helaas in Belgie, duitsland en frankrijk ook geen internetverbinding mogelijk.
In andere mobiel doet hij het ook niet.
Dus kunnen jullie dit alsjeblieft even aanzetten vanuit Simyo voor mijn simkaart?
Reputatie 7
Badge +9
Hoi yltimmerman,

Er zijn een paar mogelijkheden:

Je hebt prepaid, dan is internet in het buitenland niet mogelijk
Je hebt een abonnement maar internet in het buitenland staat niet aan in Mijn Simyo
Je hebt abonnement en internet in buitenland staat aan, maar je hebt geen verbinding met een buitenlands netwerk.

De eerste optie, jammer, maar niets aan te doen behalve overstappen naar abonnement of een simkaart van een buitenlandse provider gebruiken..
De tweede optie, zet internet in het buitenland aan op Mijn Simyo.
Optie drie, laat je toestel zoeken naar een netwerk, daarna even opnieuw opstarten en hij zou het moeten doen. Doet hij het nog niet dan kan een moderator je simkaart resetten, je leest dan hier op dit forum zijn/haar reactie.
Als dat nog niet helpt dan kan het de simkaart zijn, doe dan een kruisproef, jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel en die andere in jouw toestel. Hiermee kunnen we detecteren waar het probleem ligt.

Hou je ons op de hoogte?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Yltimmerman,

Wat jammer dat het nog steeds niet goed werkt. Je hebt je vraag ook in dit topic gesteld en daar heb ik je ook een antwoord gegeven.

@Franswon, heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoord :)

Groetjes,
Angela

Reageer