.

FAQ: Hoe stel ik mijn smartphone in voor internet?

  • 18 February 2013
  • 0 reacties
  • 29851 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
edit door @Thomas 17 juli 2018: De APN instellingen zijn inmiddels veranderd. In dit filmpje leggen we uit hoe je jouw iPhone instelt en voor Android hebben we dit filmpje.

Werkt internet op je mobiel niet? Dan kan het zijn dat je internetinstellingen verkeerd ingesteld staan.

Bij Simyo is het mogelijk om je internetinstellingen eenvoudig stap voor stap in te stellen. Dat kan via onze Toestelhulp. Je kunt dan per merk nagaan of jouw type telefoon er tussen staat. Volg daarna de instructies voor jouw telefoon.

Lukt het niet met behulp van de Toestelhulp, controleer dan op Mijn Simyo of je de optie Internet op je mobiel in Nederland aan hebt staan, anders is internet geblokkeerd op je simkaart. Je vindt deze optie onder het kopje Instellingen > Netwerkinstellingen.

Je kunt die instellingen voor Internet op je mobiel ook aanvragen door een gratis sms-bericht met de tekst 'ja' naar 1300 te verzenden. Je ontvangt de instellingen dan automatisch. Ontvang je niets, dan maakt je telefoon gebruik van een besturingssysteem die geen configuratie sms ondersteunt. Op dit moment er nog maar weinig telefoons die van deze mogelijkheid gebruik kunnen maken.

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.