.

FAQ: Snelheid van Internet op je Mobiel

  • 6 December 2011
  • 9 reacties
  • 4700 Bekeken

Badge +3
De snelheid die Simyo biedt voor Internet op je Mobiel, is 2 Mbps download en 384 Kbps uploaden. Dit geldt voor Simyo Sim Only en Simyo Web to Go. Simyo prepaid klanten hebben een snelheid 128Kbps down- en 64Kbps uploaden.

Van deze twee is de downloadsnelheid het belangrijkste: deze gebruik als je internetpagina's op je mobiel bekijkt. Uploaden doe je als je bijvoorbeeld een foto naar Facebook post.

Met deze snelheid kun je prima surfen op je mobiel, waarbij pagina's die specifiek voor mobiel telefoons gemaakt zijn, het beste zullen presteren. Deze snelheid is minder geschikt voor het bekijken van bijvoorbeeld een filmpje op Youtube. Dit kost trouwens ook veel MB's, dus let hierop!

9 reacties

Badge +2
Als je nog het oude abonnement heb van 1 gb is je snelheid dan ook 2 mbps en 384 kbps?
Reputatie 5
Badge +10
Ja, ook voor de internet bundel van 1gb wordt de bovengenoemde snelheid gehanteerd.
De internet snelheid die ik haal is veel te laag. Website worden trager dan traag geladen.
Het lijkt wel of er een verkeerd profiel ingesteld staat bij Simyo.
Volgens de speedtest gedaan met de App speedtest.net zijn dit de resultaten:
  • 23-01-2012 19:32 120kbps down / 47kbps up
  • 23-01-2012 18:22 118kbps down / 55kbps up
  • 19-01-2012 16:04 119kbps down / 58kbps up
Met mijn vorige abonnement (KPN iPhone abonnement 7,2Mbps) haalde ik op dezelfde locatie snelheden variërend tussen de 4Mbps & 6,5Mbps.

Ik heb diverse APN instellingen geprobeerd die op internet te vinden zijn. Dit maakt geen verschil.
Kan webcare de instellingen controleren?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Michiell,

Als je internet op dit moment werkt, kan je de snelheid niet met bepaalde instellingen verhogen. Heb je hier altijd last van of is dit iets van de laatste tijd? Overigens is de snelheid van internet ook afhankelijk van je toestel, plaats en tijd.

Groetjes,

Alex
Ik heb een iPhone 4. Als ik het sim kaartje van KPN erin doe waar het KPN iPhone abonnement op staat haal ik snelheden variërend tussen de 4Mbps en 6Mbps. Stop ik het kaartje van Simyo erin dan haal ik slechts de op het forum genoemde snelheden. De snelheden die ik haal behoren heel duidelijk bij een 128Kbps/64Kbps profiel. Er staat dus gewoon iets verkeerd bij Simyo (KPN). Dit lijkt mij ook heel goed mogelijk, omdat Simyo in het verleden (2011) een internetbundel met deze snelheden aanbood, zie http://www.consumentenbond.nl/campagnes/telecomplicaties/meer-internet-betekent-niet-meer-bellen/.
Gistermiddag was ik in Leeuwarden (centrum) en kreeg email binnen met een link naar een website en deze werd trager dan traag geladen. Het probleem doet zich dus op meerdere locaties voor in Nederland.
PS. Ik heb Simyo sinds een week met een officiele micro sim kaart van Simyo
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Michiell,

Zou je mij je Simyo telefoonnummer kunnen doorgeven per privé bericht? Vervolgens kan ik het e.e.a. controleren in onze systemen.

Groetjes,

Alex
Hallo Alex, zou je dit ook bij mijn nummer kunnen controleren?
Ik zit namelijk met het zelfde probleem.
Ik heb al jaren een simyo simkaart maar heb sindskort een nieuwe android smartphone welke makkelijk hogere snelheden dan dat zou moeten kunnen halen. Met een simkaart van KPN erin haal ik ook hogere snelheden.
Ik zal je mijn nummer PM'en.
Groet,
Edwin
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Edwin,

Voor prepaid klanten gelden andere down - en uploadsnelheden. Het bericht is inmiddels ook aangepast. De maximale snelheid is 128Kbps down- en 64Kbps upload. Onze excuses voor de eerdere communicatie.

Groetjes,

Alex
Badge
Ik heb prepaid simyo met een maand internet bundel. Mijn vraag: Waarom krijgen prepaid nummers een langzamer internet snelheid toegekend?

Reageer